×
×

دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی

  • کد نوشته: 41998
  • ۱۴۰۲-۰۵-۰۷
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت برای یکی از شهروندان همدانی در شبکه اجتماعی ‏اینستاگرام ، خبر داد‎.  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد، رئیس پلیس فتا همدان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی […]

    دستگیری عامل هتک حیثیت در فضای مجازی
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان همدان از شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت برای یکی از شهروندان همدانی در شبکه اجتماعی ‏اینستاگرام ، خبر داد‎. 

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا : سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد، رئیس پلیس فتا همدان در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر اینکه شخص یا اشخاصی ناشناس از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز و نامتعارف علیه وی و همسرش کرده‌اند، مراتب بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

    وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با توجه‌ به اظهارات شاکی و مستندات جمع آوری شده، با استفاده از سامانه‌های تخصصی در اختیار، اقدامات فنی خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمین سایبری آغاز کرده و در کمترین زمان ممکن هویت فرد مورد نظر شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی متهم به پلیس فتا احضار گردید.

    این مقام انتظامی گفت: متهم در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت برای شاکی پرونده شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف نمود و انگیزه خود را اختلافات خانوادگی بیان داشت.

    سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌ها است، به شهروندان توصیه کرد: از انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و به هیچ وجه آن‌ها را در اختیار افراد غیر حتی نزدیکان خود قرار ندهند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

    رئیس پلیس فتا استان همدان از عموم مردم خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *