×
×

مدیرکل بحران
بیمه جلوی ضرر به کشاورزان را بگیرد

  • کد نوشته: 6562
  • ۱۳۹۹-۰۵-۱۶
  • ۰
  • مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به عدم رضایت مردم و نداشتن رغبت به نحوه بیمه کشاورزی گفت: بیمه کشاورزی استان از فکر سود صد در صدی خارج و کمک حال کشاورزان شود.
    بیمه جلوی ضرر به کشاورزان را بگیرد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به  عدم رضایت مردم و نداشتن رغبت به نحوه بیمه کشاورزی گفت:  بیمه کشاورزی استان از فکر سود صد در صدی  خارج و کمک حال کشاورزان شود.

    امیر مرادی غروب با اشاره به بارش های شدید در استان و بدنبال آن وقوع سیلاب در چندین شهرستان اظهار داشت:ّ بر اثر بارش شدید باران بین  ۴۰ تا ۶۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان بین  ۲۰ تا ۶۰ درصد آسیب دیدند.

    وی اظهار کرد: براثر بارش شدید باران  بخشی از برنج های قابل برداشت دچار ورس (خوابیدگی ساقه برنج) شده و بخشی از آسیب هم بدلیل حجم آب وارد شده به شالیزارها و غرقابی شدن است.

    وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری از خسارت‌های سیلاب در استان افزود: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و هشدارها تمهیدات لازم توسط دستگاه ها اندیشیده شد و تمامی دستگاه‌ها در کنار هم قرار گرفتند.

    بیمه جلوی ضرر به کشاورزان را بگیرد
    بیمه جلوی ضرر به کشاورزان را بگیرد

    مرادی با بیان اینکه بارندگی  بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیمتر به ویژه در این فصل سال در ۳۰ سال گذشته بی سابقه بوده است ،تصریح کرد:  فقط در عرض چندین ساعت بارش باران به بیش از ۱۰۰ میلیمتر در  چندین شهرستان  استان رسید.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به خسارت‌های وارد شده به بخش کشاورزی گفت:  در چنین حوادثی باید تمام توان خودمان را در جهت استفاده از بیمه به کار بگیریم اما گزارشها نشان دهنده آن است که حوزه بیمه عملکرد خوبی نداشته است.

    وی با بیان اینکه از عملکرد بیمه کشاورزی رضایت ندارم ، گفت: ۷۰ درصدسهم این بیمه را دولت پرداخت می‌کند اما  عملکرد نادرست بیمه کشاورزی باعث شده مردم مشوق لازم را برای بیمه کردن محصولات شان  نداشته باشند.

    وی گفت:  از ۲۳۸ هزار هکتار فقط بین ۳۳ تا ۳۵ هزار هکتار بیمه شدند و ۱۰۰ هزار هکتار به دلیل نداشتن سند بیمه نشدند.

    مرادی  خاطرنشان کرد :باید  مشوق‌های لازم برای بیمه محصولات کشاورزی وجود داشته باشد تا کشاورزان رغبتی برای استفاده از ین بیمه ها داشته باشند.

    وی اظهار داشت:  با توجه به آمادگی ایجاد شده به لحاظ تجهیزاتی، به رغم  شدت و حجم بارندگی به حوزه زیرساخت‌ها  خسارت قابل توجهی وارد نشد.

    وی با بیان این که در یک بحران بایستی اقدامات قبل ،حین و بعد بحران متناسب نوع بحران پیش بینی شود، خاطرنشان کرد : در کنار هم بودن مردم، فرمانداران و دستگاهها و حضور امکانات و تجهیزات در کنار تاسیسات باعث شد که خسارت در این سیلاب به حداقل برسد.

    مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطر نشان کرد:   در بحران اخیر سیل اقدامات قبل بحران شامل پیش بینی و صدور هشدارهای سریع به مردم و تامین امکانات و تجهیزات توسط فرمانداران متناسب بحران بود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *