×
×

نماینده شیروان
استان نباید محلی برای کسب کارآموزی مدیران باشد

  • کد نوشته: 5448
  • ۱۳۹۹-۰۴-۲۷
  • ۰
  • نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست خراسان شمالی به کارگاهی برای کسب تجربه و کارآموزی مدیران و ایجاد رزومه‌کاری برای خدمت در دیگر استان‌ها تبدیل شود.
    استان نباید محلی برای کسب کارآموزی مدیران باشد
  • تبلیغ هدفمند

    نماینده شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: قرار نیست خراسان شمالی به کارگاهی برای کسب تجربه و کارآموزی مدیران و ایجاد رزومه‌کاری برای خدمت در دیگر استان‌ها تبدیل شود.

    علی جدی در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران این شهرستان با تاکید بر لزوم استفاده از نیروهای توانمند و بومی در مدیریت‌های استان اظهار داشت: نباید اینگونه باشد که مدیران بی‌تجربه در این استان آموزش ببینند و پس از یک دوره تجربه‌اندوزی برای خدمت به سایر استان ها منتقل شوند.

    وی در خصوص همراهی نمایندگان مجلس با مدیریت عالی دولت در استان، افزود: تعامل خوبی با استاندار داریم اما عملکرد برخی مدیران استان راضی کننده نیست که از استاندار خواسته شده نسبت به تغییر آنان اقدام کند.

    وی تاکید کرد: برخی از مدیران که توان و یا انگیزه کافی برای خدمت ندارند باید تغییر کنند تا اتفاقی مبارک در استان بیفتد، چرا که با این همه مشکلات و محرومیت استان و در شرایط سخت بودجه ای، به مدیرانی توانمند، فعال و خستگی ناپذیر نیاز داریم تا چند برابر یک مدیر عادی کارها را پیگیری کنند.  

    ساختار بودجه کشور محرومیت‌زا است

    جدی با بیان اینکه ساختار بودجه کشور، نه محرومیت زدا که محرومیت زا است و بر این اساس استان های محروم هر سال محروم تر می شوند، افزود: مجلس سال گذشته ۲۰ هزار میلیارد ریال برای محرومیت زدایی مصوب کرد که سهم خراسان شمالی از این بودجه ۶۰۰ میلیارد ریال بود که اخیرا برای استان به ۲.۵ برابر افزایش یافته و میزان آن به هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.
    نماینده شیروان در مجلس گفت: همین میزان بودجه هم از سوی دولت برای ارتقای شاخص های استان در زمینه آب آشامیدنی، جاده بین مزارع، راه روستایی، قنوات، محرومیت زدایی از مناطق مرزی و غیره پیش بینی شده است و سال آینده هم برای آن ۴ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده که تا ۲ سال آینده هیچ روستای بدون آبی در استان نخواهیم داشت.

    استان نباید محلی برای کسب کارآموزی مدیران باشد
    استان نباید محلی برای کسب کارآموزی مدیران باشد

    رسانه ها به مسائل دومین شهر صنعتی استان بپردازند  

    جدی با تاکید بر لزوم توجه خبرنگاران رسانه ها به مشکلات و مسائل اساسی شهرستان شیروان، به عنوان دومین شهر صنعتی استان، افزود: اینک مهاجرت در شیروان منفی است، رشد جمعیت رو به منفی شدن است و حال آنکه در برخی نقاط کشور شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستاها هستیم و این وضعیت در شیروان باید ریشه یابی و علت یابی شود.

    وی با اشاره به اینکه در حوزه دام سبک و سنگین کاری صورت نگرفته است، گفت: سیستم تولید دام عشایری نسبت به ۳۰ سال قبل تغییری نکرده، تقویت نشده و شاهد نزول آن بوده ایم و با توجه به اشتغال ۴۵ درصد مردم شیروان در حوزه های دامپروری، باغداری و کشاورزی، در چرخه تولید دام سبک و سنگین منطقه کاری صورت نگرفته است.

    وی افزود: اخیرا پروار دام بالا رفته و تولید تقویت شده ولی در بحث خوراک، پشم و لبنیات کار چندانی نشده و نباید دام زنده از منطقه بیرون رود بلکه باید منافع آن به دامدار برسد و در حوزه‌ پوست، بسته بندی گوشت دام و اصلاح نژاد دام سرمایه گذاری شود.

    جدی با بیان اینکه باید یک مرکز اصلاح نژاد دام سبک در این شهرستان احداث شود، گفت: باید جذابیت را برای بخش خصوصی فراهم کرد تا شاهد افزایش بهره وری، عرضه و توانمندسازی باشیم چرا که در کشور از هر ۱۰۰ میش ۱۵۰ بره گرفته می شود که در شیروان این میزان تنها ۶۰ بره است.

    نماینده شیروان در مجلس بااشاره به کیفیت بالای سیب تولیدی باغداران شیروانی در استان، افزود: در این شهرستان با هزار و ۸۰۰ هکتار باغ سیب باکیفیت که به ازای هر هکتار اقتصاد یک خانوار می چرخد، متاسفانه در بحث صنایع تبدیلی و تکمیلی کار خاصی صورت نگرفته است که باید مجوز خرید تضمینی چهار هزار تن سیب شهرستان از دولت گرفته شود تا بخشی از مشکلات باغداران حل شود.


    جدی افزود: دولت در حوزه گندم و جو که محصولات راهبردی است از روی الزام خرید تضمینی داشته و کشاورز دغدغه ای برای فروش آن ندارد که در حوزه تولیدات باغی هم این کار باید صورت گیرد.
    وی با بیان اینکه کلنگ ساخت مرکز پرتودهی شیروان مرداد امسال به زمین می خورد، بیان داشت: پروژه های شهرستان همچون پالایشگاه، فرودگاه و راه آهن را پیگیری می کنم و اگر قابل نتیجه گرفتن باشند حتما ادامه می دهم تا به نتیجه برسد.
    وی در خصوص آمار کرونا در این شهرستان گفت: آمار بستری و فوتی ناشی از کرونا در این شهرستان افزایش داشته و افزایش هم خواهد داشت که تاکید می شود مردم توصیه ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند.
    شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *