×
×

بخش صنعت ومعدن سهم۳۰.۵درصدی ازتسهیلات بانکی دارند

  • کد نوشته: 14496
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۷
  • ۰
  • بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است در نیمه نخست امسال فعالان بخش صنعت و معدن کشور ۲۱۲.۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که ۳۰.۵ درصد جمع تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری را شامل می‌شود.
    بخش صنعت ومعدن سهم۳۰.۵درصدی ازتسهیلات بانکی دارند
  • تبلیغ هدفمند

    بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است در نیمه نخست امسال فعالان بخش صنعت و معدن کشور ۲۱۲.۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند که ۳۰.۵ درصد جمع تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری را شامل می‌شود.

    به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از آمارهای یاد شده، بخش صنعت و معدن پس از بخش خدمات (با سهم ۳۵.۱ درصدی) بیشترین سهم را در بین بخش‌های مختلف اقتصادی کشور از نظر تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری داشته است.

    همچنین در نیمه نخست امسال، بخش بازرگانی با دریافت ۱۴۱.۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات سهم ۲۰.۳ درصدی از تسهیلات یاد شده داشته است.

    بخش صنعت ومعدن سهم۳۰.۵درصدی ازتسهیلات بانکی دارند
    بخش صنعت ومعدن سهم۳۰.۵درصدی ازتسهیلات بانکی دارند

    برپایه این گزارش، مجموع تسهیلات پرداختی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش های مختلف اقتصادی از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۶۹۶.۷ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۸۲.۳ درصدی داشته است.

    به گزارش ایرنا، پیش از این «سعید زرندی» معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: به منظور هموارسازی مسیر تولید ملی و حمایت از بنگاه‏‌های اقتصادی در چارچوب تحقق شعار سال، با هدف تامین تسهیلات لازم برای نگهداشت و افزایش تولید و اشتغال در بنگاه‏‌های اقتصادی، نوسازی و بازسازی بنگاه‏‌ها و صنوف تولیدی و تکمیل طرح‏‌های نیمه ‌تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصدی تخصیص می‏‌یابد.

    وی گفت: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات، آن دسته از بنگاه‏‌های اقتصادی است که به طور عمده دارای مشکل نقدینگی بوده و مشکلاتی نظیر ظرفیت تولید، دانش ‏فنی، توان مدیریت و بازار یا موانع راه‌‏اندازی و افزایش تولید نداشته باشند تا با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌‏اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت یا افزایش تولید و اشتغال باشند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *