×
×

نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی:
برای مقابله با تهاجم فرهنگی اعتکاف فرصتی ارزشمند است

  • کد نوشته: 35812
  • ۱۴۰۱-۱۱-۱۰
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز در آیین هماهنگی برگزاری اعتکاف در خراسان شمالی اظهار داشت: در ماه مبارک رجب اعتکاف بعنوان یکی از مهمترین فرصتهای ارزشمند معنوی است که باید همه ما از آن به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شویم تا در مسیر درست رسیدن به خدا قرار گیریم.
    برای مقابله با تهاجم فرهنگی اعتکاف فرصتی ارزشمند است
  • تبلیغ هدفمند

    نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی و امام جمعه بجنورد گفت:برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و تقویت فضای معنوی جامعه قطعاً بهترین فرصت آیین معنوی اعتکاف می‌باشد.

    برای مقابله با تهاجم فرهنگی اعتکاف فرصتی ارزشمند است


    به گزارش بازار کسب و کار، حجت الاسلام و المسلمین رضا نوری روز در آیین هماهنگی برگزاری اعتکاف در خراسان شمالی اظهار داشت: در ماه مبارک رجب اعتکاف بعنوان یکی از مهمترین فرصتهای ارزشمند معنوی است که باید همه ما از آن به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شویم تا در مسیر درست رسیدن به خدا قرار گیریم.


    وی افزود: زمانی اهمیت اعتکاف مشخص خواهد شد که فرد معتکف بعد از اتمام این آیین نزد خانواده و جامعه بر می گردد و روحیه معنوی و مذهبی را بین همگان ترویج می کنند.
    حجت الاسلام نوری در ادامه گفت: دشمنان اسلام برای کمرنگ کردن معنویات جامعه و تغییر باورهای دینی جوانان از هر حربه‌ای استفاده می کنند، لذا می‌توان گفت که برگزاری این آیین معنوی یک ضرورت است.
    امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه اعتکاف به معنای گوشه نشینی برای عبادت است، گفت: معنویت نیازهای خاص انسان را برطرف می کند و باید در تقویت این روحیه از فرصت اعتکاف به بهترین شکل استفاده شود، بنابراین فرد معتکفی که خود را ملزم به توقف در مکانی خاص می داند باید سعی کند از هر لحظه این آیین معنوی بهره ببرد.
    وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید سخنرانی های اعتکاف همواره کوتاه و مفید باشند، خاطرنشان کرد: فریضه اعتکاف برای قشر نوجوان و جوان جدای از تبیین معانی دقیق و عمیق باید پاسخ‌گوی به احکام، سوالات و شبهات دینی نیز در دستور کار سخنرانان این آیین معنوی قرار گیرد.
    حجت الاسلام نوری در پایان افزود: بی تردید پاسخگویی صحیح به سوالات دینی باعث ارتقای معلومات دینی جوانان و همچنین کاهش هزینه های اجتماعی خواهد شد.
    مراسم معنوی اعتکاف در ۳۶ مسجد شهری و ۹۴ مسجد روستایی استان از ۱۳ رجب همزمان با ۱۵ بهمن ماه سالجاری به مدت سه روز برگزار می‌شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *