×
×

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان
درمان سرپایی ۹۰ درصد مبتلایان به کرونا در زنجان

  • کد نوشته: 5852
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۴
  • ۰
  • رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: ۹۰ درصد افراد مبتلا به کووید - ۱۹ با وضعیت عمومی خوب به شکل سرپایی درمان می‌شوند که این افراد در سطح جامعه و خانواده در مشاغل متفاوتی مشغول هستند و برای اینکه بتوان بیماران را درمان و از انتشار آن جلوگیری کرد، تشخیص سریع این بیماری وظیفه تیم پزشکی و گروه بهداشت است.
    درمان سرپایی ۹۰ درصد مبتلایان به کرونا در زنجان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: ۹۰ درصد افراد مبتلا به کووید – ۱۹ با وضعیت عمومی خوب به شکل سرپایی درمان می‌شوند که این افراد در سطح جامعه و خانواده در مشاغل متفاوتی مشغول هستند و برای اینکه بتوان بیماران را درمان و از انتشار آن جلوگیری کرد، تشخیص سریع این بیماری وظیفه تیم پزشکی و گروه بهداشت است.

     دکتر ایوب پزشکی افزود: خوشبختانه با آگاه سازی‌های متعدد که در جامعه انجام شده عموم مردم با علایم بیماری آشنا هستند که پس از شناسایی مبتلایان به ویژه آنانی که شاغل هستند، باید طبق قانون، خانواده و محل کار از بیماری آنان مطلع شوند و از حضور در محل کار خودداری کنند و در قرنطینه باشند که اغلب آنان نیاز به درمان دارویی ندارند.

    وی اضافه کرد: تعدادی از بیماران کرونایی نیز با علائم شدید در بیمارستان بستری می شوند که شرایط خوبی برای درمان آنان فراهم شده و موضوع مهم اینکه وقتی این بیماران از بیمارستان ترخیص می‌شوند باید توجه داشته باشند که این موضوع به معنا و مفهوم بهبودی کامل و قطعی بیماری‌زا بودن نیست.

    رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: ۹۰ درصد افراد مبتلا به کووید - ۱۹ با وضعیت عمومی خوب به شکل سرپایی درمان می‌شوند که این افراد در سطح جامعه و خانواده در مشاغل متفاوتی مشغول هستند و برای اینکه بتوان بیماران را درمان و از انتشار آن جلوگیری کرد، تشخیص سریع این بیماری وظیفه تیم پزشکی و گروه بهداشت است.
    درمان سرپایی ۹۰ درصد مبتلایان به کرونا در زنجان

    این فوق تخصص بیماری‌های کلیه ادامه داد: این گروه از بیماران به دلیل شدت بیماری در بیمارستان با اکسیژن تحت درمان قرار می گیرند و پس از ترخیص ادامه بیماری زایی وجود دارد و ممکن است که بخشی از علائم هنوز ادامه داشته باشد، این بهبود یافتن به معنی عدم انتشار بیماری از سوی آنان نیست و این گروهها باید ۲ هفته بعد از مرخص شدن نیز تمام تمهیداتی را که افراد سرپایی ملزم به رعایت هستند، آنان نیز آن را رعایت کنند.

    وی اظهار داشت: در زمان حاضر با همه گیری جهانی همگان با یک بیماری تنفسی مواجه شده‌اند که از طریق ذرات تنفسی منتقل می شود که یک بیماری واگیردار و ضریب سرایت آن بالاست که در این خصوص باید تمهیداتی را در زمینه آموزش پایه ریزی کرد که فاصله گذاری بین افراد آموزش گیرنده در حد استاندارد و مطلوب باشد تا بتوان از بیمار شدن افراد سالم جلوگیری کرد.

    پزشکی با بیان اینکه از آنجایی که کرونا بیماری پاندمی است و پیش بینی می‌شود که نزدیک یک تا دو سال دیگر متوقف نشود، افزود: این ۲ سال زمان طولانی بوده در این میان آموزش دانشجویان توقف پذیر نیست چرا که کشورمان به کار و تحصیل نیازمند است و چرخه کاری، درمانی، بهداشتی و آموزشی با این تداوم فارغ التحصیل ها برقرار است.

    وی اضافه کرد: هم اکنون برای دانشجویان این دانشکده نیز در رده‌های مختلف که در علوم پایه یا در دوران کارآموزی و کارورزی و یا دوران تخصصی آموزش می گذرانند، تمهیداتی اندیشیده شده که وقفه تحصیلی نداشته باشند و از اسفند سال گذشته آموزش از راه دور به روش مجازی آغاز شده که دانشجویان به شکل مجازی، ضبط شده و با ارائه تکالیف مهم در منزل در بین فواصل کلاس ها دانشجویان آموزش های لازم را فرا می گیرند.

    رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: این روش آموزشی مجازی به عنوان مکمل آموزشی در دوران آینده زمانی که  فاصله‌گذاری اجتماعی کرونایی به اتمام رسید می تواند مورد استفاده قرار گیرد به دلیل آنکه روش بسیار مفیدی است.

    این مسؤول ادامه داد: اما در مورد آموزش رشته‌های بالینی مشکلاتی وجود دارد، اینکه دانشجویان با توجه به شرایط کنونی حاکم نمی توانند با همه بیماری ها آشنا شوند به دلیل آنکه تخت‌های بیمارستان با بیماران کرونایی اشغال شده است.

    وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل به کارآموزان وقفه تحصیلی داده و آموزش های لازم ارائه شده است تا زمانی که به تدریج با فرونشست بیماری به قسمت زیر منحنی بیماری رسیدیم، با بخش‌هایی که آماده بهره‌برداری است، دانشجویان بتوانند آموزش لازم را فرا بگیرند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *