×
×

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی
شهرداری مانع اجراطرح مسکن ملی

  • کد نوشته: 13411
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۶
  • ۰
  • مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اجرائیات شهرداری بجنورد مانع ادامه اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرک فرهنگیان مرکز استان خراسان شمالی شد.
    شهرداری مانع اجراطرح مسکن ملی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: اجرائیات شهرداری بجنورد مانع ادامه اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهرک فرهنگیان مرکز استان خراسان شمالی شد.

    سیدعبدالمجید نژادصفوی اظهار داشت: شهرداری از چند روز پیش، مانع ادامه اجرای طرح اقدام ملی تولید مسکن در شهر بجنورد شده است و پرونده آن را به کمیسیون ماده ۱۰۰ کشانده است.

    وی افزود: این در حالی است که در تمام کشور از این طرح ملی حمایت می شود تا اجرای آن سرعت گیرد، اما در شهر بجنورد، جلو این طرح در مرحله خاکبرداری گرفته شده است.

    وی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط به مشکلات و تخلفات در ساخت و سازها است افزود: اجرای این طرح هنوز در مرحله خاکبرداری است و عملا ساخت و سازی انجام نشده است، اما نمی دانم بر چه اساس شهرداری این طرح را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده است.

    شهرداری مانع اجراطرح مسکن ملی
    شهرداری مانع اجراطرح مسکن ملی

    وی گفت: وقتی زمین اجرای طرح، دولتی است و هیچ ساخت و سازی در آن انجام نشده، چرا باید به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اظهار داشت: شهرداری با بیان اینکه چون هنوز پروانه صادر نشده، چرا خاکبرداری آغاز شده، جلو اجرای طرح را گرفته است.

    شهردار بجنورد هم در این باره گفت: اجراییات شهرداری به خاطر نداشتن پروانه، جلو کار را گرفته است.

    هادی زارعی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  اجرای این طرح، پروانه ندارد، همچنین مجوز برای ساخت و ساز در این زمین دریافت نشده است.

    وی افزود: زمین محل اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خارج از محدوده شهری قرار دارد، از این رو باید مجوز لازم از کمیسیون امور زیربنایی گرفته و سپس پروانه اخذ شود اما هیچ کدام از این اقدامات انجام نشده است.

    شهردار بجنورد با بیان اینکه قرار بر این نبوده است که این پرونده به کمیسون ماده ۱۰۰ برود، گفت: هر ساخت و سازی باید با دریافت پروانه انجام شود.

    برنامه خراسان شمالی در طرح اقدام ملی تولید مسکن ساخت سه هزار و ۶۸۴ واحد است که در این طرح بیش از هشت هزار نفر ثبت نام کرده و بیش از ۲ هزار نفر حائز شرایط شناخته شده اند.

    در بررسی های صورت گرفته،  خراسان شمالی در تامین زمین برای اجرای پروژه اقدام ملی مسکن و همچنین تعیین تکلیف متقاضیان حائز شرایط طرح مذکور رتبه برتر را کسب کرده است.  

    طرح اقدام ملی مسکن در بجنورد در شهرک فرهنگیان کلنگ زنی شده است.  

    این پروژه ۲۵۶ واحد است و بر اساس زمان بندی تعریف شده باید ۲ ساله تکمیل و به متقاضیان تحویل شود.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *