×
×

رئیس دانشگاه پیام نور گلستان
اولین همایش ملی چالش تغییر اقلیم درخلیج گرگان

  • کد نوشته: 35891
  • ۱۴۰۱-۱۲-۰۱
  • ۰
  • اسماعیل نادری برگزاری همایش را به مدت دو روز، در روزهای دوم و سوم خرداد ۱۴۰۲اعلام کرد و گفت:این همایش توسط دانشگاه پیام نور استان گلستان با همکاری اساتید و متخصصان دانشگاهی و مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج استان و همچنین با حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.
    اولین همایش ملی چالش تغییر اقلیم درخلیج گرگان
  • تبلیغ هدفمند

    اولین همایش ملی چالش تغییر اقلیم در خلیج گرگان و رهیافت توسعه پایدار برای آینده انسان و محیط زیست برگزار می شود. رئیس دانشگاه پیام نور استان گلستان ,در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه، از برگزاری اولین همایش ملی چالش تغییر اقلیم در خلیج گرگان و رهیافت توسعه پایدار برای آینده انسان و محیط زیست خبر داد.

    اولین همایش ملی چالش تغییر اقلیم درخلیج گرگان

    اسماعیل نادری برگزاری همایش را به مدت دو روز، در روزهای دوم و سوم خرداد ۱۴۰۲اعلام کرد و گفت:این همایش توسط دانشگاه پیام نور استان گلستان با همکاری اساتید و متخصصان دانشگاهی و مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج استان و همچنین با حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود.

    نادری افزود: این همایش ملی با هدف برقراری ارتباط میان متخصصانی که درباره آینده‌پژوهی تاثیرات تغییر اقلیم در حوضه‌های خلیج گرگان و دریای کاسپین پژوهش می‌کنند با رویکرد آینده‌ پژوهی خلیج گرگان برگزار وبه عنوان مهم‌ترین محور در نظام مسائل استان گلستان مورد بررسی قرار می گیرد.

    وی عنوان کرد: ارائه، نشر و اشاعه جدیدترین دستاوردهای تحقیقاتی درباره آینده‌پژوهی خلیج گرگان و دریای کاسپین و نقش اقلیم در تحولات آتی آن‌ها و فراهم کردن پیوست علمی مبتنی بر تحقیقات برای پشتیبانی اقدامات اجرایی و تدوین برنامه‌های راهبردی و اجرایی در حوضه خلیج گرگان از دیگر اهداف این همایش است.

    رئیس دانشگاه پیام نور گلستان با اشاره در دست اقدام بودن لایروبی کانال‌های ورود و خروج آب به خلیج گرگان به منظور برقراری جریان مستمر تبادل آب بین دریای کاسپی و خلیج گرگان یادآور شد: اساسی‌ترین گام برای حفظ حیات خلیج گرگان و به تاخیر انداختن تاثیرات نامطلوب کاهش سطح آب دریای کاسپی محسوب می‌شود که از سرعت بروز تاثیرات نامطلوب در محیط زیست خلیج گرگان تا حد زیادی می‌کاهد.

    وی ادامه داد: اگر لایروبی کانال‌ها و اقدامات حمایتی مشابه با همین رویه ادامه یابد، زمینه مناسبی را برای اثربخشی اقدامات آینده فراهم می‌کند.

    اسماعیل نادری با تاکید براین نکته که؛دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، تحقیقات بسیاری درباره ارتباط دریای کاسپی و خلیج گرگان و نقش تغییر اقلیم در این اکوسیستم‌های منحصر بفرد انجام داده‌اندخاطرنشان کرد:جمع‌آوری و جمع‌بندی این تحقیقات، به‌عنوان پیوست علمی برای برنامه‌های راهبردی و پشتیبانی از اقدامات اجرایی، که توسط دبیرخانه همایش و با نظارت شورای راهبردی همایش در حال انجام است، مهم‌ترین اولویت در برنامه‌های اجرایی این همایش محسوب می‌شود.

    این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: در برگزاری این همایش از ظرفیت علمی رشته‌های دانشگاه پیام نور در استان گلستان شامل محیط زیست، مهندسی آب و جغرافیا استفاده شده است و همچنین این همایش از حمایت و پشتیبانی بسیاری از اساتید و متخصصان دانشگاهی داخل و خارج استان گلستان بهره‌مند شده است که در مجموع ظرفیت علمی و نخبگانی با ارزشی را فراهم کرده است.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *