×
×

مدير كل شيلات گلستان
رشدقابل‌توجه آبزی‌پروری‌استان در دولت‌دوازدهم

  • کد نوشته: 32260
  • ۱۴۰۰-۰۲-۲۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان، مهندس سيد جواد قدس علوي با اعلام اين خبر بيان داشت: در حوزه پرورش ماهيان گرمابي، ميزان توليد از 17605 تن در سال 92 به بيش از 18000 تن در سال 99 رسيده است.
    رشدقابل‌توجه آبزی‌پروری‌استان در دولت‌دوازدهم
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر کل شیلات گلستان گفت: در هشت سال خدمت دولت تدبیر و امید در کشور، آبزی پروری استان ، اعم از پرورش ماهیان سردابی، گرمابی، زینتی، پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاههای کشاورزی و پرورش زالو و جلبک، از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

    رشدقابل‌توجه آبزی‌پروری‌استان در دولت‌دوازدهم

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، مهندس سید جواد قدس علوی با اعلام این خبر بیان داشت: در حوزه پرورش ماهیان گرمابی، میزان تولید از ۱۷۶۰۵ تن در سال ۹۲ به بیش از ۱۸۰۰۰ تن در سال ۹۹ رسیده است.

    وی افزود: در سال ۹۲، ۵۶۰۰ هکتار از اراضی سطح استان به پرورش ماهیان گرمابی اختصاص داشت که این رقم در سال ۹۹ به ۶۳۰۰ هکتار رسید. همچنین میزان اشتغال نیز از ۶۶۰۰ نفر به ۶۷۵۰ نفر ارتقا یافت.

    وی در خصوص پرورش ماهیان سردابی استان خاطرنشان کرد: در بخش پرورش ماهیان سردابی نیز شاهد رشد بوده ایم و تولید این ماهیان از ۵۲۳ تن در سال ۹۲ به بیش از ۹۵۰ تن در سال ۹۹ افزایش یافته است.

    مهندس قدس علوی اظهار کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید، در مزارع پرورش ماهیان سردابی استان ۱۹۵ نفر مشغول به کار بوده اند که در حال حاضر با افزایش تعداد مزارع، اشتغال زایی در این صنعت نیز به ۹۵۰ نفر رسید.

    وی با اشاره به رونق تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در استان تصریح کرد: در حوزه تکثیر ماهیان زینتی، میزان تولید از ۲۸۷۳۰۰۰ قطعه در سال ۹۲ به ۳۲۰۰۰۰۰ قطعه در سال ۹۹ رسید و در حال حاضر ۴۸۰ نفر نیز در این صنعت مشغول به کار هستند که این رقم نسبت به سال ۹۲ ، بیش از ۶۰ نفر افزایش داشته است.

    مهندس قدس علوی گلستان را مبتکر و پیشرو در طرح پرورش ماهی با استفاده دومنظوره از آب چاه های کشاورزی دانست و گفت: یکی از مهمترین طرح های آبزی پرورش شیلات که در زمان دولت تدبیر و امید آغاز به کار کرد، طرح پرورش ماهی با استفاده از دومنظوره از آب چاههای مجاز کشاورزی بوده است.

    وی افزود: این طرح با وجود ۱۸۰۰۰ حلقه چاه کشاورزی مجاز در استان برای اولین بار از سال ۹۶ بصورت پایلوت آغاز گردید که با ایجاد ۲۰۸ باب استخر پرورش ماهی در کنار چاههای مجاز کشاورزی با تولید ۴۶۴ تن و اشتغال ۷۵۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در سال ۹۸ به بهره برداری رسید.

    مدیر کل شیلات گلستان در پایان یادآور شد: پیش بینی می گردد در افق ۱۴۰۴ تعداد ۲۶۰۰ باب استخرهای پرورش ماهی در کنار چاههای مجاز کشاورزی، با ظرفیت تولید ۵۵۰۰ تن ماهی احداث گردد که در نتیجه زمینه اشتغال ۷۸۰۰ نفر نیز به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم می گردد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *