×
×

توسط محیط زیست خراسان شمالی صورت گرفت
فعال شدن ۷گروه واکنش سریع

  • کد نوشته: 4194
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۱
  • ۰
  • معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: هفت تیم واکنش سریع برای امدادرسانی در حادثه‌های احتمالی بویژه آتش سوزی‌ها در این استان راه‌اندازی و فعال شده است.
    فعال شدن ۷گروه واکنش سریع
  • تبلیغ هدفمند

    معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: هفت تیم واکنش سریع برای امدادرسانی در حادثه‌های احتمالی بویژه آتش سوزی‌ها در این استان راه‌اندازی و فعال شده است.

    حبیب لشکری گفت: گروه های واکنش سریع به غیر از شهرستان مرزی راز و جرگلان در تمامی شهرستان ها تشکیل شده است و برای مقابله با حادثه های احتمالی آماده هستند.

    وی افزود: گروه های واکنش سریع، به تجهیزات انفرادی همچون بیل آتش کوب و کوله های حمل آب مجهز شده و آمادگی امدادرسانی و مقابله در حادثه های احتمالی آتش سوزی را دارند.

    معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان ها، همچون اسفراین، به لحاظ اهمیت و وسعت مناطق، شمار نیروهای واکنش سریع بیشتر است. و امسال تلاش داریم این گروه ها تقویت شوند. 

    فعال شدن ۷گروه واکنش سریع
    فعال شدن ۷گروه واکنش سریع

    وی در باره مشکلات برای مهار حادثه های آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان گفت: کمبودها خیلی محسوس نیست، البته به یقین اگر اعتبارات بیشتر باشد، برنامه ریزی های بهتری برای مهار آتش سوزی ها انجام می شود. 

    وی اظهار داشت: مناطق قرخود، پارک ملی گلستان، دامنه های شمالی ساریگل و دامنه های شمالی سالوک، از مناطق پرخطر به لحاظ حادثه های آتش سوزی به شمار می روند البته هنوز مطالعه جامع در زمینه مناطق پرخطر انجام نشده است. 

    معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مناطق مستعد و پرخطر به لحاظ آتش سوزی، در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست، شامل قرخود و بخشی از پارک ملی گلستان که در حوزه جغرافیایی استان است، از اهمیت بیشتری برخوردار است. 

    در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

    اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها می باشد، با گستره ۱۹۷ هزار هکتار مدیریت می کند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *