×
×

استاندار گلستان
آغاز مهار هدر رفت آب یُددار در گلستان

  • کد نوشته: 3748
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۹
  • ۰
  • استاندار گلستان با اشاره به شکسته‌شدن بخشی از دیواره محل دپو آب استحصالی ید در مجاورت تالاب اینچه‌برون این استان گفت که اقدامات لازم برای مهار و مدیریت آب‌های تخلیه شده آغاز شد.
    آغاز مهار هدر رفت آب یُددار در گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار گلستان با اشاره به شکسته‌شدن بخشی از دیواره محل دپو آب استحصالی ید در مجاورت تالاب اینچه‌برون این استان گفت که اقدامات لازم برای مهار و مدیریت آب‌های تخلیه شده آغاز شد.

    هادی حق شناس با حضور در مجتمع تولید ید در شمال گلستان گفت: یکی از دیواره های سدی که شرکت بهره بردار برای نگه‌داشتن آب حاصل از استخراج ایجاد کرده بود شکست و بخشی از این آب در پهنه قریب به ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار از اراضی جاری شد.

    وی افزود : در نخستین اقدام، دیواره شکسته شده تا ۲۴ ساعت مرمت خواهد شد و در حداکثر ۳ روز آینده آب پخش شده با استفاده از پمپ های قدرتمند به داخل سد بازگردانده می شود.

    حق شناس ادامه داد: مهمترین اقدامی که شرکت استخراج کننده باید با نظارت محیط زیست انجام دهد، بازگرداندن آب حاصل از استخراج به زمین است که با دو حلقه چاه موجود و ۳ حلقه چاه در دست ایجاد اجرا خواهد شد و امیدواریم با این اقدام مجموع آب استخراج شده و تزریق شده به تعادل برسند.

    بگفته وی گلستان تنها استان استخراج کننده ید کشور است که باید تلاش شود این استخراج بر اساس الزامات و استاندارهای محیط زیست انجام گردد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *