×
×

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری
برآورد۳۰تا۵۰هزار ناقل کرونا

  • کد نوشته: 14563
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۸
  • ۰
  • رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ آزمایش مثبت کرونا و وجود ناقلان بی‌علامت و کم‌علامتی که تاکنون شناسایی نشده‌اند، برآورد می‌شود بین ۳۰ تا ۵۰ هزار ناقل ویروس کرونا در استان وجود داشته باشد.
    برآورد۳۰تا۵۰هزار ناقل کرونا
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ آزمایش مثبت کرونا و وجود ناقلان بی‌علامت و کم‌علامتی که تاکنون شناسایی نشده‌اند، برآورد می‌شود بین ۳۰ تا ۵۰ هزار ناقل ویروس کرونا در استان وجود داشته باشد.

    مجید شیرانی عصر سه‌شنبه در دیدار با جمعی از منتنفذین و فعالان اجتماعی این استان با هدف پیشگیری و مقابله با کرونا افزود: در حال حاضر در بدترین وضعیت شیوع کرونا قرار داریم و ۴۰۰ بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۷۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

    وی ادامه داد: چنین شرایطی نشانگر دورنمای خوبی از وضعیت استان نیست و با توجه به گردش بالای ویروس در سطح جامعه، به احتمال زیاد به صورت تصاعدی شاهد شیوع بالا ویروس در هفته‌های آینده خواهیم بود.

    برآورد۳۰تا۵۰هزار ناقل کرونا
    برآورد۳۰تا۵۰هزار ناقل کرونا

    به گفته وی، روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰  آزمایش قطعی مثبت در استان به ثبت می‌رسد که این آمار در کنار ناقلان بی‌علامت یا کم علامت که مورد شناسایی قرار نگرفته‌اند، جمعیت ۳۰ تا ۵۰ هزار نفری مبتلا و ناقل به ویروس کرونا را در استان نشان می‌دهد.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، اعمال محدودیت‌های جدید از اول آذرماه را فرصت مناسبی برای مهار و کنترل ویروس کرونا دانست و گفت: اگر چه برای اعمال این محدودیت‌ها کمی دیر شده است و باید زودتر این طرح اجرا می‌شد اما این محدودیت‌های ۲ هفته‌ای بهترین فرصت برای شکستن شیب صعودی منحنی شیوع است.

    شیرانی در عین حال همراهی مردم را عامل مهمی در اثرگذاری محدودیت‌ها دانست و افزود: اگر مردم در اجرای درست این محدودیت‌ها همراهی لازم را نداشته باشند این محدودیت‌ها در کاهش میزان شیوع کرونا موثر نخواهد بود.

    وی عامل ۷۰ درصد شیوع کرونا در استان را دورهمی‌های خانوادگی اعلام کرد و گفت: عمده انتقال ویروس در دورهمی‌های خانوادگی، دوستانه و کاری رخ می‌دهد که چنانچه در این مدت ۲ هفته از برگزاری این دورهمی‌ها خودداری شود، شیوع ویروس کرونا به نحو قابل توجهی کاهش می‌یابد.

    شیرانی خاطرنشان کرد: برای شکستن سد ویروس کرونا دست کم به ۲ تا چهار هفته فرصت نیاز است و انتظار می‌رود تا متنفذین و فعالان اجتماعی با فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی در بین مردم، آنها را برای همکاری در اجرای محدودیت‌ها آماده کنند.

    به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

    استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *