×
×

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری
افزایش افرادمبتلا به کرونا

  • کد نوشته: 12346
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۵
  • ۰
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از بستری ۲۹۰ بیماری مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: تعداد بیماران بستری در استان از ابتدا تاکنون به بالاترین حد خود رسیده است.
    افزایش افرادمبتلا به کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از بستری ۲۹۰ بیماری مبتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: تعداد بیماران بستری در استان از ابتدا تاکنون به بالاترین حد خود رسیده است.

    مجید شیرانی افزود: از این تعداد ۴۹ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که تاکنون جواب نیمی از این بیماران مثبت اعلام شده است.

    وی ادامه داد: حال عمومی ۴۱ نفر از بیماران بستری در مراکز درمانی استان بدحال گزارش شده و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

    شیرانی با اشاره به فوت ۶ بیمار جدید ناشی از شیوع کرونا در استان، تصریح کرد: تعداد فوتی‌های کرونا در استان به ۳۸۲ نفر افزایش یافته است که این روند طی هفته های اخیر به صورت میانگین روزانه فوت ۶ نفر بوده است.

    افزایش افرادمبتلا به کرونا
    افزایش افرادمبتلا به کرونا

    رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال پاییز و زمستان سختی را در پیش داریم، هر نوع سرماخوردگی را نشانه احتمال ابتلا به ویروس کرونا دانست و توصیه کرد، افراد به منظور جلوگیری از سرماخوردگی سیستم ایمنی خود را افزایش دهند.

    شیرانی ادامه داد: پوشیدن لباس گرم، رژیم غذایی مناسب، استراحت و خواب کافی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله عواملی است که می‌تواند از ابتلای افراد به سرماخوردگی جلوگیری کند.

    وی، افزایش تعداد بیماران فوتی در روزهای اخیر را ناشی از افزایش تعداد بیماران بستری دانست و گفت: تعطیلات اخیر و دورهمی‌های خانوادگی در روند افزایشی شیوع کرونا در استان تاثیر بسزایی داشته است.

    به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

    استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *