صفدر سلطانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرایط ناشی از شیوع بیماری کووید۱۹ به گونهای پیش رفت که به ناچار آموزش مجازی و کار با تجهیزات نوین آموزشی از جمله گوشی، تبلت و لپ تاپ بین معلمان و دانش آموزان افزایش یافت که این امر زمینه بروز آسیبهای بدنی و ضعف عضلانی را فراهم کرده است.
وی ادامه داد: از جمله مهمترین آسیبهای بدنی در این زمینه میتوان به آسیب گردن، مچ دست، ستون فقرات ،شانهها و نیز ضعف عضلات در این قسمتها اشاره کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه هنوز در آغاز بروز این آسیبها هستیم نمیتوان آن را ناهنجاری دائمی و ماندگار دانست و به خوبی با انجام یک سری حرکات ورزشی و نرمش بدنی میتوان این ضعف عضلانی را در دانش آموزان و معلمان برطرف کرد که در این زمینه آموزش و پرورش استان اقدامات مطلوبی انجام داده است.
سلطانی ادامه داد: والدین باید توجه داشته باشند کار با گوشی و تبلت بین دانش آموزان نباید به مدت طولانی باشد و بعد از مدتی کار با این ابزار دانش آموزان باید به فعالیتهای دیگر از جمله راه رفتن و تحرک بپردازند و از شرایط بدنی کار طولانی با گوشی و تبلت خارج شوند.
وی گفت: وضعیت موجود و رواج استفاده از گوشی و تبلت بین دانش آموزان موجب بروز آسیبهایی شده که تلاش میشود با ارائه آموزش به دانش آموزان، والدین و معلمان این آسیبها برطرف شود تا در گذر زمان تبدیل به ناهنجاری نشود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در روند آموزش مجازی به دانش آموزان به هیچ وجه آموزشهای مربوط به درس تربیتبدنی تضعیف نشده است افزود: در این راستا تهیه فایلهای آموزشی، فیلمهای مربوطه و بهرهگیری از دیگر شیوههای رایج در آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفت و تمامی دانش آموزان و معلمان از این آموزشها در سامانه شاد بهرهمند شدهاند.
وی ادامه داد: با اجرای طرح کنترل وزن و چاقی دانشآموزان در خراسان رضوی مشخص شد که ۳۰ درصد دانشآموزان استان دچار چاقی و اضافه وزن هستند بنابراین برنامه های آموزشی هدفمند در این زمینه و ارائه مشاوره به والدین آغاز شده و تلاش داریم تا پایان امسال سه درصد از این میزان را کاهش دهیم.
دیدگاهتان را بنویسید