×
×

فرماندار مانه و سملقان
مانه‌وسملقان ۱۵ درصد از میانگین راه کشور عقب است

  • کد نوشته: 5629
  • ۱۳۹۹-۰۴-۳۱
  • ۰
  • فرماندار مانه و سملقان گفت: این شهرستان خراسان شمالی در حوزه راه‌ها بسیار محروم و ۱۵ درصد از میانگین کشوری این شاخص عقب است.
    مانه‌وسملقان ۱۵ درصد از میانگین راه کشور عقب است
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار مانه و سملقان گفت: این شهرستان خراسان شمالی در حوزه راه‌ها بسیار محروم و ۱۵ درصد از میانگین کشوری این شاخص عقب است.

    محمودرضا معموری اظهار داشت: ۱۴ هزار و ۵۱ نفر از ساکنان روستاهای بالای ۲۰ خانواری این شهرستان از دسترسی به راه مناسب بی بهره هستند.

    وی افزود: جاری شدن سیل در سال گذشته عمق مشکلات شهرستان در حوزه راه ها و ابنیه فنی آن را آشکار کرد و متاسفانه بارندگی های هفته گذشته نیز دوباره بخشی از این مشکلات را هویدا کرد که ضروری است مسوولان استان این شهرستان را در توزیع اعتبارات حوزه راه ها بیشتر کمک کنند.

    فرماندار مانه و سملقان عنوان کرد: باید توسعه نامتوازنی که در سالهای گذشته در شهرستان به وجود آمده را جبران کنیم تا بتوانیم مشکلات بخش راه، آب آشامیدنی و… را برطرف کنیم.

    معموری همچنین در خصوص جذب اعتبارات خسارات سیل در حوزه ملی و استانی برای پروژه های شهرستان، اظهار کرد: مدیران شهرستانی به هیچ وجه منتظر اعتبارات اندک شهرستانی نمانند و برای جذب اعتبارات بیشتر به تهران و وزارتخانه ها سفر کنند.

    مانه‌وسملقان ۱۵ درصد از میانگین راه کشور عقب است
    مانه‌وسملقان ۱۵ درصد از میانگین راه کشور عقب است

    وی با اشاره به اینکه باید کلیه فعالیت های مدیران در خصوص جذب اعتبار با هماهنگی فرمانداری باشد، افزود: هر اعتباری که بخواهد از کانال های کمک غیردولتی از قبیل بسیج سازندگی و بنیاد مستضعفان وارد دستگاههای اجرایی شهرستان شود باید از مجرای فرمانداری عبور کند.

    معموری با تاکید بر اینکه مدیران شهرستانی برای جذب اعتبارات ملی باید با مدیران رده استانی خود هماهنگ باشند، گفت: بنده به عنوان فرماندار، مدیری را همراه خود می دانم که بتواند حق شهرستان را در سطح ملی برای جبران عقب ماندگی های چندساله شهرستان بگیرد.

    شهرستان مانه و سملقان با ۱۳۴ روستا، ۷۷۸ کیلومتر راه روستایی دارد که تنها ۳۴۳ کیلومتر آن آسفالت است.

    مجموع راه های اصلی این شهرستان ۷۵ کیلومتر و مسیرهای فرعی آن نیز ۱۳۱ کیلومتر است.

    حدود ۷۸ درصد از جمعیت ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در روستاها ساکن هستند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *