×
×

مدیر عامل مخابرات منطقه گلستان
در اجرای فیبر نوری جزو ۴ استان اول کشور هستیم

  • کد نوشته: 35873
  • ۱۴۰۱-۱۱-۲۵
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب کار، غلامعلی شهمرادی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در استان یکی از دستاوردهای مهم مخابراتی توسعه فیبر نوری است که به صورت مستمر در حال اجرا است و با توسعه این بخش بسیاری از ترافیک های مکالمه ای و اینترنتی برطرف خواهد شد.
    در اجرای فیبر نوری جزو ۴ استان اول کشور هستیم
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر عامل مخابرات منطقه گلستان گفت: برای توسعه مخابراتی و اینترنتی در اجرای طرح فیبر نوری گلستان جزو ۴ استان اول کشور است.

    در اجرای فیبر نوری جزو ۴ استان اول کشور هستیم

    به گزارش خبرنگار بازار کسب کار، غلامعلی شهمرادی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در استان یکی از دستاوردهای مهم مخابراتی توسعه فیبر نوری است که به صورت مستمر در حال اجرا است و با توسعه این بخش بسیاری از ترافیک های مکالمه ای و اینترنتی برطرف خواهد شد.

    وی افزود: در بحث اجرای زیر ساخت های مخابراتی با توجه به اینکه گلستان جزو استان های پیشرو می‌باشد لذا در شهرهای استان فیبر نوری با سرعت بسیار زیادی در حال انجام است.

    شهمرادی در ادامه گفت: یکی از مهم ترین برنامه ها شرکت ملی مخابرات بحث گذر از شبکه های مسی به سمت فیبر نوری در کشور است که در اجرای این طرح گلستان توانسته گام های بلندی بردارد.

    وی در ادامه افزود: در حال حاضر در استان ۳ هزار کیلومتر فیبر نوری اجرا شده ۸۰۰ کیلومتر آن در شهرهای استان و ۶۰۰ کیلومتر برای اتصال شهرهای استان به یکدیگر انجام شده و ۱۶۰۰ کیلومتر دیگر بر میگردد به فیبر نوری در روستاها که موجب افزایش سرعت اینترنت و تلفن در همه نقاط استان می شود.

    مدیر عامل مخابرات منطقه گلستان اظهار داشت: هم اکنون از ارتباط فیبر نوری۴۲۳ روستای استان استفاده می کنند.
    وی با اشاره به اینکه شبکه مسی دارای محدودیت هایی زیادی است، گفت: با توسعه فیبر نوری دیگر محدودیت هایی از جمله بعد مسافت، سرعت و ترافیک شبکه که به دلیل استفاده از کابل های مسی بود را نخواهد داشت.
    شهمرادی در ادامه تصریح کرد: در استان ۵۱۰ دکل همراه اول مشغول به ارائه خدمات به مشترکین هستند که از این تعداد ۲۱۰ دکل در نقاط شهری، ۲۳۰ دکل در نقاط روستایی و ۸۰ دکل در جاده های استان نصب شده اند.
    وی افزود:در به روز رسانی دکل های مخابراتی گلستان جزو استان های پیشرو می باشدکه در حال حاضر تنها ۶ دکل ۲G در استان وجود دارد که تا اخر سال بنا داریم این تعداد باقیمانده نیز به ۴G تبدیل خواهد شد.

    وی در بخش دیگر از سرقت شبکه مسی گفت: بیشترین نگرانی ما سرقت شبکه مسی مخابرات توسط سارقین می‌باشد تا جایی که در برخی موارد برای حفظ حرمت مشترکین مجبور بوده‌ایم چندین مرحله در طی چند روز متوالی نسبت به جایگزین کردن خطوط سرقت شده اقدام کنیم .

    وی در این خصوص گفت: شهروندان باید در این خصوص به کمک ما بیایند و در صورت مشاهده افراد مشکوک سریعا موارد را به ما برای جلوگیری از سرقت اطلاع دهند.

    مدیر عامل مخابرات منطقه گلستان ادامه داد: در برخی از روستاها با حضور پایگاه‌های بسیج مانع از سرقت‌ها شدیم .

    وی افزود: در برخی از گزارشات رسیده متوجه شدیم که سارقین با حفاری به فاصله ۲ متر و بیرون کشیدن شبکه مسی و کشیدن آن با تراکتور یا نیسان اقدام به سرقت می کنند.

    شهمرادی گفت: تنها ۴ درصد روستاهای استان از اینترنت پر سرعت بهره‌مند نیستند که در تلاشیم ان‌شالله این میزان از روستاهای باقیمانده هم بزودی از این بحث بهره‌مند شوند و در این زمینه جزو ۵ استان برتر کشور هستیم. و بنا داریم این پوشش را به زودی به صد درصد برسانیم.

    مدیر عامل مخابرات منطقه گلستان گفت:۴ میلیارد تومان برای نصب هر دکل هزینه می شود.

    غلامعلی شهمرادی در پایان با یک خبر خوش برای مردم استان گفت: نخستین استان کشور در نصب اولین دکل ۵G هستیم و در نظر داریم این دکل ها را در ۵ نقطه دیگر استان نیز راه اندازی کنیم.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *