×
×

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر بیرجند
رکود بازار طلاوجواهر در خراسان جنوبی

  • کد نوشته: 4377
  • ۱۳۹۹-۰۴-۰۶
  • ۰
  • رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر بیرجند گفت: در حال حاضر با توجه شیوع بیماری کرونا و از طرفی افزایش و نوسانات قیمت طلا و اونس بازار استان در حالت رکود شدید قرار گرفته است.
    رکود بازار طلاوجواهر در خراسان جنوبی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر بیرجند گفت: در حال حاضر با توجه شیوع بیماری کرونا و از طرفی افزایش و نوسانات قیمت طلا و اونس بازار استان در حالت رکود شدید قرار گرفته است.

    غلامحسین قربانی مقدم گفت: تعطیلی تالارها و برگزار نشدن مراسم عروسی سبب شد خرید و فروش طلا به حداقل ممکن برسد و اکنون تنها افراد محدودی برای تهیه هدیه به طلافروشی‌ها مراجعه می‌کنند.

    وی با بیان اینکه فعالان عرصه طلا و جواهر استان متحمل ضرر و زیان‌ بزرگی شده‌اند اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا واحدهای طلافروشی برای قطع زنجیره بیماری تعطیل شدند بعد از باز شدن نیز میزان مراجعه کنندگان بسیار کاهش یافت لذا وضعیت مالی این صنف دچار مشکل شده است.

    رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر بیرجند بیان کرد: حدود ۶۰  واحد طلافروشی در بیرجند فعال است که در هر واحد حداقل ۲ نیرو مشغول به کار هستند که جمعیت زیادی از این محل امرار و معاش می‌کنند و اکنون به امید ساماندهی قیمت طلا و اونس باز هستند.

    وی تصریح کرد: برای جبران خسارت‌های صنف طلافروشان پرداخت تسهیلات کارگشا نیست بلکه بایستی در زمینه مالیات و بیمه تصمیمات جدی و جدیدی با در نظر گرفتن شرایط و بحران موجود در بازار اتخاذ شود. 

    قربانی مقدم عنوان کرد: در وصول مالیات بایستی واحدهای صنفی که دچار رکود شده یا اکنون بسته است دیده شود تا مشکل این واحدها از اینکه هست بیشتر نشود.

    وی یادآور شد: با توجه به اینکه ارزش پول کم شده است مردم سعی دارند پول خود را به کالای ارزشی مانند طلا تبدیل کنند لذا به خریداران توصیه می‌کنم از افرادی خریداری کنند که دارای پروانه کسب یا صنفی باشند.

    رکود بازار طلاوجواهر در خراسان جنوبی
    رکود بازار طلاوجواهر در خراسان جنوبی

    رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر بیرجند ادامه داد: مردم از آگهی‌های که در شبکه‌های مجازی پخش‌می شود خریداری نکنند تا دچار ضرر و زیان یا کم عیاری طلا نشوند لذا باید از مراکز تایید شده اتحادیه طلا خریداری کنند.

    قربانی مقدم گفت: در شهرهای مختلف عده‌ای از مردم پول خود را به سکه و طلای آب شده می‌کنند در بیرجند هم خرید و فروش انجام می‌شود اما در حجم بالا نیست.

    وی افزود: در بیرجند فردی اخیرا از واحدهای مختلف طلای آب شده و متفرقه خریداری کرده و به چندین نفر بدهکار است لذا بایستی طلافروشان نیز هنگام فروش مراقب کلاهبرداران باشند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *