×
×

فشار اقتصادی بر قشر کارگر جامعه
وعده ساخت مسکن کارگران

  • کد نوشته: 14028
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۲
  • ۰
  • هنگامه خاندوزی خبرنگار بازار کسب کارآنلاین، این روزها که کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد، باز هم مثل همیشه بیشترین فشار اقتصادی بر روی قشر کارگر جامعه است، قشری که متناسب با زحمتی که می کشد حقوق دریافت نمی کند، قشری که در قانون نظام برابر حقوق کشور جایی ندارد و میان حداقل حقوق کارگری تا حداقل حقوق کارمندی فاصله بسیار است و با داشتن حقوق حداقلی باید در این شرایط سخت اقتصادی و گرانی های افسار گسیخته زندگی خود را به پیش ببرد.
    وعده ساخت مسکن کارگران
  • تبلیغ هدفمند

    هنگامه خاندوزی خبرنگار بازار کسب کارآنلاین، این روزها که کشور در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد، باز هم مثل همیشه بیشترین فشار اقتصادی بر روی قشر کارگر جامعه است، قشری که متناسب با زحمتی که می کشد حقوق دریافت نمی کند، قشری که  در قانون نظام برابر حقوق  کشور جایی ندارد و میان حداقل حقوق کارگری تا حداقل حقوق کارمندی فاصله بسیار است و با داشتن حقوق حداقلی باید در این شرایط سخت اقتصادی و گرانی های افسار گسیخته زندگی خود را به پیش ببرد.

    آیا مدیران با حقوق نجومی از خود می پرسند که در این روزهای که گرانی افسار گسیخته یک کارگر با حقوق یک میلیون و۸۰۰ تا دومیلیون تومان چگونه زندگی خود را می گذراند ؟

    معاون فرهنگی – اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر از ساخت  ۲۰۰ هزار خانه برای کارگران در سطح کشور خبر داده است، اما واقعا یک کارگر با این حقوق اندک می تواند رویایی خانه دار شدن را در سر داشته باشد؟!!

    به گزارش چهارشنبه اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان؛ ابراهیم صادقی‌فر در سفر به شهرستان آق‌قلا اظهار کرد: همچنین بسترسازی برای احداث سه هزار و ۶۰۰ خانه ویژه کارگران این استان نیز در دست انجام است.

    وعده ساخت مسکن کارگران
    وعده ساخت مسکن کارگران

    وی بیان داشت: برای مسکن کارگری در سطح کشور ۳۶۰ هزار متقاضی داریم و در تلاش هستیم تا پوشش حداکثری در این زمینه داشته باشیم.

    در این گزارش اشاره‌ای به سایر جزییات اعم از تسهیلات احتمالی و میزان سود آن، نحوه بازپرداخت و دیگر موارد نشده است اما ما نیز امیدواریم که کارگران در میان این همه وعده ها بتوانند به نان و نوایی برسند و به حق خود به عنوان عضو فعال جامعه که نقش موثری نیز در مسیر توسعه دارند دست یابند.

    اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گلستان برای پوشش سفر معاون وزارتخانه متبوع دعوتی از خبرنگاران به عمل نیاورد، شاید شرایط کرونایی دلیل این امر است اما هر چه هست رسیدگی به وضعیت قشر کارگر جامعه در این شرایط اقتصادی و حمایت های دولتی برای کمک به بهبود وضعیت این قشر باید در برنامه های دولت قرار بگیرد تا کمی از دغدغه های جامعه کارگری کاسته شود.

    دانش آموزان  به مدرسه بروند یا نروند؟  

    در میان این شرایط کرونایی دغدغه تحصیل دانش آموزان برای خانواده ها یک مسئله جدی است و خانواده ها را بر سر دو راهی قرار داده که کار درست کدام است آیا با شرایط کرونایی فرزندان خود را به مدرسه بفرستند یا خیر؟

    با شیوع این ویروس و برای مقابله و قطع زنجیره کرونا از آنجایی که تعداد قابل توجهی دانش آموز و دانشجو مشغول به تحصیل بودند تصمیم بر آن شد تا آموزش‎ها به صورت مجازی و غیرحضوری انجام شود، البته در سال تحصیلی جدید سیاست اصلی بر آموزش حضوری با رعایت پروتکل‎های بهداشتی و  فاصله اجتماعی قرار گرفت اما این روزها اکثر خانواده‎هایی که فرزندان خود را برای تحصیل به مدرسه می‎فرستند  این دغدغه خاطر را دارند که در شرایط کرونایی دستورالعمل‎های بهداشتی به طور کامل در مدارس انجام می‎شود یا خیر؟

    شهرهای قرمز کلاس های درس حضوری نباشد

    در همین رابطه معاون فنی مرکز بهداشت گلستان در خصوص شیوه‌نامه‎هایی که باید در مدارس اجرا شود اظهار کرد: یکی از مراکز حساس در شرایط کرونا مدارس هستند قبل از شروع مدارس پروتکل‎ها اعلام و ابلاغ شد در همین راستا تراکم دانش آموزان در مدارس بسیار کم و در حد مقدور کلاس‎ها به صورت غیرحضوری برگزار می‎شود با این وجود توصیه اکید ما این است در شهرهای قرمز کلاس‎های درس اصلأ حضوری نباشد چرا که بار ویروس در آن مناطق بیشتر است.

    مهدی صداقت تصریح کرد: شاید دانش آموزان ظاهرأ علائم بیماری نداشته باشند اما ناقلین خوبی هستند چرا که شانس بی‌علامت بودن در سنین پایین بیشتر است از این رو دانش آموزان به خصوص جوانان گمان نکنند در معرض خطر نیستند، ممکن است دارای بیماری زمینه‎ای باشند اما آگاه نباشند متأسفانه یکی از آسیب‎هایی که وجود دارد این است دانش آموزان فکر می‌کنند کمتر به کرونا مبتلا می‎شوند.

    وی با تأکید بر استفاده مستمر از ماسک گفت: اگر در مدرسه‎ای تعداد استفاده‌کنندگان از ماسک کمتر باشد جزو آمارهای منفی در سطح کشور محسوب می‎شوند یکسری بازدیدها از مدارس به همراه مسوولان آموزش و پرورش انجام می‎شود و باید روزانه تعداد بازدید از مدارس را به تهران اعلام کنیم از دیدگاه ما وضعیت مدارس گلستان نسبت به جاهای دیگر خیلی بهتر است.

    *تعطیلی کامل مدرسه در صورت مثبت بودن تست کرونا در یک دانش آموز یا معلم

    معاون فنی مرکز بهداشت گلستان استفاده از ماسک، همراه داشتن مواد ضدعفونی کننده و تهویه کلاس‎ها را از جمله اقدامات لازم و ضروری برای دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: دانش آموزان در مناطق قرمز بهتر است از رفتن به مدرسه خودداری کنند.

    صداقت با بیان اینکه از زمان بازگشایی مدارس تا کنون از تمام مدارس سطح استان بازدید انجام شده است افزود:از ۲ هزار و ۴۵۰ مدرسه در سطح استان به ۶۳ مورد اخطار داده شده است و اگر یک مورد کرونا مثبت در مدارس مشاهده شود مدرسه تعطیل خواهد شد هم چنین اگر معلم یا یکی از دانش آموزان به سرماخوردگی یا آنفلونزا مبتلا یا علائم این بیماری را داشتند کلاس درس به مدت دو هفته تعطیل خواهد شد.

    نویسنده: هنگامه خاندوزی
    منبع: بازار کسب کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *