×
×

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی
۷۰۰تن مرغ زنده آماده ورودبه بازار

  • کد نوشته: 12917
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۰
  • ۰
  • رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اکنون ۷۰۰ تن مرغ زنده در سالن‌های مرغداری استان آماده تحویل و عرضه به کشتارگاه‌ها برای کشتار است و کمبودی در تامین این محصول وجود ندارد.
    ۷۰۰تن مرغ زنده آماده ورودبه بازار
  • تبلیغ هدفمند

    رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اکنون ۷۰۰ تن مرغ زنده در سالن‌های مرغداری استان آماده تحویل و عرضه به کشتارگاه‌ها برای کشتار است و کمبودی در تامین این محصول وجود ندارد.

    عبدالله یوسفی اظهار داشت: بر اساس آماری که به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم اعلام کردیم، برای آبان ماه، تامین روزانه ۳۲ تا ۳۳ تن مرغ زنده در سالن های مرغداری استان قابل انجام است. 

    وی درباره کاهش میزان جوجه ریزی در سالن های مرغداری استان گفت: در هفت ماهه امسال، میزان جوجه ریز در سالن های مرغداری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، تنها ۳.۷ درصد کاهش دارد و این میزان کاهش، رقم محسوسی نیست بنابراین کمبودی در تولید مرغ زنده ایجاد نشده است.

    وی در باره کمبود گوشت مرغ تنظیم بازار در استان اظهار داشت: تامین و توزیع گوشت مرغ تنظیم بازار در هیچ استانی اجرایی نشده و خراسان شمالی اولین استان است که این طرح در دستور کار خود قرار داد و از سه شنبه گذشته اجرایی کرده است.

    یوسفی گفت: اختلاف میان قیمت مرغ زنده بازار آزاد با مصوبه تنظیم بازار کشور بالا بود از این رو با بررسی های انجام شده، این استان براساس اختیارات خود پنج درصد به قیمت مصوب کشور برای خرید مرغ زنده اضافه کرد و این نرخ، ۱۳۷ هزار و ۵۵۰ ریال تعیین شد.   

    وی افزود: قیمت مرغ زنده در استان های دیگر و استان های مجاور بالا است و مرغداران ما از عرضه مرغ زنده با قیمت مصوب، اکراه دارند، اما ما اعلام کردیم که این امر الزام است و هر مرغدار سرپیچی کند با وی برابر با ضوابط رفتار می شود.

    رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۷۴ درصد از نهاده های مورد نیاز مرغداران استان به صورت یارانه ای تامین شده است و انتظار می رود که به همین میزان، مرغ زنده به قیمت مصوب برای کشتار در استان تحویل دهند.

    وی افزود: ما هم واقف هستیم که شرایط تولید، شرایط سختی است اما از مرغداران انتظار داریم همکاری داشته باشند، ما هم برای حمایت از مرغداران کوتاهی نکرده ایم و از این تولیدکنندگان حمایت می کنیم.

    رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: دغدغه ما برای تامین گوشت مرغ تنظیم بازار برای رفاه حال مردم است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *