معاون فنی مرکز بهداشت یزد از رتبه هشتم این استان در بروز بیماری فشارخون کشور خبر داد و گفت: طبق بررسی های انجام شده تاکنون 160 هزار یزدی به فشار خون مبتلا هستند.
×
×

معاون فنی مرکز بهداشت یزد
ابتلای بیش از ۱۶۰ هزار یزدی به فشار خون

  • کد نوشته: 12245
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۴
  • ۰
  • معاون فنی مرکز بهداشت یزداز رتبه هشتم این استان در بروز بیماری فشارخون کشور خبر داد و گفت: طبق بررسی های انجام شده تاکنون 160 هزار یزدی به فشار خون مبتلا هستند.
  • تبلیغ هدفمند

    معاون فنی مرکز بهداشت یزد از رتبه هشتم این استان در بروز بیماری فشارخون کشور خبر داد و گفت: طبق بررسی های انجام شده تاکنون ۱۶۰ هزار یزدی به فشار خون مبتلا هستند.

     دکتر مسعود شریفی با اشاره به ضرورت تغییر سبک زندگی برای تأمین سلامت فردی و عمومی، اظهار کرد: با شیوع کرونا، یکهزار و ۲۲۰ نفر از بیماران فشار خونی در استان به کووید ۱۹ مبتلا شدند.

    وی ابتلای ۱۶۰ هزار  نفر در استان یزد به فشار خون را از جمله آسیب های جدی برای سلامت فردی و عمومی جامعه دانست و افزود: استان یزد رتبه هشتم در ابتلا به این بیماری را در کشور به خود اختصاص داده است.

    ابتلای بیش از ۱۶۰ هزار یزدی به فشار خون
    ابتلای بیش از ۱۶۰ هزار یزدی به فشار خون

    معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: همچنین در این دوران، ۴۸ هزار و ۷۵۰ بیمار مورد مراقبت قرار گرفتند که ۸۶ هزار و ۴۱۳ خدمت برای این افراد در زمان مراجعه ارائه شده است.

    شریفی در ادامه با اشاره به دلایل ابتلا به فشار خون در استان یزد خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد علت ابتلا به فشارخون،  فشار خون اولیه بدون علت  بوده و ناشناخته است اما فشار خون ثانویه پنج درصد را به خود اختصاص می‌دهد که بیماری‌های کلیوی، فوق کلیوی و بیماری‌های تیروئید علت آن است.

    وی در پایان تصریح کرد: تغییر سبک زندگی، داشتن تحرک فیزیکی، مصرف نکردن مشروبات الکلی و اجتناب از مصرف دخانیات از راه‌های پیشگیری از فشار خون است.

    منبع: فارس

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *