×
×

شرایط بحرانی برای۱۰شهر

  • کد نوشته: 13509
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۷
  • ۰
  • براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی، ۶ شهرستان این استان در شرایط بحرانی قرار دارند و چهار شهرستان هم در وضعیت قرمز هستند.
    شرایط بحرانی برای۱۰شهر
  • تبلیغ هدفمند

     براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی، ۶ شهرستان این استان در شرایط بحرانی قرار دارند و چهار شهرستان هم در وضعیت قرمز هستند.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی بیرجند براساس آخرین وضعیت مخاطره استان خراسان جنوبی و رنگ‌بندی جدید شهرستان‌های استان که امروز – پنجشنبه ۱۵ آبان ماه – منتشر شد، شهرستان‌های بیرجند، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در وضعیت مشکی (بحرانی) هستند.

    شهرستان‌های بشرویه، درمیان، سربیشه و زیرکوه در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان خوسف هم در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند و هیچ یک از ۱۱ شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و سفید (کم خطر) نیست.

    پیش از این سه شهرستان خراسان جنوبی شامل بیرجند، طبس و قاینات بحرانی بودند که در وضعیت جدید سه شهرستان دیگر اضافه شد.

    شرایط بحرانی برای۱۰شهر
    شرایط بحرانی برای۱۰شهر

    معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۷۵ آزمایش جدید کرونا در استان انجام شده که از این تعداد نمونه ۲۸۲ بیمار مثبت جدید شناسایی شده و شامل ۵۴ بیمار بستری در بیمارستان‌ها و ۲۲۸ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است.

    کامبیز مهدی زاده امروز (پنجشنبه) اظهار داشت: شهرستان طبس با ۷۹ بیمار، شهرستان بیرجند ۶۹ بیمار، شهرستان فردوس ۳۵ بیمار، شهرستان زیرکوه با ۳۴ بیمار و شهرستان قاینات با ۲۴ بیمار، بیشترین تعداد مبتلایان شناسایی شده در شبانه‌روز گذشته را به خود اختصاص دادند. 

    وی افزود: در حال حاضر ۴۸۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان خراسان جنوبی بستری و از این تعداد ۳۰۸ نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.

    مهدی زاده گفت: ۴۹ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و شرایط ۱۶ بیمار بستری، مناسب نیست.

    وی بیان کرد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ مورد فوت جدید بر اثر کرونا داشتیم و مجموع آمار فوتی استان خراسان جنوبی به ۳۳۹ نفر رسید.

    بیماران تنفسی و کرونایی بستری در بیمارستان‌های خراسان جنوبی و فوتی‌های بر اثر کرونا طی هفته‌های اخیر در خراسان جنوبی افزایش چشمگیری داشته است و کماکان روند صعودی دارد.

    خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، نزدیک ۲ ماه است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

    پس از گذر خیز بیماری در تیر ماه امسال، از ابتدای مهر ماه نمودار موارد ابتلا و بستری به کرونا در این استان روند صعودی گرفته و این روند افزایشی در حال امتداد است.

    سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دوازدهم آبان ماه درباره وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی گفت: اکنون شهرستان‌های بیرجند، درمیان، سرایان، طبس، فردوس، قاینات و نهبندان در این استان در وضعیت قرمز و بقیه شهرستان‌های استان در وضعیت هشدار با خطر بالا قرار دارند.

    «سیما سادات لاری» افزود: شهرستان‌های بیرجند، طبس و قاینات در فهرست ۴۶ شهرستان جدید هستند که از روز چهارشنبه هفته جاری به مدت ۱۰ روز مشمول ممنوعیت فعالیت‌های گروه‌های شغلی دو و سه و چهار خواهند بود بنابراین لزوم نظارت دقیق بر اجرای صحیح محدودیت‌های مصوب در این شهرستان‌ها توسط مسئولان استانی لازم و ضروری است.

    وی گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان خراسان جنوبی ۴۸ درصد گزارش شده است.

    معاون وزیر بهداشت بیان کرد: هفته گذشته بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان خراسان جنوبی حدود ۳۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت گزارش شده است همچنین بروز هفتگی موارد مرگ و میر ناشی از بیماری در هفته گذشته در این استان، حدود ۵۲ نفر به ازای هر یک میلیون نفر جمعیت است که میزان بروز هر دو شاخص با اختلاف بالاتر از میانگین کشوری است.

    وی افزود: برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و ترددهای فراوان بین مناطق شهری و روستایی در استان خراسان جنوبی از مشکلات جدی مدیریت اپیدمی در این استان گزارش شده است.

    بیرجند جزو ۲۵ مرکز استان است که محدودیت تردد در مسیرهای ورودی و خروجی این شهر از ساعت ۱۲ روز دوشنبه ۱۲ آبان برقرار شد و تا ساعت ۲۴ فردا ادامه دارد.

    محدودیت فعالیت گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ نیز از روز چهارشنبه ۱۴ آبان‌ ماه به مدت ۱۰ روز در سه شهرستان بیرجند، قاینات و طبس اعمال شد.

    همچنین بنابر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند محدودیت‌های ۱۰ گانه که از ۲۰ مهر ماه به خراسان جنوبی بازگشته بود، با موافقت وزارت کشور و وزارت بهداشت در تمامی شهرستان‌های با وضعیت قرمز و بحرانی استان به مدت یک هفته دیگر تا ۲۳ آبان تمدید شد.

    آمار موجود نشانگر لزوم توجه مضاعف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و نظارت دقیق مسوولان است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *