×
×

کیفیت وظیفه عمومی وملی

  • کد نوشته: 13635
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۸
  • ۰
  • تولید محصول با کیفیت رمز توسعه پایدار و تضمین کننده بازار فروش، اشتغالزایی و چراغ راه جهش تولید است و ضرورت دارد بخش‌های مختلف تولیدی به مقوله کیفیت به منظور دسترسی به بازارهای جهانی و قبضه بازارهای داخلی بیش از پیش توجه کنند.
    کیفیت وظیفه عمومی وملی
  • تبلیغ هدفمند

     تولید محصول با کیفیت رمز توسعه پایدار و تضمین کننده بازار فروش، اشتغالزایی و چراغ راه جهش تولید است و ضرورت دارد بخش‌های مختلف تولیدی به مقوله کیفیت به منظور دسترسی به بازارهای جهانی و قبضه بازارهای داخلی بیش از پیش توجه کنند.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، توجه به کیفیت وظیفه‌ای عمومی و ملی است و جامعه ای که به نظام کیفی و سرآمدی کسب و کار توجه کرده نتیجه ای جز بهره وری را در خود ندیده است. اگر می‌خواهیم با ورود تکنولوژی و کالاهای خارجی به کشورمان مقابله کنیم باید به جنبه کیفی کالا و خدمات داخلی توجه کنیم و از این رو قرار گرفتن ۱۸ آبان در تقویم رسمی کشور به عنوان روز ملی کیفیت فرصتی برای توجه به نکته تاکتیکی و راهبردی در تولید است.

    کیفیت پیش زمینه و نیاز توسعه اقتصادی است و الزام برای خرید کالای ایرانی و ممنوع کردن واردات منطقی نیست، اما توجه به کیفیت و قیمت می‌تواند موثر در ترغیب جامعه به خرید کالای ایرانی و بی میلی مشتری به کالاهای وارداتی و جهش تولید باشد.

    راه رقابت محصولات داخلی با محصولات خارجی در کیفیت است، چرا که ارتقای کیفیت محصول بهترین ابراز تبلیغات است و اگر تولید با کیفیت باشد مردم به سمت تولید داخلی سوق پیدا می‌کنند.

    به گفته کارشناسان، نظارت ویژه بر کنترل کیفیت  گامی مهم و راهگشا در تولید محصولات مرغوب و با کیفیت، توسعه صادرات و حرکت رو به جلو در مسیر جهش تولید است و برای تحقق این رویکرد باید توجه خاص به روند استاندارد سازی و تقویت توان کارشناسی در بخش های کنترل کیفیت خط تولید در کارخانه ها صورت بگیرد.
    براساس آمار۹۵۰ محصول تولیدی واحدهای صنعتی در استان سمنان دارای پروانه استاندارد است و  در این استان ۲۱ آزمایشگاه در بخش‌های مختلف نمونه‎گیری از تولیدات را زیر نظر اداره کل استاندارد انجام می‌دهد و ۳۰ آزمایشگاه همکار مورد تایید سازمان ملی استاندارد نیز فعالیت دارد.

    کیفیت وظیفه عمومی وملی
    کیفیت وظیفه عمومی وملی
    تضمین بازار فروش بسته تشویقی تولید محصول با کیفت

    یکی از فعالان اقتصادی استان سمنان که مایل نیست نامی از وی برده شود در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت:  توجه به کیفیت محصول تولید شده سرمایه‌گذاری سود آور و نشان از آینده‌نگری تولید کننده است که تضمین کننده بازار فروش است.

    وی ادامه داد: افزایش حجم تولید و ارتقاء میزان بهره‌وری دو عامل اصلی تحقق «جهش تولید» است و نتیجه بالا رفتن کمیت و کیفیت تولید داخلی (تحقق رویکرد جهش تولید) اشتغالزایی، امنیت شغلی و افزایش صادرات است.

    این فعال اقتصادی ادامه داد: اگر میزان توجه به نیروی انسانی، تشویق و تسهیل در ایجاد نقدینگی برای بنگاه‌های کشاورزی، صنعتی و خدمات بیش از پیش تقویت شود موثر بر ارتقای کیفیت و قیمت  مناسب محصول تولیدی است.

    وی تصریح کرد: در تولید داخلی یک ورودی از محصولات و مواد اولیه داریم که باید در خروجی محصولی مناسب و باکیفیت با استفاده از تکنولوژی روز بدست آید که این اتفاق در کشور ما در ۴۰ سال گذشته محدود بوده است.

    این فعال اقتصادی اضافه کرد: اگر در تولیدات کشاورزی، صنعت و خدمات از نظر فناوری ارتقا داشته باشیم، طبیعتا منجر به افزایش تولید محصول با کیفیت بیشتر و صادرات خواهد شد.

    وی تاکید کرد: راهبرد و تلاش تصمیم‌سازان کشور باید به نوعی باشد که خروجی منابع انسانی و جوانان با توجه به ارتقای سطح تحصیلات آنها در دانشگاه‌ها،  میزان بهره‌وری و کیفیت در محصولات کشاورزی، صنعت و خدمات‌را تضمین کند.

    وی خاطرنشان کرد: بخش خدمات، گردشگری و صنایع دستی نیز باید تلاش کنند که هر سال کالا و خدمات مطلوب‌تر و بهتری را در جامعه عرضه کنند و این رویکرد به صورت دائمی و مستمر مدنظر باشد، چرا که در افزایش درآمد و جلب مشتری نیز موثر است.

    محمد شمسی از دیگر فعالان اقتصادی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تولید محصول با کیفیت تضمین کننده بازار فروش است و سرمایه‌گذار برای رسیدن به سود و جذب مشتری باید به کیفیت محصول توجه داشته باشد.

    وی ادامه داد: تولید محصول با کیفیت پایین موجب از دست رفتن مشتریان و اعتبار عنوان تجاری می‌شود و این موضوع آفت تولید است.

    این فعال اقتصادی بر ورود افراد متخصص و دانش‌بنیان‌ها به عرصه تولید به دلیل تکیه آن ها بر فناوری و علم روز و کیفیت تاکید کرد و افزود: توجه به قیمت مناسب برای بازار نیز می‌تواند در صورت حمایت مالی در توسعه اقتصاد نقش‌آفرینی کند.

    کیفیت وظیفه عمومی وملی
    کیفیت وظیفه عمومی وملی

    برخی برندهای تجاری استان سمنان در زمینه تولید محلول شوینده اشاره کرد که به دلیل کیفیت خوب محصول تولیدی، بدون تبلیغات این محصول بازار خود را در داخل کشور به دست‌آورده و در بین صحبت‌های مردم به عنوان محصول با کیفیت معرفی می‌شود و علاوه بر بازار داخل به بازارهای خارج از کشور نیز راه یافته است.

    کنترل کیفیت تولیدات چراغ‌راه جهش تولید

    معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان نیز گفت: نظارت بر کنترل کیفیت تولیدات از طریق نمایندگان این اداره کل در واحدها گامی برای جهش تولید و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در استان است.

    محمد یوسفی سوته ابراز داشت: کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی و ارزیابی این شاخص در مبادی تولیدی منجر به رونق و جهش تولید می‌شود.

    وی بیان کرد: ۱۰ هزار و ۲۲ نفر ساعت آموزش شامل هشت هزار و ۱۱۲ نفر ساعت آموزش به مدیران کنترل کیفیت و یک هزار و ۹۱۰  نفر ساعت کارآموزی مسوولان کنترل کیفیت سال گذشته ارایه شد.

    معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان ادامه داد: آموزش به مدیران کنترل کیفیت استان سمنان که نمایندگان استاندارد در واحدهای تولیدی و ارزیابان اصلی کیفیت در مبادی تولیدی هستند، از وظایف اصلی استاندارد به شمار می‌رود.

    وی ابرازداشت: توجه به استانداردسازی کالاها و محصول‌های تولیدی، علاوه بر نقشی که در رونق بخشی به بازار محصول دارد، به ارتقای کیفیت کالا و در نتیجه تامین حقوق مصرف کننده منجر می‌شود.

    معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان یادآور شد: آموزش جزو جدایی ناپذیر تخصص است و نیروی کار همواره نیاز به روزآمد کردن اطلاعات تخصصی دارد که این اداره کل در همین راستا، برای آموزش نمایندگانی متخصص برنامه‎‌ریزی دارد.

    وی تاکید کرد: استاندارد در ارائه خدمات و تولید کالا معیاری برای انتخاب آگاهانه مصرف‌کننده در خصوص کیفیت و مرغوبیت کالاهای مصرفی است.

    معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد استان سمنان افزود: نظارت و کنترل بر کیفیت و استانداردها در استان بستر رقابتی سالم برای تولیدکنندگان برای تولید محصولات و ارائه آن‌ها به بازارهای جهانی و همکاری‌های بین‌المللی پدید می‌آورد.

    توجه به تولید محصول با کیفت، علاوه بر جذب بازارهای داخلی موجب راه‌یابی به بازارهای بین‌المللی و ارزآوری به کشور و رونق صادرات می‌شود و موفقیت استان سمنان در زمینه صادرات نشان از تولید با کیفیت است و به طور مثال می‌توان به برخی عنوان های تجاری استان سمنان در زمینه تولید محلول شوینده اشاره کرد که به دلیل کیفیت خوب محصول تولیدی، بدون تبلیغات این محصول بازار خود را در داخل کشور به دست‌ آورده و در بین صحبت‌های مردم به عنوان محصول با کیفیت معرفی می‌شود و علاوه بر بازار داخل به بازارهای خارج از کشور نیز راه یافته است.

    رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: کالاهایی به ارزش ۱۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در نیمه نخست سال ۹۹ از استان صادر شد.

    علی تشنه دل ابراز داشت: ۱۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار در نیمه نخست سال ۹۹ در قالب ۱۱۶ هزار و ۸۳۹ تن کالا از استان سمنان صادر شد.

    وی تصریح کرد: کالاهای صادراتی از ۷۱ شرکت تولیدی و شامل ۶۹ قلم کالا از مبدا استان سمنان به ۳۷ کشور دنیا صادر شد.

    رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان، کشورهایی مانند عراق ، ترکیه ، ایتالیا ، هند ، و اوکراین را مقصد صادراتی کالاهای تولیدی استان برشمرد و گفت: عمده کالاهای صادراتی از استان شامل هیدرو کربن سبک ، پودر یا مایع لباسشویی، کولر آبی ، شیرینی، شکلات سفید بدون کاکائو، سیلیسیوم ، کابل زمینی ، و کربنات دی سدیم است.

    وی اضافه کرد: پنج هزار و ۵۱۷ تن کالا در نیمه نخست امسال به ارزش ۲۴ میلیون و ۳۶۲ هزار دلار از گمرک استان ترخیص شد که عمده کالاها شامل کالاهای ماژول ، ماشین آلات نانوایی یا نان‌شیرینی‌پزی ، اجزا و قطعات ماشین‌آلات و دستگاه های برقی دارای عمل خاص ، پروپیلن ، القاء کننده ها و مبدل‌های برقی بود.

    رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: واردات ۷۸ قلم انواع کالا از سوی ۳۲ شرکت و واحد تولیدی استان به گمرک سمنان انجام شد و این کالاها بیشتر مواد اولیه ، ماشین آلات ، قطعات و اجزای تولیدی بود که از کشورهای ترکیه، چین، ازبکستان، آلمان، ایتالیا، اتریش، بلژیک، و مالزی، وارد شد.

    از موانع راه تولید با کیفیت بر سر راه تولیدکنندگان فرسودگی ماشین آلات است و گفته‌های رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در این زمینه شنیدنی است.

    کیفیت وظیفه عمومی وملی
    کیفیت وظیفه عمومی وملی
    فرسودگی ماشین آلات مانع تولید با کیفیت

    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه بخش خصوصی باید کالا را با کیفیت تولید و سر موعد تحویل بازار دهد، تصریح کرد: تولید نیازمند مواد اولیه و به‌روزرسانی ماشین آلات است اما تحریم‌های اقتصادی مانع اساسی در نوسازی ماشین آلات خط تولید بنگاه‌های اقتصادی استان سمنان در سال‌های اخیر بوده است.

    علی اصغر جمعه‌ای با اشاره به اینکه فرسودگی تجهیزات تولید، بهره‌وری پایین در تولیدات واحدهای صنعتی را به دنبال دارد، افزود: ایجاد زمینه و زیرساخت‌های لازم جزو اساسی‌ترین ملزومات برای رونق و جهش تولید است.

    وی  ادامه داد: فرسودگی ماشین‌آلات خط تولید به عنوان چالشی در توسعه و رونق اقتصادی بخش صنعت استان با شعار سال یعنی جهش تولید هم‌ساز نیست.

    رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: اگر دولت به‌روزرسانی ماشین آلات خط تولید فرسوده واحدهای صنعتی استان را با ارائه بسته‌های تشویقی مورد توجه قرار ندهد، روز به روز به فرسودگی فرایندهای بخش تولید اضافه می‌شود.

    وی به ضرورت تولید کالای باکیفیت با هدف زمینه‌سازی برای رقابت با کالاهای مشابه خارجی تاکید و تصریح کرد: نوسازی ماشین آلات خط تولید و به دنبال آن کیفی‌سازی تولید داخل، عرصه رقابت‌پذیری کالای ایرانی را با محصولات مشابه خارجی میسر می‌سازد.

    جمعه‌ای تاکید کرد: علاوه بر این، به‌روزرسانی ماشین آلات خط تولید در کاهش هزینه تمام شده کالا تاثیرگذار است و نبود بازار فروش را به عنوان یکی از رنج‌های واحدهای صنعتی استان سمنان برطرف می‌کند.

    رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به کاهش قدرت مالی صنعتگران سمنان در به‌روزرسانی تجهیزات تولید واحدهای صنعتی بر اثر تحریم‌های اقتصادی، اضافه کرد:  بدون اهتمام به کیفیت ماشین آلات خط تولید، جهش تولید در استان محقق نمی‌شود.

    کیفیت آن روی سکه جهش تولید

    فرماندار شهرستان سمنان گفت: جهش تولید مانند یک سکه ۲ رو دارد یک روی آن حمایت‌های دستگاه‌های اجرایی و روی دیگر کیفیت تولیدات است که این ۲ مکمل هم هستند.

    سید عباس دانایی در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: افزایش کیفیت تولیدات، بستر تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید را هموار می‌کند و در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی و حمایتی مسوولان و مجموعه دولتی موجب تقویت انگیزه  تولید کنندگان برای تحقق این رویکرد می‌شود.

    وی ادامه داد: تحقق راهکارهای جهش تولید محور مهم برنامه‌ریزی‌های اقتصادی سمنان در سالجاری است و با افزایش کیفیت کالاهای تولیدی سعی می‌شود سهم این منطقه از بازارهای هدف صادرات افزایش یابد.

    وی تصریح کرد: بخش دولتی با کمک به بخش خصوصی به دنبال هدایت تولید کننده به سمت تولید با کیفیت است، مسلم است مشتری به دنبال خرید جنس با کیفیت با قیمت مناسب است.

    فرماندار سمنان خاطرنشان کرد:  تولید با کیفیت ضامن تامین بازار و در نتیجه  ‌زمینه ساز اشتغال و پویایی اقتصاد است و  تولیدکننده با تولید محصول با رعایت اصل کیفیت و قیمت مناسب ‌می‌تواند در رقابت بازار پیروز باشد.

    در شرایطی که دشمن با تحریم‌های ظالمانه به دنبال لنگ کردن چرخ اقتصاد کشور است و برخی افراد برای خرید کالاهای وارداتی حاضر به پرداخت هزینه‌ای سنگین هستند و  تولید محصول با کیفیت ایرانی می‌تواند توجه آحاد جامعه به کالای تولید داخل جذب کند که تقویت خرید کالای ایرانی اشتغالزایی و جهش تولید را به همراه دارد و برای تحقق جهش تولید باید توجه ویژه به تولید براساس فن روز مورد توجه قرار بگیرد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *