×
×

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی
ازهزار۹۰میلیاردریال اعتبار۴۶۰میلیارد آن وصول شد

  • کد نوشته: 9516
  • ۱۳۹۹-۰۷-۰۵
  • ۰
  • پروژه ها نه با اعتبار بلکه با انتخاب پیمانکار شایسته سرعت خواهند گرفت در صورت انتخاب صحیح پیمانکاربا توجه به وجود هزینه های بازار می توان در روند توسعه بر سرعت اجرای پروژه ها افزود و تا زمانی که پروژه ها به پیمانکارانی که اقدام به ارائه پیشنهادهای غیر قابل مهندسی و از روی هوا برای برنده شدن می دهند و دولت نیز به دنبال صرف هزینه پایین برای اجرای پروژه ای که هزینه آن سنگین است می باشد قطعا پیمانکار انتخابی بیشتر بجای اجرای پروژه باید به دنبال جبران هزینه های خود بوده و اینجاست که پروژه بجای حرکت رو به جلو و تعداد پرسنل بالا با حداقل افراد مشغول اجرا هستند . و در واقع پسرفت در اجرا با پیمانکارانی ناکارآمد را شاهد خواهیم بود.
    ازهزار۹۰میلیاردریال اعتبار۴۶۰میلیارد آن وصول شد
  • تبلیغ هدفمند

    جواد زارعی-مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی در ارتباط با پروژه راه جنگل گلستان -بجنورد گفت:۴۶۰میلیارد ریال از هزار۹۰میلیارد اعتبار اختصاص یافته برای اجرا طرح بزرگراه بجنورد-جنگل گلستان تا کنون دریافت شده است .که در بودجه سال جاری با توجه به اهمیت پروژه رقم آن از۸۵۰ میلیارد ریال به هزارو۹۰میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

    زارعی با اشاره به اهمیت این پروژه افزود:روند کار با ورود اعتبارات جدید روند صعودی بوده و با فعال شدن کلیه پیمانکاران این محور،حرکتی شتابی نسبت به گذشته برای اجرای آن گرفته شده است.

    وی تصریح کرد: با زیر بار ترافیک رفتن بخشی از این بزرگراه به طول ۱۰ کیلومتر که ۶ کیلومتر آن در محدوده روستای تاتار تا پیچ پرستار و ۴ کیلومتر دیگر آن محدوه روستای رباط قره بیل و تقاطع غیر همسطح غربی کنارگذر شمالی مرکز استان است که وارد مدار ترافیک و عبور مرور وسایط نقلیه خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه این پروژه جز پروژه های جهش تولید نیز بوده که در صورت تامین اعتبارات شاهد افتتاح و بهره برداری از آن درتا پایان سال ۱۴۰۰ خواهیم بود .

    وی افزود: ۶۳ کیلومتر از ۱۶۳ کیلومتر طول این بزرگراه هنوز در دست اجراست که تا کنون موفق به تکمیل و در مدار قرار دادن ۸۰ کیلومتر از پروژه شده ایم که با تخصیص اعتبارات لازم شاهد تکمیل و نهایی شدن۶۳ کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان سال ۱۴۰۰ خواهیم بود.

    وی با بیان اینکه برای تکمیل اجرای پروژه راهسازی بجنورد- جنگل گلستان در سفر کاروان دولت به استان منتظر تامین اعتبار باقی مانده از ۲هزار میلیارد ریال اعتبار مصوبه هیات دولت هستیم که به محض دریافت آن پروژه سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت .

    مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی با اشاره به پیشرفت ۸۳ درصدی پروژه چهار خطه کردن محور بجنورد-جنگل گلستان، اظهار داشت: ۱۰ کیلومتر این پروژه آماده آسفالت است که آسفالت آن طی هفته گذشته شروع شده است.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار

    پروژه ها نه با اعتبار بلکه با انتخاب پیمانکار شایسته سرعت خواهند گرفت

    در صورت انتخاب صحیح پیمانکاربا توجه به وجود هزینه های بازار می توان در روند توسعه بر سرعت اجرای پروژه ها افزود و تا زمانی که پروژه ها به پیمانکارانی که اقدام به ارائه پیشنهادهای غیر قابل مهندسی و از روی هوا برای برنده شدن می دهند و دولت نیز به دنبال صرف هزینه پایین برای اجرای پروژه ای که هزینه آن سنگین است می باشد قطعا پیمانکار انتخابی بیشتر بجای اجرای پروژه باید به دنبال جبران هزینه های خود بوده و اینجاست که پروژه بجای حرکت رو به جلو و تعداد پرسنل بالا با حداقل افراد مشغول اجرا هستند . و در واقع پسرفت در اجرا با پیمانکارانی ناکارآمد را شاهد خواهیم بود.

    و متاسفانه با یک انتخاب اشتباه اینجاست که باید بجای پیشرفت پروژه و اتمام آن در کوتاه ترین زمان باید شاهد هدر رفت سرمایه و کندی سرعت و اتمام پروژه باشیم .

    لذا اگر مدیران دستگاه های دولتی بدنبال اجرای درست و صحیح پروژه ها با انتخاب پیمانکاران شایسته که به دنبال اجرای صحیح پروژه با مبالغ واقعی نه غیر واقعی در این شرایط باشد و همچنین تسویه و پرداخت بروزهزینه های پروژه توسط دستگاه ها و سازمانها به پیمانکار می توان شاهد پیشرفت و شکوفایی پروژه های در دست ساخت و اجرا بود.

    پس قطعا یک انتخاب خوب می تواند علاوه بر شتاب در عملکرد موجب بالا رفتن راندمان و پیشرفت پروژه ها نیز باشد.

    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *