×
×

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری درپوشش سهام عدالت

  • کد نوشته: 40851
  • ۱۴۰۲-۰۴-۲۰
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا اردبیل در خصوص کلاهبرداری با ارسال پیام های جعلی با عنوان واریز سود سهام عدالت و ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت به هموطنان هشدار داد. پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس: سرهنگ ستاد علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان داشت: کلاهبرداران با ارسال پیام هایی با عنوان های واریز سود سهام عدالت و […]

    هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری درپوشش سهام عدالت
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا اردبیل در خصوص کلاهبرداری با ارسال پیام های جعلی با عنوان واریز سود سهام عدالت و ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت به هموطنان هشدار داد.

    پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس: سرهنگ ستاد علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل بیان داشت: کلاهبرداران با ارسال پیام هایی با عنوان های واریز سود سهام عدالت و ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت حاوی لینک های آلوده و جعلی بصورت پیامک و یا از طریق شبکه های اجتماعی و پیام رسان های داخلی و خارجی برای کاربران از ناآگاهی آنها سوء استفاده و اقدام به کلاهبرداری می کنند.

    وی بیان داشت: افراد دریافت کننده این پیام پس از کلیک بر روی لینک آلوده و پس از اجازه کاربر به نصب نرم افزار، بدافزاری با نام سهام عدالت در دستگاه قربانی اجرا می‌شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور مهاجم ارسال و مجرم با ایجاد دسترسی به پیامک‌های دریافتی و همچنین دسترسی به تمام مخاطبین اعمال مجرمانه خود را دنبال کرده و از این طریق می‌تواند علاوه بر دسترسی به رمزهای پویا به منظور خالی کردن حساب بانکی، پیامک جعلی را به تمامی مخاطبان قربانی ارسال کند.

    در ادامه سرهنگ ستاد قهرمان طالع تشریح کرد: شگرد مجرمان به این صورت می باشد که مجرمین سایبری برای جلب اعتماد با هک و دسترسی غیر مجاز به شبکه های اجتماعی و پیام رسان های افراد اقدام به ارسال پیام هایی حاوی لینک های آلوده برای مخاطبین وی نموده و مخاطبین بعد از دریافت پیام و نظر به اینکه پیام مورد نظر از طرف دوستان و آشنایان برای وی ارسال شده ، لینک ارسالی را باز نموده و زمینه دسترسی به اطلاعات بانکی خود و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی را فراهم می کنند.

    وی افزود: توصیه می شود چنانچه پیامی حاوی لینک حتی از طرف دوستان و آشنایان بصورت پیامک و یا در بستر شبکه های اجتماعی دریافت کردند به هیچ عنوان لینک را باز نکنند و پیام مورد نظر را حذف نمایند.

    رئیس پلیس اردبیل خاطر نشان کرد: موقع دریافت پیامک عجله نکنید و به شماره فرستنده توجه کنید، اگر پیامک از شماره شخصی و حاوی لینک بود ، بدون شک پیامک جعلی و کلاهبرداری است و به هیچ وجه روی لینک موجود کلیک نکنید و این را هم به یاد داشته باشید که پیامک های معتبر با سرشماره مخصوص ارسال می شوند.

    این مقام انتظامی گفت: هموطنان گرانقدر در صورت مواجهه با موارد مشکوک در جهت جلوگیری و مقابله با آن، می توانند گزارشات خود را در قسمت مرکز فوریت های سایبری سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با تماس از طریق  شماره  تلفن ۰۹۶۳۸۰  گزارش نمایند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *