×
×

طرح‌های اشتغالزا مهمترین برنامه‌های هفته دولت

  • کد نوشته: 35596
  • ۱۴۰۱-۰۵-۳۰
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار؛ مدیران چهار دستگاه اجرایی استان گلستان درششمین نشست خبری قرارگاه شهید همدانی با ارائه گزارشات خود نسبت به اعتبارات جذب شده در خصوص طرح های عمرانی به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند
    طرح‌های اشتغالزا مهمترین برنامه‌های هفته دولت
  • تبلیغ هدفمند

    تقویت زیرساخت‌های تولیدی و اشتغال از مصوبات سفر دولت به گلستان

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور به استان تاکنون به صورت نقدی ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.

    قدرت‌الله عابدی اظهار داشت : اعتبارات فراوانی در راستای تقویت زیرساخت‌های تولیدی و اشتغال، بخش جاده‌ای و ریلی و بخش آب و سلامت، تزریق شده تا بتوان از این طریق بخشی از محرومیتهای استان را برطرف کرد.

    وی در ادامه افزود : در سفری که  رییس جمهور به گلستان اسفند سال گذشته داشت در بخش جهاد کشاورزی ۱۴ مصوبه با اعتباری بالغ بر ۳۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، در بخش راه و شهرسازی هفت مصوبه با اعتبار ۲۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، در بخش نیرو ( آب و برق )۱۱مصوبه با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال و بخش سلامت با پنج مصوبه با اعتبار ۱۰ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال پیش بینی شد.

     وی ادامه داد : تا ۱۴۰۴  اعتبارات سفر به گلستان تزریق خواهد شد و اعتبار تعیین شده به عنوان تعهدات دولت در سفر میباشد برای سال ۱۴۰۰ رقم هشت هزار میلیارد ریال، در سال ۱۴۰۱ است  که حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال ، در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۷ هزار میلیارد ریال، در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال  و در سال ۱۴۰۴ مبلغ پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

    وی در ادامه با اشاره به تکمیل سد نرماب مینودشت، توسعه زیرساخت شهرک میگو و ماهیان خاویاری گمیشان، ایجاد مرکز لجستیک منطقه آزاد اینچه‌برون ، احیای خلیج گرگان، خرید تجهیزات اطفای حریق برای پیشگیری از آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی، احداث جایگاه سوخت فرودگاه کلاله، طرح آبرسانی به گرگان با برنامه کوتاه مدت، راه‌اندازی مرکز فنی و حرفه ای ” نی‌تپه ” رامیان، اجرای زیرساخت ها و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهرک ها و نواحی صنعتی، اجرای طرح بافت با ارزش روستایی و گردشگری را از جمله طرح‌های مهم در دست اجرا در راستای مصوبات سفر دولت سیزدهم به گلستان برشمرد .

    عابدی گفت : دولت سیزدهم  ۱۱۲ مصوبه برای اجرای ۵۲۶ پروژه را در سفر اسفندماه ۱۴۰۰ به گلستان با بیش از ۱۲ هزار و ۵۲۷ میلیارد تومان منابع مالی با خود به همراه داشت.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان ادامه داد: با نگاه راهبردی و بهره گرفتن از خرد و دانش جمعی دانشگاهیان، صاحب نظران در حوزه توسعه و کارشناسان دستگاه های اجرایی، سند آمایش استان تهیه و تدوین شده است.

    عابدی در پایان افزود: برای اجرای طرح های عمرانی استان از ۴۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب تاکنون ۳۱ هزار و ۶۰ میلیارد ریال معادل ۷۲ درصد تخصیص یافت

    نشانه توجه دولت به منابع طبیعی گلستان اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی سفر استانی، است

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در حفاظت و حراست از ظرفیت‌ها و عرصه‌های طبیعی در سفر استانی دولت سیزدهم به گلستان تصویب اعتبار پنج هزار میلیارد ریالی نشانه عزم و باور جدی دولتمردان است.

    حمید سلامتی اظهار داشت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در حفاظت از عرصه های منابع طبیعی کشور و گلستان سرمایه گذاری دولت سیزدهم نشانه اهمیت دادن به این بخش و جلوگیری از تخریب این منابع ملی است.

    وی در ادامه گفت : برای اجرای طرح های اولویت‌دار تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر دولت سیزدهم به گلستان تخصیص یافته و اجرای آن در دست اقدام است .

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ادامه داد: اعتبارات مصوب شده برای اجرای طرح های موردنیاز از جمله حفاظت، کاهش رسوب ، جلوگیری فرسایش خاک، جمع آوری آب سبز و ترزیق آن به منابع زیرزمینی، مقابله با بیابان‌زایی و حفظ مراتع هزینه می‌شود.

    بنا به گفته های سلامتی از جمله طرح‌های در دست اجرای منابع طبیعی گلستان برای ایجاد پوشش سبز در مناطق بیابانی شمال استان در گنبدکاووس، مراوه تپه و آق قلا ، تولید نهال تکمیل و حدنگاری در عرصه‌های منابع طبیعی و خرید بذر مرتعی ویژه بیابان‌زدایی از محل اعتبارات سفر دولت سیزدهم است.

    وی در ادامه تاکید داشت: ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع نوار شمالی گلستان در سال های اخیر با توجه به شدت خشکسالی فقیر شده و نیازمند مدیریت برای اصلاح و احیا می‌باشد تا از ورود ریزگرد صحرای قره قوم ترکمنستان به کشور جلوگیری شود .

    سلامتی با تاکید بر مقابله با آتش سوزی  و حفاظت از عرصه های جنگلی و مرتعی گفت: نیاز ضروری به استقرار بالگرد و توجه بیشتر در تامین تجهیزات با توجه به سیطره خشکسالی در منطقه از جمله  خودرویی وجود دارد.

    ۱۶ طرح منابع طبیعی گلستان در هفته دولت افتتاح می‌شود

    مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در هفته دولت با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال ۱۶ طرح منابع طبیعی در استان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

    سلامتی ادامه داد: کاهش رسوب ، جلوگیری از فرسایش خاک و ایجاد پوشش گیاهی از اهداف اجرای این طرح ها است .

    هفته دولت آغاز ساخت جایگاه سوخت فرودگاه کلاله با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریالی

    فرماندار کلاله با اشاره به آغاز ساخت ۴۹۰ پروژه اقتصادی ، اشتغالزا و عمرانی و بهره‌برداری آن در این شهرستان خبر داد و گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های هفته دولت در این منطقه آغاز ساخت جایگاه سوخت فرودگاه کلاله با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریالی سازمان فرودگاه‌های کشور و وزارت نفت است.

    فرهاد شیبک اظهار داشت:  از مجموع این طرح‌ها، ۹۷ پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ بر هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال و ۳۹۳ پروژه تولیدی و اشتغالزا با اعتبار ۲۰۰ میلیارد  است که افتتاح این طرح‌ها  ۴۲۸ فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

    وی با اشاره به اعتبارات استانی سال گذشته  دولت به گلستان و گفت: ۱۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای کلاله در این سفر مصوب شد که مراحل آن در حال تخصیص است.

    وی در ارتباط با اعتبارات تخصیص یافته برای محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن (ع) به کلاله گفت: برای بهبود زیرساخت های آبرسانی در مجموع ۱۵۰۰ میلیارد ریال به مناطق محروم کلاله اختصاص یافت.

    شیبک در پایان گفت: در حال حاضر با تانکر به ۱۲ روستای شهرستان کلاله آبرسانی صورت می‌گیرد که با مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) در حال رفع این مشکل هستیم.

    نکته قابل تامل بازار کسب و کار در خصوص آبرسانی به مناطق محروم را می توان در مدیریت ضعیف دانست چرا که مردم این منطقه از دیر باز با وجود آب انبارهای که در منازل خود داشتند مشکلی در تامین آب آشامیدنی نداشتند که می شد با مدیریت صحیح و عملیات ضد عفونی کردن آب داخل این آب انبارها در کنار آب لوله کشی نسبت به مدیریت بحران آب در این مناطق هم در جهت خنک سازی منازل و هم آب شرب استفاده کرد.

    گلستان پیشرو توسعه گردشگری کشاورزی

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با اشاره به فعالیت ۱۹ مزرعه گردشگری کشاورزی در این استان گفت : ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد و  تامین درآمد مستمر و فراوان در کنار مزایای این بخش است که گلستان در این بخش پیشرو توسعه آن به شمار می‌رود.

    رحمان فرمانی در این خصوص اظهار داشت: مجوز نخستین مزرعه گردشگری کشور در گلستان می‌باشد که اکنون ۱۰۹ متقاضی  به دلیل اثرات مثبت و فواید اقتصادی آن، علاقمند راه‌اندازی مزرعه کشاورزی به گردشگری هستند.

    استان گلستان با ۲۲۱ هزار بهره بردار از قطب های مهم کشاورزی کشور با ۶۶۷ هزار هکتار زمین است.

    این استان رتبه های اول تا پنجم کشور را در تولید ۱۵ محصول کشاورزی در اختیار دارد.

    بهره برداری از ۲۵ طرح در هفته دولت

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان گفت: با اشتغال زایی پایدار ۲۵ طرح با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال در  هفته دولت امسال برای ۱۰۴ نفر به بهره برداری می‌رسد.

    فرمانی اظهار داشت: از این تعداد توسط بخش خصوصی ۲۲ طرح با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال آماده و راه‌اندازی است.

    فرمانی در ادامه گفت : برای ۱۴ بسته با دریافت مجوز آماده جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم .

    وی در ادامه افزود: برای جذب سرمایه گذاران این اداره کل ۵۵ بسته آماده کرده که ۳۰ بسته آن در مناطق نمونه گردشگری است .

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از دیگر برنامه‌های مهم این اداره‌کل در سال جاری را تلاش برای ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان، تکمیل موزه روستایی قرق از محل اعتبارات سفر دولت سیزدهم، برپایی جشنواره اقوام ایران زمین و پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به فعالان صنایع دستی برشمرد.

    فرمانی در پایان خبر از صادرات چمدانی صنایع دستی تولیدات این استان از ابتدای سالجاری  به ارزش ۲۷ هزار و ۶۲۵ دلار داد و گفت: علاوه بر این ۶۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صنایع دستی تولیدی استان  در سالجاری در ۲۲ بازارچه موقت و ۲۰ نمایشگاه ها به فروش رفت.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *