مدیرکل استاندارد گلستان از
برگزاری جلسه کارگروه موضوع ماده ۷ آیین نامه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت خبر
داد و افزود: در این کارگروه صلاحیت ۷ نفر از متقاضیان دارای مهارت فنی و تخصصی
استان به عنوان مدیرکنترل کیفیت در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی مورد بررسی اعضاء قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل
استاندارد استان گلستان: سید مهدی حسینی گفت: کارگروه تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت
واحدهای تولیدی در سالن جلسات این اداره کل با حضور معاون ارزیابی انطباق، رئیس
اداره استاندارد سازی، آموزش و تدوین استاندارد گلستان، نمایندگان سازمان صنعت
معدن و تجارت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خانه صنعت و معدن و انجمن مدیران
کنترل کیفیت استان برگزار و به استناد مفاد آئین نامه و مقررات مربوطه و بر اساس
اکثریت آرا، پروانه صلاحیت ۷ نفر از از متقاضیان دارای مهارت فنی و تخصصی استان به
عنوان مدیرکنترل کیفیت در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی بررسی و مورد موافقت اعضاء قرارگرفت.
مدیرکل استاندارد گلستان با
اشاره به این که مدیران کنترل کیفیت، نمایندگان اداره کل استاندارد در واحدهای تولیدی
و خدماتی هستند که وظیفه حضور تمام وقت و انجام بازرسی و کنترل مواد اولیه، محصول
حین ساخت، محصول نهایی و شرایط نگهداری در تمام مراحل تولید را به عهده دارد،
افزود: یکی از الزامات دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد توسط واحد تولیدی یا
خدماتی، بکارگیری مدیر کنترل کیفیت مورد تایید استاندارد است و هر واحد تولیدی برای
هر شیفت کاری خود ملزم به بکارگیری یک نفر مدیر کنترل کیفیت است.
رئیس کارگروه ماده ۷ آئین نامه
تأیید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت استان گلستان تاکید کرد: مدیران کنترل کیفیت تایید
شده این کارگروه قبل از شروع کار خود لازم
است دوره های آموزشی تخصصی و عمومی شامل: قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران،
شرح وظایف مدیران کنترل کیفیت و آشنایی تخصصی با روشهای آزمون فرآورده تولیدی
مورد نظر را تحت نظارت اداره کل استاندارد استان را با موفقیت سپری کنند و سپس وظایف
کنترل کیفی خود را در شرکت های تولیدی و خدماتی بر عهده گیرند.
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
دیدگاهتان را بنویسید