×
×

گلستان در حوزه داوطلبی و خیّرین از استان های سرآمد است

  • کد نوشته: 6371
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۳
  • ۰
  • دبیرکل جمعیت هلال احمر در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل هلال احمر گلستان که در جلسه شورای مدیران استان برگزار شد، گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان مجموعه ای عام المنفعه ویژگی های خاصی دارد که در کمتر دستگاهی دیده می شود.
    گلستان در حوزه داوطلبی و خیّرین از استان های سرآمد است
  • تبلیغ هدفمند

    دبیرکل جمعیت هلال احمر در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل هلال احمر گلستان که در جلسه شورای مدیران استان برگزار شد، گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان مجموعه ای عام المنفعه ویژگی های خاصی دارد که در کمتر دستگاهی دیده می شود.

    دکتر حسن قوسیان مقدم افزود: یکی از این ویژگی های خاص اصول هفتگانه است که به این اصول معتقدیم و در عمل به انجام آن مقید هستیم و این اصول موجب می شود جمعیت هلال احمر بر محور انسانیت و بشردوستی در ارائه خدمات داوطلبانه؛ بی طرفی و بی غرضی را در پیش گیرد.وی تصریح کرد: گزارشات خیلی خوبی از جمعیت گلستان دریافت می کنیم و این استان در همه حوزه ها اعم از فعالیتهای عام المنفعه و داوطلبی، امداد و نجات، حوزه درمان و جوانان از استان های پیشگام است و انتظار داریم این روند ادامه داشته باشد.

    دکتر قوسیان مقدم اذعان داشت کرد: دکتر هروی مدیری فعال و کوشا است؛ بنا داریم با نگاهی مدیریتی با بهره مندی از توان و ظرفیت نیروهای درونی جمعیت؛ از پتانسیل تمامی کارکنان استفاده کنیم و اعتقاد داریم گردش مدیریتی موجب پدیدار شدن تنوع در فعالیت ها می شود.وی در ادامه گفت: گلستان در حوزه داوطلبی از استان های سرآمد است و جذب بسیار خوبی در حوزه خیرین انجام شده است.

    در بحران کرونا جامعه بیش از هر زمان به اعتماد عمومی هلال احمر نیاز دارد

    در این جلسه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان گفت: بنده از نوجوانی با این نهاد آشنا هستم و  و عشق و نوعدوستی و با مردم بودن را به عنوان  شالوده و بنیان این نهاد همواره مشاهده کرده ام.

    مهندس چراغعلی بیان کرد: تبلور نوعدوستی هلال احمری ها را در سیل گلستان دیدیم که داوطلبان هلال احمر جلوتر از مسئولین در صحنه حضور داشتند و این حس به مردم هم منتقل شد.

    وی با اشاره به اینکه لباس هلال احمر مایه افتخار و مباهات و سرمایه بزرگی برای جمعیت هلال احمر است افزود: اکنون در شرایط بحرانی کرونا، جامعه بیش از هر  زمان به این اعتماد عمومی هلال احمر نیاز دارد.

    در اجرای رسالت و ماموریت های جمعیت هلال احمر از ظرفیت همه حوزه ها استفاده می کنیم

    در ادامه سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان، ضمن قدردانی از حسن اعتماد دکتر همتی اظهار کرد:امیدوارم امانتدار خوبی برای این اعتماد باشم و سعی خواهیم کرد از تمام ظرفیت های حوزه های امدادگری، نجاتگری و حوزه های داوطلبی در اجرای رسالت و مأموریت ها بهره مند شویم.

    فرهاد میقانی تصریح کرد: استان گلستان ظرفیت های بسیار بزرگی در بخش داوطلبی به ویژه در حوزه پزشکان داوطلب دارد و گواه آن کاروان های سلامت پزشکان متخصص است که در زلزله غرب کشور و کاروان فوق تخصص در طرح نذر آب۲ در منطقه شهرستان نیمروز استان سیستان و بلوچستان، خدمات داوطلبانه ارائه کردند.

    انتصاب یک نیروی جوان و هلال احمری برای تصدی مدیرعاملی جمعیت هلال احمر گلستان اتفاقی نیک بوده است

    هچنین دکتر هروی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان ضمن قدردانی از اعتماد مدیران ارشد جمعیت هلال احمر برای تصدی مدیرعاملی در هلال احمر استان گفت: فعالیت در جمعیت هلال احمر با این لباس پر افتخار همواره خیر و سعادت بهمراه داشته است.

    قرار گرفتن در جایگاه مدیریتی در این نهاد مردمی و خدمتگزار مسولیت ها را دوچندان می کند.وی ادامه داد: حفظ و حراست از اعتماد عمومی و نگهداشت داوطلبان در بدنه جمعیت هلال احمر استان همواره از دغدغه های حقیر در زمان تصدی جایگاه مدیرعاملی بوده است.

    این مهم در حادثه سیل ۹۸ همواره نقطه عطف نگاهمان بوده است.دکتر هروی افزود: همت بلند و تعامل ارزنده تمامی اعضا، امدادگران، نجاتگران، داوطلبان و خیرین نوع دوست هلال احمر گلستان نقطه طلایی تمامی فعالیت ها و برنامه ها بوده است و امید دارم این ظرفیت ها به عنوان سرمایه ای اجتماعی مورد نگاه ارزنده سرپرست جدید جمعیت هلال احمر استان به عنوان فردی مطلع و آگاه، همواره قرار خواهد گرفت.

    گلستان در حوزه داوطلبی و خیّرین از استان های سرآمد است
    گلستان در حوزه داوطلبی و خیّرین از استان های سرآمد است

    هلال احمر گلستان در پوشش امدادی حوادث در سطح استان خوش درخشید

    در این سفر یکروزه، دبیرکل جمعیت هلال احمر با دکتر حق شناس استاندار گلستان دیدار و گفتگو کرد.استاندار گلستان در این دیدار گفت: در امدادرسانی سیل فروردین ۹۸، سیل نوکنده و آزادشهر شاهد تلاش بی وقفه مجموعه جمعیت هلال احمر استان بودم.

    پیشرو بودن نیروهای هلال احمر در حوادث و سوانح استان همواره مثال زدنی است.دکتر حق شناس با اشاره به اینکه ما از تصمیمات مدیریتی جمعیت هلال احمر حمایت می کنیم؛ افزود: در حادثه برف و کولاک اسفند ۹۸ حضور جمعیت هلال احمر باعث شد از وقوع فاجعه در جاده توسکستان جلوگیری شود.

    در ادامه این دیدار دبیرکل جمعیت هلال احمر ضمن اعلام رضایت از عملکرد هلال احمر استان اظهار کرد: قطعاً حمایت های استانداری از مجموعه جمعیت هلال احمر در استان راهگشار خواهد بود و ما به عنوان معین دولت هر جایی لازم باشد انجام وظیفه می کنیم.

    گلستان در حوزه پاسخگویی به حوادث و سوانح همواره موفق عمل کرده است

    دبیرکل جمعیت هلال احمر در بازدید یکروزه از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات گلستان ضمن اعلام رضایت از نحوه عملکرد حوزه امداد و نجات استان گفت: نگاه امدادی و فنی و تخصصی در حوزه پوشش امدادی در حوادث در ساعات اولیه وقوع حادثه از اولویت های اصلی امداد و نجات است که این امر در گلستان مشهود است.

    دکتر قوسیان مقدم افزود: تربیت نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده در زمان وقوع حوادث یقینا میزان بازدهی عملکرد هلال احمر در پوشش امدادی حوادث و سوانح را تا حد مطلوبی افزایش خواهد داد و این مهم از دغدغه های حقیقی و بنیادین مدیران ارشد جمعیت هلال احمر است.

    گفتنی است در پایان آیین تکریم و معارفه، دبیرکل جمعیت هلال احمر ضمن قدردانی از زحمات دکتر محمد علی هروی و اهدای لوح سپاس رئیس جمعیت هلال احمر؛ با اهدای حکم فرهاد میقانی را به عنوان سرپرست جمعیت هلال احمر گلستان معرفی کرد.

    لازم به ذکر است دبیرکل جمعیت هلال احمر در سفر یکروزه خود از پایگاه امداد و نجات تنگراه، ملک هلال احمر استان موصوف به ملک بویه، پروژه کارخانه سرنگ سازی، مرکز امداد دارویی هلال احمر استان و ساختمان ستادی اداری درمانی بازدید کرد  و ضمن بازدید از پایگاه امداد و نجات ایمر،خانه هلال قورپلجه شهرستان گنبدکاووس را افتتاح کرد.

    همچنین در جمع کارکنان ستادی و شعبه مرکز استان حضور یافت و پرسش های کارکنان در حوزه های مختلف پاسخ گفت.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *