×
×

رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرگز
کوخت پرنده شکاری دربندرگز

  • کد نوشته: 12674
  • ۱۳۹۹-۰۸-۰۸
  • ۰
  • رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرگز از شناسایی "کوخت" پرندگان شکاری در این شهرستان خبر داد و گفت که از این مخفیگاه یک بهله پرنده حمایت‌شده دلیجه کشف شد.
    کوخت پرنده شکاری دربندرگز
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره حفاظت محیط زیست بندرگز از شناسایی “کوخت” پرندگان شکاری در این شهرستان خبر داد و گفت که از این مخفیگاه یک بهله پرنده حمایت‌شده دلیجه کشف شد.

    وحید عرب امیری اظهار داشت: در این ماموریت که در محدوده روستای باغوکناره انجام شد یک بهله دلیجه ماده، دو قطعه قُمری و ۲ رشته دام کشف و با توجه به سلامتی پرندگان و امکان پرواز، این پرندگان در زیستگاه خود رها شدند.

    وی ادامه داد: متخلفین پس از مشاهده مامورین با یک دستگاه موتورسیکلت فرار کردند.

    عرب امیری افزود: شناسایی کوخت ها بدلیل پوشش و استتار صیادان کاری بسیار مشکل است.

    به گزارش ایرنا از خردادماه و با حضور پرندگان شکاری در زیستگاه‌های گلستان، برخی از اهالی بومی منطقه با روش‌های مختلف نسبت به زنده گیری این پرندگان با ارزش و فروش آن به قاچاقچیان پرندگان شکاری اقدام می کنند.

    علاوه بر تعقیب پرندگان شکاری با استفاده از طعمه و بهره‌مندی از موتورسیکلت، کوخت نیز روش قدیمی و مرسوم در زیستگاه‌های شمال استان گلستان است.

    در این روش، متخلفان ساعت‌ها و شاید روزها در داخل چاله ای در زیستگاه این پرندگان شکاری به انتظار می نشینند تا شاید بتوانند با استفاده از طعمه این پرندگان با ارزش را صید کرده و به فروش برسانند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *