✍ علی اکبر بصیر نیا
مدیر گروه هتل های ایرانگردی و جهانگردی استان های شمال کشور
🔺فضاهای شهری در ایران و جهان همواره در زمره با اهمیتترین مکانها برای اهداف گردشگری بوده اند ، شهرها متشکل از عناصر، اجزاء، فضاها، عملکردها و قوانین حاکم، بعلاوه روابط جاری و موضوعات مرتبط با آنها، به عنوان بزرگترین مجموعه ها و آثار انسانی، جلوه های متنوعی از زیبایی را به انسان القاء میکنند و می توانند به مکانی برای تجمع لذت بخش انسانها بدل شوند.
گردشگری شهری حلقه مفقوده توسعه گرگان
🔺 لذا فضای گردشگری شهری، فضایی است که منابع گردشگری در آن موجود و الگوی رفتاری گردشگران تابعی از منابع گردشگری است و هر چقدر این فضا گسترش یابد به رشد مردم آن شهر و رونق منطقه منجر می شود.
🔺 با توجه به ظرفیتهای بالقوه فراوانی که گرگان برای جذب گردشگر و به تبع آن بهره مندی از مزایای آن وجود دارد ، در صورت اعمال مدیریتی موثر، آثار مثبت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، به همراه خواهد آورد؛ ضمن این که منجر بهایجاد قطب گردشگری شهری، در شمال کشور خواهد شد.
🔺لذا بایستی گردشگری شهری در اولویت مدیریت شهری قرار بگیرد که در دوره پنجم و شهرداری دادبود اقداماتی نظیر شروع پروژه شهر بازی مدرن ، پروژه هفت شهر در الغدیر و تله کابین اشاره کرد ، ضمن اینکه خواهرخواندگی با گوانژو باعث شده تا چینی ها برای توسعه گردشگری گرگان اعلام آمادگی کنند.
🔺 نکته آخر اینکه گردشگری پدیده ایست چند وجهی که موضوعات مختلفی نظیر اقتصاد، مدیریت، مردم شناسی، جغرافیا و علوم سیاسی را در بر می گیرد و شناخت و درک این فرآیند پیچیده اجرائی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گردشگری، نیازمند مدیریتی جوان و با انگیزه و با برنامه است تا ضمن بالا بردن سطح درآمد زایی شهر گرگان، معرفی و مطرح کردن آن در سطح کشور، فرصت بهره مندی از ابعاد مختلف گردشگری را برای همگان فراهم سازد.
دیدگاهتان را بنویسید