×
×

فرماندار ویژه سقز
تمدیدمحدودیت‌های کرونایی درسقز

  • کد نوشته: 13907
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۱
  • ۰
  • فرماندار ویژه سقز با اشاره به بحرانی بودن وضعیت شهرستان، افزایش بستری بیماران و مرگ ناشی از کرونا، گفت: محدودیت‌های کرونایی تمدید شده و همچنان ادامه دارد.
    تمدیدمحدودیت‌های کرونایی درسقز
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار ویژه سقز با اشاره به بحرانی بودن وضعیت شهرستان، افزایش بستری بیماران و مرگ ناشی از کرونا، گفت: محدودیت‌های کرونایی تمدید شده و همچنان ادامه دارد.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، کامیل کریمیان روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به بحرانی بودن وضعیت شهرستان، از اصناف و بازاریان بخاطر تعطیلی صنوف و همکاری با ستاد قدردانی کرد.

    وی اظهار داشت: شرط شکست کرونا رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک توسط اقشار مختلف است.

    وی مصوبات جدید ستاد مقابله با کرونای شهرستان را اینگونه اعلام کرد: رسته‌های شغلی با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تا ساعت ۱۸ فعالیت خواهند کرد و به درخواست مردم دفاتر پیشخوان، منوط به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بطور محدود فعالیت خواهند کرد.

    کریمیان اضافه کرد: محدودیت‌های ترافیکی از صبح تا ساعت ۱۷ است و پلیس راهنمایی و رانندگی برای رفع ترافیک هسته مرکزی شهر تدابیر لازم را اتخاذ می‌کند.

    تمدیدمحدودیت‌های کرونایی درسقز
    تمدیدمحدودیت‌های کرونایی درسقز

    وی با بیان اینکه کلیه این مصوبات بمدت یک هفته دیگر تمدید شد، افزود: دستگاه‌های اجرایی و بانک ها ضمن برنامه‌ریزی برای ارایه خدمات حوزه مسوولیت خود با حضور حداکثر یک دوم کارکنان، ترتیبی اتخاذ کنند در ارایه خدمات به مردم و ارباب‌رجوع بویژه خدمات ضروری وقفه‌ ایجاد نشود.

    بخش دیگر این مصوبات این ستاد به این شرح است: ائمه جماعت از باز کردن مساجد خودداری کنند، اوقاف بر نحوه اجرای این مصوبه نظارت دقیق داشته باشد، برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی برگزاری مراسم عروسی و عزا به منزله تهدید سلامت عمومی است و با تهدید کنندگان برخورد شده و پرونده قضایی برای انها تشکیل می‌شود در این راستا، باید مرکز بهداشت، پیگیری لازم را معمول دارد.

    تعطیلی مدارس شهر و روستا و همچنین اماکن ورزشی، آموزشگاه های بخش خصوصی و دولتی به مدت یک هفته دیگر تمدید شد، مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان، شهرداری‌ها، شرکت‌های آب، برق، گاز و مخابرات، باید با یک دوم نیرو بخش اداری، اضطراری و اتفاقات را اداره کنند.

    بر اساس مصوبات استانی ستاد کرونا، دفاتر اسناد رسمی از تاریخ ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر تعطیل و دفاتر خدمات قضایی با رعایت فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند.

    تشدید نظارت ها، تشکیل پرونده قضایی برای افراد و متولیان مراسم ها، برخورد با مشاغل و اصناف که پروتکل‌ها را رعایت نکنند، از دیگر مصوبات ستاد کرونا در سقز است.

    نظارت بر روند فعالیت، اعلام گزارش و برخورد با تخلفات احتمالی مشاغل با مسوولیت اجرایی اداره صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی شامل اخطار، جریمه و پلمب خواهد بود.

    فرماندار ویژه سقز یادآور شد: کمیته نظارت بر پروتکل‌ها به دبیری مدیر شبکه بهداشت بر اجرای مصوبات ستاد کرونا نظارت کند.

    مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز نیز با بیان اینکه آمار بستری ها و فوت ناشی از کرونا همچنان افزایشی است، اظهار داشت: برای بررسی نتیجه بخش بودن محدودیت‌ها حداقل ۲۱ روز زمان نیاز است.

    دکتر انور بهرامی با اشاره به افزایش مراجعه بیماران مبتلا به کووید ۱۹ تاکید کرد: درگیری کادر درمان و پرسنل بهداشتی در ۹ روز اخیر بیشتر از ۹ ماه قبل بوده است.

    وی با بیان اینکه در زمینه تامین اکسیژن با مشکل مواجه نیستیم، یادآور شد: بزودی دستگاه اکسیژن ساز نصب شده در بیمارستان آغاز بکار می‌کند.

    سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *