×
×

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان
شناسنامه مدیریت حوادث قهری برای روستاهای گلستان

  • کد نوشته: 5867
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۵
  • ۰
  • مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که این استان حادثه‌خیز برای پیشگیری از وقوع حوادث قهری و خسارت‌های ناشی از آن دارای شناسنامه مدیریت روستاهای در معرض خطر شدند.
    شناسنامه مدیریت حوادث قهری برای روستاهای گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت که این استان حادثه‌خیز برای پیشگیری از وقوع حوادث قهری و خسارت‌های ناشی از آن دارای شناسنامه مدیریت روستاهای در معرض خطر شدند.

     سیدمحمد حسینی اظهار داشت: این اداره کل ۳۹۱ روستای در معرض خطر حوادث قهری استان را شناسایی کرده و برای تمامی آن ها شناسنامه مدیریت بحران تهیه کرده است.

    وی افزود: مطابق این شناسنامه، بیشترین خطر حوادث قهری آسیب رسان به خانه های مسکونی و زیرساخت این روستاهای استان در مناطق جنوب مربوط به رانش زمین، لغزش (زلزله)، ریزش سنگ و بارش برف سنگین، در مناطق شرق مربوط به ایجاد فروچاله و رانش زمین و در نوار شمالی نیز وقوع سیل و آبگرفتگی است.

    وی بیان کرد: این شناسنامه به شورای بحران استان ارایه شده که در صورت تایید و تامین اعتبار، در ۲ سال آینده، برنامه های پیشگیرانه و مقابله با حوادث قهری مطابق با اولویت در این روستاهای در معرض خطر اجرا می شود.

    شناسنامه مدیریت حوادث قهری برای روستاهای گلستان
    شناسنامه مدیریت حوادث قهری برای روستاهای گلستان

    به گفته وی، دولت در برنامه ششم، توسعه همه جانبه و تامین اعتبار کارسازی رفع خطر را برای ۳۰ درصد از روستاهای در معرض خطر حوادث قهری در نظر گرفته است.

    استان گلستان با افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت به سبب ویژگی های طبیعی و جغرافیایی در تیررس بلایای طبیعی قرار دارد و در سال های اخیر در مقابل حوادث قهری بویژه سیل و زلزله آسیب پذیر شده و خسارت سیل، آبگرفتگی و رانش زمین سال ۹۸، نمونه بازر آن است.

    مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ در این استان از جمعیت یک میلیون ۸۶۹ هزار نفری آن، ۴۶.۶ درصد جمعیت روستانشین بوده که در یک هزار و ۷۵ روستا و آبادی مستقر هستند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *