×
×

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی
فرودپرندگان مهاجربه تالاب ها

  • کد نوشته: 12409
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۵
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهدی اله پور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: از فرود و حضور نخستین گروه از پرندگان مهاجر سیبری که برای زمستان گردی در تالاب‌ها و آبگیرهای استان خبر داد.
    فرودپرندگان مهاجربه تالاب ها
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین مهدی اله پور مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: از فرود و حضور نخستین گروه از پرندگان مهاجر سیبری که برای زمستان گردی در تالاب‌ها و آبگیرهای استان خبر داد.

    اله پور افزود: از پیشقراولان پرندگان مهاجر اردک سرسبز و خوتکاست که وارد تالاب های استان شده و در برخی از آبگیرهای استان برای گذران زمستان فرود آمده اند.

    وی با اشاره به اوج زمان مهاجرت این پرندگان گفت: دی و بهمن ماه اوج ورود این پرندگان جهت گذران زمستان است که باعث توقف بین راهی در آبگیرهای استان و برای سکونت به نواحی گرمتر جنوبی مهاجرت می کنند.

    وی خاطرنشان کرد: از گونه پرندگان آبزی و یا کنار آبزی که به استان سفر می کنند میتوان به اردک سرسبز، باکلان، بوتیمار، خوتکا، حواصیل و اردک ماهی خور سفید اشاره کرد که از نواحی سردسیر سیبری به این منطقه می آیند.

    فرودپرندگان مهاجربه تالاب ها
    فرودپرندگان مهاجربه تالاب ها

    وی با اشاره به توقف ۱۰ الی ۱۵ روزه برخی از گونه ها، در مسیر مهاجرت گفت : برخی از این پرندگان صرفا مدت کمی را در استان سکونت دارند اما برخی دیگر نیز برای گذران زمستان در این استان می مانند.
    به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، از جمله مناطقی که پرندگان مهاجر در آن توقف داشته می توان اشاره به سدهای شیرین دره، بیدواز، بارزو و چری و همچنین رودخانه های اترک و کال شور داشت که زمستان را در این مناطق سپری می کنند.

    همه ساله با آغاز فصل سرما، ۴۰ گونه از پرندگان مهاجرمهمان رودخانه ها، بندها، آبگیرها و سدهای استان در مناطق مختلف هستند.

    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *