×
×

سهل‌انگاری در نگهداری مدارک هویتی دردسرساز شد

  • کد نوشته: 41839
  • ۱۴۰۲-۰۵-۰۳
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عاملین سوء استفاده کننده از مدارک هویتی تعدادی از شهروندان خبر داد.   پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ “سیداحمد موسوی” رئیس پلیس فتا زنجان در تشریح این خبر گفت: برابر مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر سوءاستفاده از مدارک هویتی جهت خرید اینترنتی لاستیک […]

    سهل‌انگاری در نگهداری مدارک هویتی دردسرساز شد
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری عاملین سوء استفاده کننده از مدارک هویتی تعدادی از شهروندان خبر داد. 

     پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ “سیداحمد موسوی” رئیس پلیس فتا زنجان در تشریح این خبر گفت: برابر مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر سوءاستفاده از مدارک هویتی جهت خرید اینترنتی لاستیک دولتی خودرو به نام آنها، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

    وی گفت: برابر اظهارات و تحقیقات پلیسی، متهمین به هویت‌های معلوم در استان زنجان شناسایی و با هماهنگی مقام  قضایی دستگیر و به پلیس فتا شهرستان ابهر انتقال داده شدند.

    این مسئول انتظامی ادامه داد: متهمان در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شدند، ولی پس از مواجهه با مستندات به جرم خود اعتراف و بیان داشتند صاحب مغازه خدمات کامپیوتری می‌باشند که در حین مراجعه مشتریان جهت انجام امورات خدماتی، با ذخیره تصاویر مدارک هویتی شاکیانِ، در فرصت مناسب اقدام به سوءاستفاده از آنها می‌نمودند.

    سرهنگ موسوی به شهروندان توصیه کرد: جهت پیشگیری هرگونه سوء استفاده احتمالی از مدارک هویتی کاربران به خدمات کامیپوتری امین و دارای مجوز کسب مراجعه کنند و از ارسال مدارک هویتی به افراد غریبه در فضای مجازی خودداری کنند.

    رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: شهروندان توصیه های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مشاهده موارد مجرمانه، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس: www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی یا مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *