×
×

توسعه گلستان باتبدیل اراضی شیبداربه باغات مثمر

  • کد نوشته: 17340
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین هادی حق شناس سه‌شنبه در مراسم متمرکز شروع عملیات اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار گلستان اظهار داشت: شرایط اقلیمی گلستان سبب شده تا ۹۰ محصول در استان تولید شود و جایگاه کشوری استان در تولید ۱۵ محصول رتبه تک رقمی است.
    توسعه گلستان باتبدیل اراضی شیبداربه باغات مثمر
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار گلستان با “یک تیر و چند نشان” دانستن طرح تبدیل اراضی شیبدار به باغات مثمر گفت که حفظ خاک، جلوگیری از بروز سیل و خسارات آن، ایجاد درآمد و اشتغال و نیز خودکفایی در تولید از جمله مزایای اجرای این طرح و فرصت مناسب توسعه استان است.

    توسعه گلستان باتبدیل اراضی شیبداربه باغات مثمر

    توسعه گلستان باتبدیل اراضی شیبداربه باغات مثمر
    توسعه گلستان باتبدیل اراضی شیبداربه باغات مثمر

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین هادی حق شناس سه‌شنبه در مراسم متمرکز شروع عملیات اجرایی طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار گلستان اظهار داشت: شرایط اقلیمی گلستان سبب شده تا ۹۰ محصول در استان تولید شود و جایگاه کشوری استان در تولید ۱۵ محصول رتبه تک رقمی است.

    حق شناس با تاکید بر ضرورت استفاده از تنوع اقلیمی برای توسعه بخش کشاورزی گلستان، اضافه کرد: زیتون “رودبار” گیلان معروفیت زیادی دارد در حالیکه کل باغات زیتون این استان هشت هزار هکتار است اما گلستان ۱۴ هزار هکتار باغ زیتون دارد.

    وی با ابراز نارضایتی از سرعت پایین کاشت درختان مثمر در اراضی شیبدار گلستان در ۱۷ سال گذشته گفت: این استان ۱۱۰ هزار هکتار اراضی شیبدار مستعد کاشت درخت دارد که تاکنون فقط در ۲۷ هزار هکتار آن درخت‌ کاشته شد.

    استاندار گفت: گلستان استانی با ظرفیت بالای کشاورزی است که می‌توان با استقرار صنایع تبدیلی مناسب، محصولات زراعی، باغی و دامی را با کمک دانشگاهیان و پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، فرآوری به ارزش افزوده تبدیل کرد.

    حق شناس در ادامه به دستاوردهای هفت ساله دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه پنج سال از عمر دولت همراه با تحریم‌ سخت بود اما در این مدت دستاوردهای خوبی محقق شد که افزایش تولید بخش کشاورزی از ۹۲ میلیون تن در سال به حدود ۱۳۰ میلیون یکی از آنهاست.

    وی با بیان اینکه میزان تولید بخش کشاورزی گلستان نیز از ۳.۲ میلیون تن در سال ۹۲ به بیش از پنج میلیون تن (معادل ۴۰ درصد) افزایش یافت، افزود: افزایش ظرفیت تولید گاز کشور از ۳۵۰ به هزار میلیون متر مکعب و ساخت ۵۰ سد بزرگ از دیگر افتخارات دولت دکتر روحانی است.

     در این مراسم که در مجتمع کشت و صنعت مرحوم دکتر “غلامعلی بسکی” پدر طبیعت ایران واقع در مینودشت برگزار شد، رییس سازمان جهادکشاورزی گلستان و مسوولان این شهرستان حضور داشتند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *