×
×

رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران
کمبودنه افزایش نرخ چرا

  • کد نوشته: 12311
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۴
  • ۰
  • حال سوال اینجاست کشوری که توانسته در عرصه دفاعی حرفی برای گفتن و بدون نیاز به کمک و واردات از خارج داشته باشد چگونه نمی تواند در سایر عرصه ها خود را شکوفا و مستقل کند.
    کمبودنه افزایش نرخ چرا
  • تبلیغ هدفمند

    بختیار علم‌بیگی رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گفت:هیچ کمبودی در کشور در ارتباط با محصولات بهداشتی و آرایشی به لحاظ تولید انبوه این صنایع نداریم.چرا که صنایع موجود دارای ظرفیت ۲ الی ۲٫۵برابر نیاز مصرف کشور توانایی تولید این گونه کالاها را دارند.

    علم بیگی افزود: طی هفت ماه سالجاری برخی واحدهای تولیدی موفق به صادرات محصولات خود در کنار تامین نیاز بازار شده اند.

    وی در ادامه با اشاره از روند صعودی نرخ ارز و تامین مواد اولیه، به عنوان بزرگترین معضل تولیدکنندگان این صنف خبر دادو گفت:طی شش ماه نخست سالجاری با افزایش دو برابری قیمت مواد اولیه مورد نیاز که وابسته به صنایع پتروشیمی هاست مواجه شدیم و در این بین افزایش نرخ ارز نیز موجب تورم ۱۵۰ درصدی قیمت مواد اولیه مورد نیاز جهت واردات گردید.

    کمبودنه افزایش نرخ چرا
    کمبودنه افزایش نرخ چرا

    وی در ادامه با اشاره به افزایش حقوق کارگر و هزینه های حمل و نقل گفت : اگر اینها را نیز به هزینه ها اضافه کنیم موجب رشد قییمت های بالاتری در امر تولید خواهیم بود.

    علم‌بیگی افزود: در صورت ادامه روند افزایش قیمت ها بدین شکل امکان ادامه فعالیت وجود ندارد چرا که اکثر تولید کنندگان صنایع شوینده، آریشی بهداشتی درخواست افزایش نرخ کالاها تولیدی خود را بین ۶۰تا۷۰درصد داشته اند.

    وی در ادامه با اشاره به اجباری نبودن محصولات تولیدی صنف مذکور در شمول قیمت گذاری افزود: طی جلسه ای که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان داشتیم موفق به کسب رضایت فعالان این صنف با افزایش ۴۰ درصدی قیمت ها جلب شد.

    رییس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گفت:بدین ترتیب ۶ قلم محصول تولیدی این صنایع که شامل پودر رخت‌شویی دستی و ماشینی، مایع ظرف‌شویی، مایع دستشویی، خمیردندان و انواع صابون با ۴۰ درصد افزایش و سابر اقلام زیرگروه لوازم شوینده، آرایشی و بهداشتی نیز با افزایش ۳۰ درصدی مواجه خواهد شد.

    وی در ارتباط با قیمت خمیردندان های داخلی و خارجی که در داخل کشور تولید می شود توضیح‌داد: حداکثر افزایش قیمت برای خمیردندان‌های داخلی و همچنین خمیردندان های خارجی که در داخل کشور تولید می شوند ۲۸ هزار تومان می باشد و این نرخ برای گران‌ترین محصول ۴۰ هزار تومان بوده که به فروش خواهند رسید.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار معادل ۷هزار میلیارد تومان محصولات آرایشی بهداشتی به داخل کشوری که ظرفیت تولید چند برابری نیاز مصرف کننده با سرمایه ای بالغ بر ۲۰هزار میلیارد تومان دارد قاچاق می شود .

    نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین:

    نکته ای که چند صبای است اصلاً توسط مسئولین به آن توجه نمی شود و آن هم حقوق مصرف کننده در این شرایط بحرانی است که مسئولین علت آنرا در تحریم می دانند حال اینکه جوانان این مملکت علت آنرا در عدم توجه به پتانسیل و منابع موجود در کشور می دانند.

    و از همه مهمتر میزان درآمدی که عاید صنایع تولیدی چه در بخش تامین مصارف داخلی و چه صادرات در کنار واردات می شود میزان قابل توجهی است که متاسفانه تولید کنندگان نه تنها این بخش بلکه سایر صنایع را قانع نمی کند و می خواهند یک شبه ره ۱۰۰ ساله را طی کنند هر چند که این ره صد ساله نیز در چند سال اخیر برای برخی ها محقق از عدم توجه مصرف کنندگان به ترفندهای آنها محقق گردیده است.

    که دانشجوی در محضر رهبر انقلاب اینگونه اظهار داشت که ۸ سال جنگ تحمیلی را با ۲۰ ساله های بردیم حال جنگ اقتصادی را با ۶۰ ساله ها …

    حال سوال اینجاست کشوری که توانسته در عرصه دفاعی حرفی برای گفتن و بدون نیاز به کمک و واردات از خارج داشته باشد چگونه نمی تواند در سایر عرصه ها خود را شکوفا و مستقل کند.

    پس بیائیم و بجای انداختن تقصیر به گردن تحریم کمی به توان و نیروی داخلی بها دهیم شاید بدین صورت بتوانیم گردن این غول بدترکیب تحریم را شکسته و به زانو درآوریم اش.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *