×
×

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)
دوخت روزانه بیش ازیک میلیون ماسک توسط مددجویان کمیته امداد

  • کد نوشته: 10542
  • ۱۳۹۹-۰۷-۱۴
  • ۰
  • رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: روزانه بیش از یک میلیون ماسک توسط مددجویان این نهاد تولید و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان‌ها قرار داده می‌شود.
    دوخت روزانه بیش ازیک میلیون ماسک توسط مددجویان کمیته امداد
  • تبلیغ هدفمند

    رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: روزانه بیش از یک میلیون ماسک توسط مددجویان این نهاد تولید و در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان‌ها قرار داده می‌شود.

    سیدمرتضی بختیاری روز دوشنبه در حاشیه آیین کلنگ زنی ساختمان اداری کمیته امداد خراسان شمالی در بجنورد، به خبرنگاران اظهار داشت: با  توجه به شرایط خاص کشور، بسیاری از طرح های اشتغال مددجویان کشور هم اکنون به سمت تولید ماسک و دیگر اقلام بهداشتی هدایت شده است.

    وی با اشاره به برگزاری نشست های تخصصی این نهاد با سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در نشست هایی که با این سازمان داشتیم، مقرر شد در بودجه ۱۴۰۰ تمهیدات ویژه ای برای کمک به مددجویان برای جبران تورم و افزایش هزینه های زندگی آنان در بسیاری از حوزه های املاک، درمان و اقلام غذایی در نظر گرفته شود.

    بختیاری افزود: هم اکنون نیز طرحی در مجلس شورای اسلامی برای کمک به نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره)، سازمان بهزیستی و بسیاری از افراد آسیب دیده از کرونا در دست بررسی است که با برنامه ریزی های هدفمند،  بخشی از آن در سال جاری و بخشی دیگر نیز در سال ۱۴۰۰ محقق خواهد شد.

    ساخت و سازهای اداری اولویت کمیته امداد نیست

    بختیاری با بیان اینکه ساخت و سازهای اداری اولویت کمیته امداد امام خمینی (ره) نیست، تصریح کرد: اولویت نخست این نهاد اشتغال مددجویان برای توانمندسازی و رسیدگی به مسایل معیشتی آنها است با این وجود در برخی از استان هایی که ساختمان های اداری آنها استیجاری است و رقم بالایی را صرف اجاره آن می کنند، ناگزیر به ساخت و سازهای اداری هستیم.

    دوخت روزانه بیش ازیک میلیون ماسک توسط مددجویان کمیته امداد
    دوخت روزانه بیش ازیک میلیون ماسک توسط مددجویان کمیته امداد

    وی افزود: اعتبار ساخت این بخش های اداری از محل فروش اراضی مازاد این نهاد تامین می شود که البته ۷۰ درصد آن نیز برای ساخت مسکن نیازمندان هزینه می شود.

    رییس کمیته امداد کشور با اشاره به توسعه و گسترش خدمات الکترونیکی به مددجویان یادآور شد: اگرچه برخی از ساختمان های اداری با توجه به گسترش شهرستان ها در خارج از محدوده های شهری ساخته می شود ولی با توجه به پیشرفت ۳۵ درصدی ارائه خدمات الکترونیکی به مددجویان در آینده ای نه چندان دور دیگر نیازی به حضور فیزیکی مددجویان در ادارات این نهاد نخواهد بود.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی نیز در آیین کلنگ زنی ساختمان اداری این اداره گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ساختمان اداری امداد از محل اعتبارات داخلی این نهاد اختصاص یافته است.

    مجید الهی راد افزود: این ساختمان در زمینی به مساحت پنج هزار و ۶۱۷ متر مربع در چهار طبقه ساخته می شود که برای آن بخش های اداری و خدمات رسانی در نظر گرفته شده است.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به استیجاری بودن ساختمان اداری کمیته امداد امام خمینی (ره) بجنورد، بعد از بهره برداری از این پروژه، ساختمان اداری کمیته امداد شهرستان به محل کنونی این نهاد در استان انتقال خواهد یافت.

    از برنامه های سفر یکروزه رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) به خراسان شمالی افتتاح هزار و ۴۰۰ مسکن مددجویی در این استان است که با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری صورت خواهد گرفت.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *