×
×

استاندار خراسان جنوبی
اعمال جدیدترین محدودیت‌هادرخراسان جنوبی

  • کد نوشته: 13896
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۱
  • ۰
  • استاندار خراسان جنوبی از اعمال محدودیت‌های جدید در این استان خبر داد و گفت: تمامی واحدهای صنفی به جز گروه‌های شغلی یک در همه مراکز شهرستان‌های استان از ساعت ۱۸ به بعد اجازه فعالیت ندارند.
    اعمال جدیدترین محدودیت‌هادرخراسان جنوبی
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار خراسان جنوبی از اعمال محدودیت‌های جدید در این استان خبر داد و گفت: تمامی واحدهای صنفی به جز گروه‌های شغلی یک در همه مراکز شهرستان‌های استان از ساعت ۱۸ به بعد اجازه فعالیت ندارند.

    «حمید ملانوری» روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا درخصوص مصوبه ستاد ملی کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی گفت: این مصوبه از امروز – ۲۰ آبان – به مدت یک ماه تا ۲۰ آذر لازم الاجراست. 

    وی افزود: هر گونه تغییر در نحوه اجرای مصوبات و شیوه اعمال محدودیت‌ها به شرایط پیش رو و میزان شیوع بیماری مربوط است و تغییرات به طور کامل اطلاع رسانی خواهد شد.

    کارمندان تا سقف یک سوم دورکاری کنند

    اعمال جدیدترین محدودیت‌هادرخراسان جنوبی
    اعمال جدیدترین محدودیت‌هادرخراسان جنوبی

    استاندار خراسان جنوبی با اشاره به آمار کارمندان مبتلا به کرونا در سطح استان اظهار داشت: بنا به مصوبه ستاد کرونا و با نظر مدیران دستگاه‌های اجرایی و البته با هماهنگی فرمانداران تا سقف یک سوم کارکنان در قالب مرخصی استعلاجی یا استحقاقی، شیفت کاری و دورکاری در اداره حاضر نمی‌شوند.

    وی بیان کرد: این مصوبه از فردا (چهارشنبه ۲۱ آبان) تا پایان هفته آینده – آخر آبان – اجرایی می‌شود. 

    ملانوری با تاکید بر تفاوت دورکاری با دوری از کار متذکر شد: در حالت دورکاری، شرایط کار در منزل فراهم است تا فرد بتواند وظیفه خود را انجام دهد. 

    وی گفت: دورکاری کارکنان توسط کمیته ارزیابی و نظارت دستگاه‌ها رصد می‌شود. 

    استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: این تصمیم در راستای کاهش میزان تجمعات در دستگاه‌ها و حفظ سلامت شاغلان دستگاه‌ها اتخاذ شده و بنا ندارد شرایطی را برای تفریح و مسافرت آنها فراهم کند به همین دلیل شرایط دورکاری هم تحت کنترل و نظارت قرار خواهد داشت. 

    خدمات حضوری بانک‌ها یک هفته تعطیل می‌شود

    وی از مصوبه تعطیلی بانک‌ها گفت و افزود: از روز شنبه آینده – ۲۴ آبان ماه – تا پایان هفته – آخر آبان – بانک‌ها خدمات حضوری ارائه نمی‌کنند. 

    ملانوری اظهار داشت: میزان حضور کارکنان با نظر رییس بانک عامل تعیین می‌شود و بانک‌ها مکلفند به منظور پرکردن این خلأ و پاسخگویی به مطالبات مردم، نسبت به شارژ کامل دستگاه‌های ATM و فعال بودن سیستم‌های اینترنتی اقدام کنند. 

    وی تصریح کرد: جرایم دیرکرد اقساط در این دوره یک هفته‌ای بخشیده می‌شود تا مردم دغدغه سررسید اقساط خود در این هفته را نداشته باشند. 

    تصمیمات ستاد کرونا برای حفظ سلامت مردم است

    استاندار خراسان جنوبی گفت: هر تصمیمی که در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از جمله اجرای محدودیت‌ها گرفته می‌شود برای حفظ سلامت مردم است و انتظار داریم در زمینه اجرای دقیق مصوبات و پروتکل‌های بهداشتی همراهی لازم صورت گیرد تا بتوانیم با کمک مردم بیماری را در استان کنترل کنیم.

    وی افزود: تمامی مصوبات این ستاد باید به طور کامل اطلاع رسانی شوند تا مردم در جریان تصمیمات اتخاذ شده، قرار بگیرند. 

    ملانوری تاکید کرد: تمامی مصوبات ستاد، حاصل همفکری همه اعضا و نتیجه کارهای کارشناسی است. 

    ممنوعیت ورود به آرامستان‌ها

    وی با اشاره به ازدحام بیش از حد جمعیت در آرامستان‌ها و تاثیر نامطلوب این تمرکزهای گروهی بر شیوع بیماری گفت: با عنایت به مصوبه ستاد کرونا، پنجشنبه و جمعه هفته جاری (۲۲ و ۲۳ آبان ماه) از ورود افراد به آرامستان‌های سطح استان ممانعت می‌شود. 

    وی تصریح کرد: این تصمیم به جهت کنترل جمعیت در آرامستان‌ها و کاهش آمار مبتلایان اخذ شده است.

    روند ابتلا به کرونا و فوت ناشی از آن در خراسان جنوبی که بار دیگر از مهر ماه امسال صعودی شد، همچنان افزایشی بوده و این استان در وضعیت قرمز است.

    براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از امروز (۲۰ آبان) مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ فقط تا ساعت ۱۸ اجازه فعالیت دارند و گروه شغلی یک که به فعالیت خود ادامه می‌دهد، شامل همه گروه‌های امدادی و درمانی، گروه‌هایی که برای تامین مایحتاج و ارزاق مردم فعالیت دارند و همچنین خدمات اضطراری است.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز یکشنبه هجدهم آبان ماه درخصوص اعمال محدودیت‌ها گفت: محدودیت‌های ۱۰ گانه در مورد فعالیت یکسری از گروه‌ها و ممنوعیت برخی مکان‌ها مثل آرامستان‌ها که در کل شهرستان‌های قرمز اجرا می‌شود، هر هفته تمدید و تا ۲۳ آبان ماه این محدودیت‌های ۱۰ گانه در شهرستان‌های مشکی (بحرانی) و قرمز اعمال می‌شود.

    محمد دهقانی افزود: گروه دوم محدودیت‌ها درخصوص ۴۶ شهرستان بحرانی کشور اعمال شد که سه شهرستان بیرجند، قاینات و طبس از شهرستان‌های خراسان جنوبی هستند و در این مناطق محدودیت فعالیت گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ از چهارشنبه ۱۴ آبان شروع شد و تا ۲۳ آبان ماه ادامه خواهد داشت.

    وی گفت: البته در رنگ‌بندی جدید، شهرستان‌های بحرانی و مشکی رنگ استان افزایش پیدا کرده ولی چون در فهرست ۴۶ شهرستان نبودند، در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، قاینات و طبس مشمول این محدودیت‌ها می‌شوند و در صورت اعلام فهرست جدید، اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد و ما براساس آن عمل خواهیم کرد.

    براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع ویروس کرونا در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی که روز پنجشنبه ۱۵ آبان ماه منتشر شد، ۶ شهرستان این استان در شرایط بحرانی (مشکی) قرار دارند، چهار شهرستان این استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند و یک شهرستان هم در وضعیت نارنجی (پرخطر) است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *