×
×

رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان‌
بیشترین تخلفات وکلا عدم حضور در جلسات دادگاه است

  • کد نوشته: 35912
  • ۱۴۰۱-۱۲-۰۳
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار حمیدرضا مومن در جمع خبرنگاران استان به مناسبت هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری با اشاره به فعالیت ۶۸۷ وکیل پایه یک در گلستان، اظهارداشت: در حال حاضر ۲ نفر در کنار این تعداد پروانه وکالت پایه یک داشتند، که هم اکنون پروانه فعالیت آنها تعلیق شده و یک نفر دیگر نیز که در این لیست محسوب نشده، به جهت تخلف یک رتبه تنزل پیدا کرده است.
    بیشترین تخلفات وکلا عدم حضور در جلسات دادگاه است
  • تبلیغ هدفمند

    رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گلستان‌ گفت: عمدتاً در دادسرای انتظامی کانون وکلای دادگستری استان بیشترین تخلفات مطرح شده، عدم حضور وکیل در جلسات دادگاه است.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار حمیدرضا مومن در جمع خبرنگاران استان به مناسبت هفتادمین سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری با اشاره به فعالیت ۶۸۷ وکیل پایه یک در گلستان، اظهارداشت: در حال حاضر ۲ نفر در کنار این تعداد پروانه وکالت پایه یک داشتند، که هم اکنون پروانه فعالیت آنها تعلیق شده و یک نفر دیگر نیز که در این لیست محسوب نشده، به جهت تخلف یک رتبه تنزل پیدا کرده است.

    وی گفت: همچنین در آزمون اخبار سال جاری ۱۵ نفر نمره قبولی را کسب کرده‌اند که طی هفته آینده به جمع وکلای پایه یک افزوده خواهند شد.

    وی در ادامه تصریح کرد: در کانون وکلای استان ۵۶ نفر کارآموز هستند و هفت نفر کارآموز مهمان از کانون‌های دیگر هم در این کانون مشغول آموزش هستند.

    وی‌ گفت: عمدتاً در دادسرای انتظامی کانون وکلای دادگستری استان بیشترین تخلفات مطرح شده، عدم حضور وکیل در جلسات دادگاه می‌باشد.
    مومن افزود: وکیلی اجازه این را ندارد، که در جلسات دادرسی دادگاه بدون عذر موجه حضور نداشته باشد که متخلفین چنین مواردی تا درجه سه توبیخ و در روزنامه رسمی اعلام می‌شود.
    وی در ادامه یادآور شد: مجازات وکلا دارای ۶ درجه می‌باشد که مجازت ۲ درجه نخست، از طرف کانون و توبیخ عادی است.
    وی خاطرنشان کرد: مجازات درجه سه در روزنامه رسمی درج می‌شود و مجازات درجه چهار تنزل پایه وکالت خواهد داشت.
    رییس کانون وکلای دادگستری گلستان‌ گفت: مجازات درجه پنج و ۶ نیز به ترتیب تعلیق تا سه سال و ابطال پروانه خواهد بود.
    مومن با اشاره به اینکه تخلف وکلا خط قرمز ماست گفت: با هیچ وکیلی که تخلف داشته باشد در دادسرا و دادگاه انتظامی تعارف نداریم.
    وی در ادامه اظهار داشت: حفظ شان و منزلت وکیل و موکل برخورد قاطع را وظیفه خود می‌دانیم.
    حمیدرضا مومن‌ گفت: در واقع هفتم اسفند ماه سالروز تصویب لایحه استقلال کانون وکلا (روز وکیل) است، اما متاسفانه جای ثبت این روز در تقویم ملی و رسمی کشور خالی‌ است.

    در استان گلستان برای هزار پرونده کیفری وکیل رایگان معرفی شدند
    مومن افزود: کانون یک نهاد مدنی‌ و قدیمی‌ست که ثبت این روز در تقویم رسمی کشور، حقوق حقه وکلا است.
    وی ادامه داد: بارها به دولت این مساله مورد گوشزد قرار گرفته و آنها هم قول‌هایی دادند، اما تاکنون اجرایی نشده است.

    وی در ارتباط با قراردادهای وکالت که به صورت الکترونیکی است، گفت: این حق موکل است یک نسخه از این قرارداد در اختیارش قرار گیرد و اگر در این جا وکیلی نسبت به آن اجتناب کند، تخلف محسوب شده و موکل می‌تواند به دادسرا و دادگاه انتظامی مراجعه کنند.

    رییس کانون وکلای دادگستری گلستان‌ گفت: سال گذشته برای هزار پرونده کیفری در استان وکیل رایگان معرفی شدند و آمار امسال هنوز جمع‌بندی نشده است.

    مومن در پایان تاکید داشت: در واقع مرجع و پناه وکلا و موکلین کانون وکلای دادگستری می باشد و اگر کسی متضرر شود، خیانت به جامعه وکالت و کل جامعه است.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *