×
×

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر
پایان مبارزه با ملخ‌ها بدون هیچ آسیبی به مزارع و باغ‌ها در استان بوشهر

  • کد نوشته: 4697
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۲
  • ۰
  • معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در این استان در سال جاری بدون هیچ گونه خسارتی در حوزه زراعت و باغبانی با موفقیت پایان یافت.

    پایان مبارزه با ملخ‌ها بدون هیچ آسیبی به مزارع و باغ‌ها در استان بوشهر
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در این استان در سال جاری بدون هیچ گونه خسارتی در حوزه زراعت و باغبانی با موفقیت پایان یافت.

    خسرو عمرانی به رسانه‌ها اعلام کرد: داشتن تجربه و امکانات لازم در مبارزه با آفت ملخ صحرایی بسیار موثر بود به نحوی که در سال جاری این آفت کمترین خسارت‌ها به عرصه‌های منابع طبیعی را داشت و کوتاه کردن زمان مبارزه و کیفیت عملیات موجب شد این استان در زمینه مدیریت و کنترل آفت در میان استان‌های درگیر ملخ صحرایی استان موفق کشور معرفی شود.

    وی یادآورشد: این درحالی است که در هجوم ملخ‌ها در سال ۹۸-۹۷ به استان بوشهر حدود ۷۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی و باغی این استان بین ۵ تا ۱۰ درصد آسیب دید.

    پایان مبارزه با ملخ‌ها بدون هیچ آسیبی به مزارع و باغ‌ها در استان بوشهر
    پایان مبارزه با ملخ‌ها بدون هیچ آسیبی به مزارع و باغ‌ها در استان بوشهر

    عمرانی ادامه داد: درزمان حاضر عملیات مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر به پایان رسیده و موردی از آفت در این استان دیده نشده‌است.

    وی اضافه کرد: کار ردیابی، پایش و مبارزه با آفت ملخ صحرایی از از اسفند سال گذشته در استان بوشهر آغاز و تا اواخر خرداد ادامه داشت و مبارزه در سطح ۴۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی و عرصه‌های طبیعی این استان انجام گرفت.  

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با وجود اینکه جمعیت ملخ‌ها امسال بین ۱۰ تا ۲۰ برابر سال گذشته بود اما با تدابیر انجام شده سطح مبارزه امسال نسبت به سال ۹۸-۹۷ که در سطح ۱۰۴هزار هکتار مبارزه انجام شد کاهش نشان می‌دهد.

    وی ادامه داد: امسال ملخ‌ها در ۹ شهرستان استان بوشهر ورود کردند، ولی عمده عملیات مبارزه در شهرستان‌های دشتی، دیر، دشتستان و تنگستان بود.

    عمرانی بیان کرد: عملیات مبارزه با ملخ‌ها امسال سخت‌تر بود، چون ملخ‌ها در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر ورود پیدا کرده بودند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *