×
×

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان
۳۲۰۰ نامنویسی تابعیت ایران

  • کد نوشته: 11742
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۷
  • ۰
  • مهدی دهرویه مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان گفت: تاکنون سه هزار و ۲۰۰ فرزند زاده شده از مادر ایرانی اهل این استان و پدر خارجی برای اخذ تابعیت و شهروندی جمهوری اسلامی ایران نام‌نویسی کردند.
    ۳۲۰۰ نامنویسی تابعیت ایران
  • تبلیغ هدفمند

    مهدی دهرویه مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی گلستان گفت: تاکنون سه هزار و ۲۰۰ فرزند زاده شده از مادر ایرانی اهل این استان و پدر خارجی برای اخذ تابعیت و شهروندی جمهوری اسلامی ایران نام‌نویسی کردند.

    مهدی دهرویه اظهار داشت: هم اکنون اداره کل اتباع خارجی استانداری گلستان در حال پایش و بررسی درخواست و احراز هویت متقاضیان است و در صورت مغایر نبودن با قوانین جمهوری اسلامی با دادن تابعیت ایرانی به آنها موافقت می‌شود.

    وی بیان داشت: در استان گلستان دو دفتر پیشخوان بخش خصوصی در گرگان و گنبدکاووس کار ثبت نام افرادی که از پدر خارجی و مادر ایرانی به دنیا آمده اند را انجام می دهند.

    به گفته وی در گلستان حدود ۳۰ هزار نفر تبعه خارجی دارای کارت آمایش سرزمین زندگی می کنند و مطابق مصوبه شورای تامین استان تنها مجاز به سکونت در دو شهرستان‌ گرگان و گنبدکاووس هستند.

    به گزارش ایرنا بر اساس مصوبه چندی پیش مجلس شورای اسلامی و ابلاغ دولت شیوه‌نامه اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی اجرایی شده است.

    متقاضیان واجد شرایط دریافت تابعیت ایرانی می توانند عملیات ثبت نام از طریق سامانه اینترنتی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به آدرس www.bafia.ir انجام دهند.

    ۳۲۰۰ نامنویسی تابعیت ایران
    ۳۲۰۰ نامنویسی تابعیت ایران

    در راستای سیاست‌ دولت دوازدهم مبنی بر پیگیری و دفاع از حقوق شهروندی لایحه‌ای به منظور دفاع از کرامت و حقوق بخشی از زنان ایرانی و نیز کودکان به مجلس ارائه شد که در دوم مهر ماه سال گذشته با عنوان “قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی” به تصویب رسید.

    هیات وزیران در اردیبهشت ماه امسال و در اجرای ماده واحده قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، آیین نامه اجرایی نحوه اعطای تابعیت به افراد مشمول این قانون را تصویب کرد و معاون اول رییس جمهوری در ۱۳ خرداد ماه امسال آن را برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، اطلاعات و امور خارجه و معاونت حقوقی رییس‌جمهوری ابلاغ کرد.

    بر اساس این آیین‌نامه هر زن ایرانی که با مرد غیرایرانی ازدواج کرده و در نتیجه این ازدواج دارای فرزند زیر ۱۸ سال باشد و هر فردی که از مادر ایرانی و پدر غیرایرانی متولد شده و بیش از ۱۸ سال تمام داشته باشد می‌تواند متقاضی اعطای تابعیت ایران باشد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *