×
×

فاصله‌ کوتاه و خطرناک بین غفلت و مجرم‌یار شدن

  • کد نوشته: 42008
  • ۱۴۰۲-۰۵-۰۷
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان مرکزی ضمن اشاره به ترفند مجرمان سایبری در انتقال وجوه کلاهبرداری شده به حساب هم‌وطنان ناآگاه، از کاربران خواست به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنند. پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم فرهاد شاطری، رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در بررسی‌های فنی و تخصصی پرونده‌های […]

    فاصله‌ کوتاه و خطرناک بین غفلت و مجرم‌یار شدن
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان مرکزی ضمن اشاره به ترفند مجرمان سایبری در انتقال وجوه کلاهبرداری شده به حساب هم‌وطنان ناآگاه، از کاربران خواست به افراد ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنند.

    پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم فرهاد شاطری، رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در بررسی‌های فنی و تخصصی پرونده‌های برداشت غیرمجاز و کلاهبرداری های رایانه‌ای توسط کارشناسان مرکز مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا، افزایش سوءاستفاده مجرمان سایبری از هویت و حساب بانکی کاربران ناآگاه کاملاً مشهود است و یک‌لحظه غفلت ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری را به فرد ناآگاه وارد نماید.

    این مقام مسئول افزود: تحقیقات میدانی و بررسی داده‌های به‌دست‌آمده از سیر تکمیلی رسیدگی به پرونده‌های سایبری گواه این موضوع است که مجرمان با ترفند استخدام منشی اینترنتی، کارپرداز خریدوفروش و یا عناوین اغفال‌کننده دیگر، سعی بر سوءاستفاده از حساب بانکی و یا هویت هم‌وطنان داشته و با وعده‌ حقوق و مزایای آنان را به سمت خریدهای اینترنتی و یا احراز هویت در سایت‌های خریدوفروش ارز دیجیتال هدایت می‌کنند.

    سرهنگ شاطری ضمن اشاره به این نکته مهم که اعتماد به افراد ناشناس منشأ مشکلات سایبری هم‌وطنان ناآگاه است، بیان نمود: شیادان سایبری با ترفند فریب و تهییج، وجه سرقت شده و یا کلاهبرداری شده را به حساب هم‌وطنان انتقال می‌دهند و با سوءاستفاده از حساب بانکی افراد چرخه‌ آلوده‌ پول‌شویی سایبری به راه می‌اندازند و غفلت و اعتماد هم‌وطنان به این افراد در آینده‌ای نه‌چندان دور گریبان گیر آنان شده و در پرونده‌های تشکیل‌شده مجرم شناخته خواهند شد.

    وی افزود: گاهی اوقات نیز مجرمان سایبری در بازار رمز ارزهای ورود می‌کنند و کاربران ناآگاه را ترغیب به ثبت‌نام و احراز هویت در سایت‌های خریدوفروش ارز دیجیتال می‌نمایند که در اینجا نیز یک‌لحظه غفلت ممکن است باعث یک‌عمر پشیمانی گردد.

    این مقام انتظامی ضمن اشاره به آمادگی ۲۴ ساعته کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ در ارائه مشاوره و خدمت به هم‌وطنان عزیز، در پایان بیان داشت: کاربران فعال درزمینهٔ های اقتصادی و کاربران جویای مشاغل اینترنتی به‌هیچ‌وجه به افراد ناشناس اعتماد نکنند و فضای مجازی را از پشت عینک شک و بدبینی نگاه کنند زیرا شیادان سایبری با ترفندهای متقلبانه و جدید در کمین‌اند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *