×
×

استاندار خراسان شمالی
زمینه‌ساز توسعه خراسان‌شمالی پژوهش است

  • کد نوشته: 35845
  • ۱۴۰۱-۱۱-۱۷
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار، محمدرضا حسین نژاددر آیین کلنگ زنی ساختمان های کارگاهی پارک علم و فناوری طرح‌های دهه مبارک فجر اظهار کرد: مرز کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته را علم و فناوری و اهمیت به پژوهش های بنیادین و کاربردی مشخص می کند و به همین سبب پژوهش را می توان ضامن پیشرفت و توسعه پایدار جوامع دانست.
    زمینه‌ساز توسعه خراسان‌شمالی پژوهش است
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار خراسان شمالی گفت: تحقیق و پژوهش کلید توسعه و پیشرفت کشور و استان محسوب می شود و در این راستا تقویت صندوق پژوهش و فناوری استان ضروری است.

    زمینه‌ساز توسعه خراسان‌شمالی پژوهش است

    به گزارش بازار کسب و کار، محمدرضا حسین نژاددر آیین کلنگ زنی ساختمان های کارگاهی پارک علم و فناوری طرح‌های دهه مبارک فجر اظهار کرد: مرز کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته را علم و فناوری و اهمیت به پژوهش های بنیادین و کاربردی مشخص می کند و به همین سبب پژوهش را می توان ضامن پیشرفت و توسعه پایدار جوامع دانست.

    نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان سازمانی است که بوسیله متخصصان حرفه ای اداره می شود و هدف اصلی آن، افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و متکی به علم و دانش است.
    حسین نژاد همچنین در خصوص توسعه پارک علم و فناوری استان بیان کرد: اکنون پنج هکتار برای توسعه این پارک اقدام شده اما برای واگذاری ۱۰ هکتار دیگر برای ساخت کارگاه های دانش بنیان باید با اعتبارات بخش خصوصی و دولتی محقق شود.
    وی افزود: با برنامه ریزی و اقدامات شاخص امیدواریم در آینده ای نزدیک پارک علم و فناوری استان به سطح ۲ ارتقاء یابد.
    افتتاح ۱۳۸ طرح در بجنورد
    فرماندار شهرستان بجنورد نیز در ادامه این آیین اظهار کرد: در مجموع ۱۳۸ طرح با اعتبار ۲۸۸ میلیارد تومان در این شهرستان به مناسبت دهه فجر امسال افتتاح شد.
    محمد باقر باقر پور افزود: همچنین اجرای گازرسانی به هشت روستای این شهرستان موجب شده است تا هیچ یک از روستاها مشکل گاز نداشته باشد و با اجرا و اتمام این طرح تمامی روستاها حتی زیر ۲۰ خانوار هم از نعمت گاز بهره مند می شوند.
    وی تصریح کرد: همچنین آبرسانی به چهار روستا با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان، حوزه بهداشت و درمان با پنج طرح با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، حوزه صنعت و جهاد کشاورزی با چندین طرح از جمله پرورش مرغ گوشتی، کارخانه خوراک دام و سردخانه نگهداری میوه و سبزیجات به ارزش اعتباری ۵۲ میلیارد تومان از مهمترین افتتاحیه های این شهرستان است.
    ۵۱۶ طرح با اعتبار سه هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان اعتبار همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود که از این تعداد پروژه، ۴۶۹ طرح با ۶۵۰ میلیارد تومان افتتاح و ۴۷ طرح نیز با سه هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان کلنگ زنی می شود.
    این پروژه ها بیشتر مربوط به بخش صنعت و معدن، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و شهرداری ها است و بیشترین پروژه‌ها در شهرستان های شیروان با ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار و اسفراین ۸۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می شود.
    بیشترین طرح های کلنگ زنی نیز مربوط به شهرستان بجنورد است.
    شهرستان بجنورد در حال حاضر دارای ۲ بخش، مرکزی و گرمخان و پنج دهستان گرمخان، گیفان، بدرانلو، باباامان و آالداغ است و برابر آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای ۳۲۴ هزار و ۸۳ نفر جمعیت است

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *