×
×

گونه سرخ تهران باکرونا

  • کد نوشته: 11667
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۷
  • ۰
  • روزی نیست که نام استان‌های با وضعیت قرمز در مواجهه با کرونا اعلام شود و نامی از تهران در میان آنها نباشد؛ گونه های پایتخت به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، سرخ سرخ است و از سوی دیگر وزیر بهداشت بارها تاکید دارد که کرونا با خواهش و تمنا جمع نمی‌شود.
    گونه سرخ تهران باکرونا
  • تبلیغ هدفمند

    روزی نیست که نام استان‌های با وضعیت قرمز در مواجهه با کرونا اعلام شود و نامی از تهران در میان آنها نباشد؛ گونه های پایتخت به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، سرخ سرخ است و از سوی دیگر وزیر بهداشت بارها تاکید دارد که کرونا با خواهش و تمنا جمع نمی‌شود.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، ویروس کرونا واقعیت این روزهای زندگی بشری است و ایران همچنان به عنوان یکی از کشورهای درگیر با این ویروس در خط مقدم با آن می جنگد، در این میان تهران به عنوان پایتخت کشور و جمعیت ساکن بیش از ۹ میلیون نفره خود، وضعیتی بحرانی در برابر این ویروس منحوس  دارد.

    روزی نیست که سخنگوی وزارت بهداشت از آمار جدید تلفات کرونا بگوید و شرایط حاد و بحرانی تهران را متذکر نشود؛ در نگاه اول شاید با توجه به جمعیت ساکن و تعداد شاغلانی که هر روز از شهر های اطراف به پایتخت وارد می شوند آمار مرگ و میر بالای تهران در برابر کرونا مساله عجیبی نباشد اما با دیدی وسیع تر می توان ریشه های اهمال کاری درخصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در این کلانشهر را به وضوح دید.

    موضوعی که رییس پلیس پایتخت نیز بر آن تاکید و روزهای گذشته اذعان کرد: نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در پایتخت باید تشدید شود.

    او در دیدار با معاون وزیر بهداشت و رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران بر استفاده از ماسک توسط همه شهروندان تاکید کرده و می گوید: پلیس با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص لزوم تشدید نظارت بر پروتکل‌ها که در تهران  بصورت پایلوت اجرایی می شود با تمام توان و بسیج امکانات پای کار است و در این رابطه در سطح شهر از ظرفیت پلیس‌های «پیشگیری و کلانتری‌ها» و همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی بهره خواهیم برد.

    به گفته رحیمی، از امروز به کسانیکه ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نمی‌کنند، تذکر داده خواهد شد.

    او اضافه کرد: پلیس اماکن در سطح اصناف و بازار، پاساژ و مال‌های بزرگ حضور خواهد داشت و در چند روز ابتدایی طرح، تذکر شفاهی و بعد از آن برخورد سلبی و لازم (جریمه افرادی که ضوابط و پروتکل‌ها را رعایت نمی کنند) اعمال خواهد شد.  

    یکی دیگر از محورهایی که رییس پلیس تهران بر آن تاکید دارد این است که هیچ فردی بدون ماسک نمی‌تواند به مترو وارد شود.

    البته این موضوع بسیار مهم است؛ زیرا از ابتدای شیوع کرونا متخصصان امر محیط حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) را برای انتقال کرونا مستعد عنوان و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک را بارها گوشزد کرده اند.

    حادی این قضیه اما به صحبت های رییس پلیس پایتخت ختم نمی شود و از سوی دیگر «علیرضا زالی» رئیس ستاد مقابله با کرونا تهران هم تصریح کرد: پایتخت در حال تجربه سخت‌ترین روزها در پیک سوم کرونا است؛ تعطیلات پیش روی ماست و نگران بار سفرها هستیم چراکه مطالعات نشان می‌دهد ارتباط معناداری بین مسافرت‌های ایام تعطیلات تجمیعی با تغییر در موارد بیماری در کشور وجود دارد.

    او گفت: تهران کماکان در تب و تاب بیماری کرونا است. در شاخص‌های مراجعین سرپایی، بستری، مراجعین جدید و مرگ ومیر ناشی از کرونا تغییر کاهشی نداشتیم و در طول دو هفته اخیر کماکان وضعیت تهران قرمز بوده است.

    زالی ادامه داد: پیش‌بینی آماری ما این است که تهران در حال تجربه کردن سخت‌ترین روزهای پیک سوم بیماری کرونا است و تا زمانی که مداخلات جدی اعمال نشود این پیک رو به افول نخواهد گذاشت بنابر این راه تقلیل موارد بیماری در تهران، انجام مداخلات جدی است.

    به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، از فردا در آستانه تعطیلات چند روزه قرار می‌گیریم و نگرانی ما از سفرها است؛ به دلایل مختلف اپیدمیولوژی چرخش ویروس در عرصه جغرافیای عمومی در کشور و همچنین افزایش بار بیماری در شهرهای مبدا و مقصد متاسفانه می‌تواند آمار بیماری را افزایشی کند.

    او تاکید می کند: پیشنهادات مختلفی در زمینه‌های گوناگون داریم؛ از جمله وضع جرایم برای خودروهای غیر بومی که به سفر می‌روند و ایجاد محدودیت‌های جدی در سفرها که از طریق امضای مشترک ما با استاندار تهران به کمیته‌های مربوطه اعلام شده است.

    زالی افزود: تعداد بیشتری از مسافران از تهران به سمت شهرهای مختلف حرکت می‌کنند و بار برگشت آنها هم می تواند در بار بیماری استان تاثیرگذار باشد، حساسیت‌های بیشتری در این زمینه وجود دارد.

    این مسئول یادآوری کرد: به نظر می‌رسد سفرهای غیرضروری در استان و حتی بین استان‌ها نقش مشخصی در گسترش بیماری دارد و مطالعات ما نیز نشان می‌دهد ارتباط معنادار و مستقیمی بین مسافرت‌های ایام تعطیلات تجمیعی با تغییر در موارد بیماری در کشور وجود دارد.

    نکته ای که وزیر بهداشت هم بر آن صحه گذاشت و امروز اعلام کرد: ممنوعیت تردد در پنج کلان‌شهر به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

    سعیدنمکی پس از شرکت در نشست هیات دولت گفت: با بررسی هایی که روی ویروس کرونا داشتیم متاسفانه ویروس دچار جهش ها و تغییراتی شده است.

    او افزود که در نتیجه جهش زنتیکی، این ویروس سرعت انتشار بیشتر و ابتلای جمعیتِ بیشتری یافته و این زنگ خطری برای کشور برای رعایت فاصله گذاری، مسافرت ها و استفاده از ماسک است.

    وزیر بهداشت ایران خاطرنشان کرد: روز گذشته از رییس جمهور درخواست کردم که اجازه دهند در پنج شهر مهم که شیوع بالاست مانند کلان شهر تهران، کرج، مشهد، اصفهان و ارومیه در سه روز تعطیلی منع عبور و مرور و محدودیت رفت و آمد اعلام کنیم که بلافاصله موافقت و به دستگاه های مربوط ابلاغ کردند.

    به گزارش ایرنا، نام بردن نمکی از تهران به عنوان پنج کلانشهری که شیوع کرونا در آن بالاست زنگ خطری دیگر را به صدا آورده است؛ تا جاییکه تقریبا تمامی تخت های بیمارستان های تهران در اختیار بیماران کروناییست و به نظر می رسد ایجاد بیمارستان های صحرایی برای نگهداری از مبتلایان به این ویروس منحوس در صورت رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی دور از ذهن نباشد.

    به نظر می رسد با توجه به آنچه که گفته شود راهی به جز اعمال جریمه برای افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، نمانده است؛ چیزی که وزیر بهداشت نیز بر آن تاکید کرده و گفت: رییس جمهوری و ما اعتقاد داریم که نباید از شیوه‌های پلیسی و سخت برای اعمال شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا استفاده کرد، اما هیچ کدام از کشورهای مدعی دموکراسی را در طول این سال‌ها نمی‌شناسید که اپیدمی را با خواهش و تمنا جمع کرده باشد.

    بنابر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ تا ظهر ۲۳ مهر در کشور به ۲۹ هزار و ۳۴۹نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

    نویسنده: مهدی مقدر
    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *