×
×

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان
کرونا منجر به خداحافظی۱۱کودک از خانواده شد

  • کد نوشته: 5041
  • ۱۳۹۹-۰۴-۱۷
  • ۰
  • معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان گفت که از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۱ کودک گلستانی مبتلا به این ویروس با سابقه بیماری زمینه‌ای جان خود را از دست دادند.
    کرونا منجر به خداحافظی۱۱کودک از خانواده شد
  • تبلیغ هدفمند

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان گفت که از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۱ کودک گلستانی مبتلا به این ویروس با سابقه بیماری زمینه‌ای جان خود را از دست دادند.

    سراج‌الدین عارف‌نیا روز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار داشت: در این مدت همچنین بیش از ۲۵۰ کودک گلستانی به کرونا مبتلا شدند که بخش عمده آن ها پس از گذراندن مراحل درمان مرخص شده و ۱۲ نفر همچنان تحت درمان قرار دارند.

    به گفته وی نیمی از جمعیت مبتلا به کرونای گلستان را افراد زیر ۳۰ سال و ۲۰ درصد جمعیت بستری را افراد زیر ۱۵ سال تشکیل می دهند.

    عارف نیا ادامه داد: درد شکم، تب، اسهال، استفراغ، سرفه، سردرد و سرگیجه از جمله علایم غیراختصاصی کرونا در کودکان است.

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بهداشتی گلستان اظهار داشت: به طور متوسط در ماه ۷۰ کودک مشکوک به کرونا در استان بستری می‌شوند که در حال حاضر خدمات لازم به این کودکان در بیمارستان های طالقانی گرگان و گنبدکاووس ارایه می شود.

    وی افزود: تعداد افراد کرونایی تحت درمان در بیمارستان های استان به ۷۰۰ نفر رسیده و با توجه به بستری شدن روزانه ۳۰ تا ۴۰ نفر در این مراکز درمانی، شکستن رکورد بستری هزار و ۲۵۰ نفر در اسفند پارسال دور از انتظار نیست.

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اعلام فعالیت سه هزار پرسنل کادر درمان در استان گفت: در پیک اول شیوع کرونا ۳۰۰ نفر از این افراد به این بیماری مبتلا شدند و اکنون در پیک دوم شیوع، روزانه ۲۰۰ پزشک و پرستار با داشتن علایم مشکوک درخواست مرخصی می کنند که پیش می‌کنیم حدود ۲۴۰ نفر آنان به کرونا مبتلا باشند.

    کرونا منجر به خداحافظی۱۱کودک از خانواده شد
    کرونا منجر به خداحافظی۱۱کودک از خانواده شد

    وی همچنین گفت که در حال حاضر ۱۲۰ بیمار کرونایی استان در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و حال ۴۰ نفر آنان وخیم است.

    معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان با درخواست از مردم برای شرکت نکردن در مراسمات عروسی و عزا گفت: در یکی از روستایی منطقه مرزی داشلی برون برگزاری ۲ مجلس عروسی حدود ۲۵۰ نفر را به کرونا مبتلا کرد که پنج نفر آنان جان خود را از دست دادند.

    وی یادآور شد: در نمونه دیگر، برگزای یک عروسی در بندرگز عده زیادی را روانه بیمارستان کرد و موجب افزایش تعداد مبتلایان به کرونای این شهر شد.

    وی ضمن اعلام تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان پنج آذر گرگان برای بیماران کرونایی اظهار داشت: ۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در این مرکز درمانی بستری هستند که در صورت افزایش تعداد بیماران در روزهای آینده ۲ بخش بیمارستان صیادشیرازی به عنوان پشتیبان آماده ارایه خدمت به بیماران کرونایی است.

    معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا، ارایه اکثر خدمات غیرضروری و غیراورژانسی در بیمارستان‌های استان تعطیل شد.

    سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز دوشنبه گفت که تاکنون ۲۴۳ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۷۳۱ نفر رسید.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *