×
×

اعتراض ها به مدیر عامل مخابرات گلستان بالا گرفت:
تبعیض در پرداخت حقوق ها،رسمی ها قراردادی حقوق می گیرند

  • کد نوشته: 4832
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۴
  • ۰
  • بی توجهی به وضعیت اشتغال و عدم پرداخت حقوق واقعی تعداد زیادی از کارمندان مخابرات گلستان، موجب بالا گرفتن اعتراض ها به عملکرد مدیر عامل این شرکت شده است.
    تبعیض در پرداخت حقوق ها،رسمی ها قراردادی حقوق می گیرند
  • تبلیغ هدفمند

    بی توجهی به وضعیت اشتغال و عدم پرداخت حقوق واقعی تعداد زیادی از کارمندان مخابرات گلستان، موجب بالا گرفتن اعتراض ها به عملکرد مدیر عامل این شرکت شده است.

    در حالی که بر اساس مصوبات موجود کارمندان رسمی و قراردادی از تمامی مزایایی رفاهی و افزایش حقوق ها باید همزمان با یکدیگر بهره مند شوند اما سال ها است تعداد زیادی از  افراد شاغل در بخش مخابرات گلستان که نوع استخدامی برخی از آنها در فیش های حقوقی که رسمی صادر شده ، نصف حقوق نیروهای رسمی را دریافت می کنند و از دریافت رفاهیات نیز در تمامی سال های خدمت خود محروم بوده اند.

    تبعیض در پرداخت حقوق ها و مزایا و عدم توجه به پیگیری مشکلات این افراد موجب افزایش نارضایتی از عملکرد مدیر عامل مخابرات گلستان شده است، تا جائیکه موج این اعتراض ها به دفتر نمایندگان مجلس، اعتراض مستقیم به مدیر عامل مخابرات، معاونت تدارکات نیروی انسانی این شرکت و دست آخر اطلاع رسانی به رسانه ها شده است.

    ۲۰ سال نیروی رسمی هستم، قراردادی حقوق می گیرم

    به گفته یکی از کارکنان این شرکت، مدیر عامل نه فقط به مسائل مورد اعتراضی که به نوعی تخلف محسوب می شود، اهمیت چندانی نمی دهد که در برخی مواقع کارمندان معترض را تهدید به اخراج کرده است.

    وی با۲۰ سال سابقه خدمت که به صورت رسمی مشغول به کار شده است، به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بازار کسب کار آنلاین اعلام کرد که با توجه به اینکه در نوع استخدامی برخی کارمندان از همان ابتدای شروع خدمت  رسمی زده شده است اما هر سال مخابرات گلستان با این افراد قرارداد امضاء کرده و  همزمان با فیش حقوقی صادر شده از سوی شرکت مخابرات کشور، یک فیش حقوقی هم برای این افراد از سوی مخابرات گلستان صادر می کند.

    وی افزود: صادر کردن دو فیش حقوقی زمینه سوال زیادی را برای کارمندان این شرکت به وجود آورد ، اما در این چند سال به هیچ یک از سوالات آنان پاسخ قاطع و دقیقی داده نشده و از نظر ما این مساله نوعی تخلف محسوب می شود.

    تبعیض در پرداخت حقوق ها،رسمی ها قراردادی حقوق می گیرند

    این نیروی رسمی مخابرات استان در ادامه افزود: بنا بر فیش های صادره و مصوباتی که در این چند سال برای پرداخت افزایش حقوق ها و رفاهیات به کارکنان مخابرات برای مدیران عامل این دستگاه خدمت رسانی ارسال شده اما هنوز هیچ یک از بندهای این مصوبات برای آن ها اجرائی نشده و متاسفانه این مساله از سوی مسئولان اداره کار نیز  مورد بازخواست قرار نگرفته است.

    وی با بیان اینکه  وقتی نوع استخدام یک فرد شاغل در دستگاه های اجرائی رسمی زده می شود باید حقوق نیروی رسمی را دریافت کند، اظهار کرد: در حال حاضر برای من و تعداد دیگری از کارمندان که نوع استخدامشان رسمی است، حقوقی به مراتب پائین تر از افرادی که حقوق اصلی رسمی ها را دریافت می کنند پرداخت می شود و مسئولان حوزه مخابرات استان به سوال ها و اعتراض ها مبنی بر پرداخت نشدن اصل حقوق ، دو فیشه بودن این افراد و پرداخت نشدن حق رفاهیات برخلاف دیگر کارمندان و اینکه مابقی این مبلغ کجا است و چرا پرداخت نمی شود، جواب قانع کننده ای نمی دهند و همچنان برای احقاق حقوق خود تلاش می کنیم.

    وی از به دست آوردن اسنادی از دیگر کارمندان مخابرات در استان مازندران سخن گفت و دیگر استان ها افزود: وقتی شخصی رسمی استخدام شده  چگونه است  که نمی تواند با همان ردیف استخدام در گلستان حقوق رسمی دریافت کند و از رفاهیاتی که برای او همانند دیگرافراد رسمی در نظر  گرفته شده  بی بهره بماند و کارمند دیگری در استان دیگر حقوقی بالاتر و با مزایای بیشتر دریافت می کند.

    وی افزود: سوال اصلی اینکه به واقع این مبالغ پرداخت نشده کجا است ، به جیب چه کسانی می رود و چرا مسئولان جوابی برای آن ندارد.

    وی با بیان اینکه از سال ۸۵ طرح طبقه بندی مشاغل و گروه بندی فعالیت کارمندان بر اساس مدرک دانشگاهی ، توانمندی و سابقه خدمت ابلاغ شده و از سال ۹۱ هم می بایست اجرائی می شد، گفت: این مصوبه سال ها است در استان گلستان و در رابطه با شاغلان بخش مخابرات هنوز اجرائی نشده و دستگاه های اجرائی چون مخابرات، استانداری و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرائی نشده و همچنان از چشم بسیاری از کارمندان هم پنهان مانده است.

    وعده هایی که عملی نشد

    یکی دیگر از کارمندان معترض به این مساله گفت: از سال ۸۶ تا کنون و طبق مصوبات موجود در شرکت، تعداد زیادی از نیروها از یک وعده غذای گرم که حق اولیه آن ها است محرومند و حتی مبلغ آن نیز برای کارمندان واریز نمی شود.

    وی افزود: از سوی دیگر چرا باید وقتی ردیف استخدام رسمی زده شده مدیر عامل مخابرات گلستان با نیروها قرارداد امضا می کند. اصل موضوع تخلفی است که  سال ها در حال انجام است و متاسفانه به رغم پیگیری های مداوم در گلستان هنوز راه به جای نبرده و هر گاه خواستیم آن را رسانه ای کنیم به ما گفته شد به خواسته هایتان رسیدگی می شود اما در عمل اقدامی صورت نمی گیرد.

    تهدید به اخراجمان می کنند

    یک کارمند معترض دیگر هم با بیان اینکه مسئولان از  تفاوت در فیش های حقوقی خبر دارند و چنانچه  از طریق مراجع قانونی پیگیری شود تخلف محسوب می شود، گفت: به رغم اینکه مدیر عامل مخابرات گلستان از همه این مسائل مطلع است اما در جواب اعتراض ها تهدید به اخراج می کند.

    وی ادامه داد: این مساله حتی با معاونت تدارکات نیروی انسانی شرکت مخابرات هم در میان گذاشته شد که وی اظهار کرد، این مساله از دست من خارج است.

    وی افزود: اینها می خواهند همین روند امضای قرارداد را تا پایان بازنشستگی برای ما ادامه دهند تا ما با همین حقوق  ماهی ۲ تا ۲و نیم میلون تومان بازنشسته شویم و این در حالی است که وقتی نوع استخدام رسمی زده می شود باید پایه حقوق همانند دیگر افراد رسمی تا سقف ۶ میلیون تومان پرداخت شود.

    این افراد در مصاحبه اذعان کردند که جلسه ای را با حضور نمایندگان جدید گرگان با مدیر عامل مخابرات استان انجام داده اند که نمایندگان نیز به این مغایرت ها و عدم پرداخت ها واکنش نشان دادند اما در عمل مخابرات گلستان این نشست را در سایت خبری خود برای رسانه ها نشست دوستانه عنوان کرد.

    به گفته این افراد در حال حاضر تعداد ۱۸۹ نفر از کارمندان این شرکت در وضعیتی بلاتکلیف نسبت به نوع استخدام در فیش های حقوقی و دریافت نکردن حق و حقوق اولیه خود به سر می برند که تعدادی از  آنها مدارک دانشگاهی لیسانس به بالا دارند.

    این افراد اذعان می کنند ، در حالی رقم بیمه تکمیلی در فیش های حقوقی کارمندان درج  می شود که هنوز هم بیمه تکمیلی ندارند.

     به گفته همین افراد با توجه به اینکه از ابتدای سال ۹۹ تاکنون قراردادی همچون سال های گذشته با برخی کارمندان امضاء نشده است اما آن ها همچنان هر ماه حقوق دریافت می کنند و این به آن معنی است که چون ردیف استخدام از ابتدا رسمی ابلاغ شده ، حقوق ما نیز از سوی تهران پرداخت می شود نه  مخابرات گلستان.

    وی افزود: اینکه چرا مسئولان این حوزه تمایلی به پیگیری این موضوع ندارند، سوالی است که تا کنون به آن پاسخی نداده اند و به دلیل سکوت کارمندان ،رسانه ها نیز از این موضوع مطلع نبودند. اما این بار با در دست داشتن مصوبات، اسناد و مدارک کافی، گلایه مندی خود را از طریق رسانه به گوش مسئولان رساندیم.

    بر اساس آئین نامه استخدامی  و پرسنلی مصوب سال ۱۳۸۹شرکت مخابرات ایران، کارکنان قراردادی و رسمی ، از حقوق ، دستمزد ، فوق العاده ها، پاداش، عملکرد، بهره وری، کمک هزینه اولاد و همسر، کمک هزینه مسکن، ایاب و ذهاب ، عیدی ، مناسبت های ملی و مذهبی ، امور رفاهی، بهداشتی و درمانی بهره مند که این بندها تا کنون برای  این کارمندان معترض اجرائی و پرداخت نشده است.

    طبق مصوبه جدیدی که در تاریخ ۱۱ تیر ۹۹ به مدیران مناطق ارسال شده ، آمده است که اقلام رفاهی کارکنان شاغل و بازنشسته ( مستمر و مناسبتی ) مطابق افزایش سطح دستمزدهای سال ۹۹ برابر مصوبه شورای عالی کار و بخشنامه شماره ۷۹۳۳ مورخ ۲۹ فروردین ۹۹ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بر اساس آئین نامه استخدامی و پرسنلی شرکت از تاریخ اول فرودین ۹۹ بنا بر مصوبه مذکور در  در سیستم جامع اطلاعات منابع انسانی HIRS  بارگذاری و قابل پرداخت می باشد .

    این مصوبه در حالی به مدیران مخابرات مناطق کشور ارسال شده است که گویا بر اساس گفته کارمندان معترض ، مدیر عامل مخابرات گلستان همچنان از اجرائی شدن آن باز هم شانه خالی می کند.

    منبع: بازار کسب و کار انلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *