×
×

عبدالله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی
تنها۱۶درصد سطح استان قابل کشت است

  • کد نوشته: 7984
  • ۱۳۹۹-۰۶-۲۲
  • ۰
  • عبدالله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه شاخص کشوری پهنه های دارای قابلیت کشت استان 22 درصد است متاسفانه تنها 16 درصد از پهنه های استان قابلیت کشت را دارند و از آنجایی که استان نزدیک به 3 هزار هکتار وسعت 16 درصد این گستره قابل کشت است.
    تنها۱۶درصد سطح استان قابل کشت است
  • تبلیغ هدفمند

    عبدالله یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه شاخص کشوری پهنه های دارای قابلیت کشت استان ۲۲ درصد است متاسفانه تنها ۱۶ درصد از پهنه های استان قابلیت کشت را دارند و از آنجایی که استان نزدیک به ۳ هزار هکتار وسعت ۱۶ درصد این گستره قابل کشت است.

    یوسفی افزود:۱۴۸ هزار هکتار از ۲۷۵هزارهکتاراز اراضی کشاورزی در چرخه کشت استان به صورت آبی است که برخی از شهرستان های استان به لحاظ توپوگراقی و کوهستانی بودن اراضی شیبدار بسیاری دارند که ۷۴ درصد از اراضی عرصه های کنونی کشاورزی واقع در اراضی شیبدار و ۲۶ درصد آن در دشتها واقع هستند .

    وی با اشاره به اینکه سهم استان در بخش کشاورزی فقط ۱٫۱درصد تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است که سهم آن در تولید ناخالص ۶دهم درصد از تولید ناخالص داخلی در کلیه بخش های اقتصادی کشور می باشد

    رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی یکی از مهم ترین بخش های تولیدی استان بخش کشاورزی است که ۳۶.۴ درصد شاغلان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت بوده که شاخص کشوری آن ۱۸.۹۹ درصد است.

    تنها ۱۶ درصد سطح استان قابل کشت است
    تنها۱۶درصد سطح استان قابل کشت است

    وی مهم ترین تولیدات زراعی استان را گندم، جو، یونجه، پیاز، گوجه فرنگی و چغندر قند عنوان کرد و گفت: ۲۵.۴ درصد شاغلان استان در بخش صنعت و ۳۸.۲ درصد نیز در بخش خدمات فعالیت دارند.

    ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه استان دارای ۴۵ هزار و ۷۹۶ هکتار نیز باغ می باشد، افزود: سالانه از این میزان ۲۹۷ هزار و ۵۸۲ تن انواع محصول باغی تولید می شود که از لحاظ سطح و تولید در کشور دارای جایگاه ۲۳ بوده که سهم آن در این شاخص از نظر سطح باغی ۱.۵۷ درصد کشور و در تولیدات ۱.۴۵ درصد است.

    یوسفی درادامه خاطر نشان کرد: تامین امنیت جامعه بر محور کشاورزی بر پایه امنیت غذایی است، و برای تامین این امنیت حتما می بایست به توسعه پایدار در این بخش کشاورزی دست یافت و جهت تحقق این توسعه پایدار باید با به کار گیری بهره‌وری، کشاورزی هوشمند، فنی و مهندسی بخش کشاورزی و تامین سرمایه لازم و در نهایت نگاه راهبردی و تعالی محور و مدیریت علمی توجه ویژه شود.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *