×
×

ارتقای سواد سایبری از اولویت‌های جامعه است

  • کد نوشته: 39479
  • ۱۴۰۲-۰۴-۰۱
  • ۰
  • کارشناس پلیس فتا استان فارس با حضور در جمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه زند شیراز بر افزایش سواد سایبری کاربران فضای مجازی تاکید نمود و آن را از اولویت‌های جامعه دانست. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سروان امیر سبزلون کارشناس پلیس فتا استان فارس در راستای آشنایی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه زند شیراز […]

    ارتقای سواد سایبری از اولویت‌های جامعه است
  • تبلیغ هدفمند

    کارشناس پلیس فتا استان فارس با حضور در جمع اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه زند شیراز بر افزایش سواد سایبری کاربران فضای مجازی تاکید نمود و آن را از اولویت‌های جامعه دانست.

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سروان امیر سبزلون کارشناس پلیس فتا استان فارس در راستای آشنایی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه زند شیراز با آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی گفت: ارتقای سواد سایبری از اولویت‌های جامعه است و امروزه یکی از مهترین سواد‌ در عصر جدید داشتن سواد سایبری است، بنابراین اگر افراد جامعه و کاربران فضای مجازی سطح آگاهی و اطلاعات خود را در این حوزه‌ها افزایش دهند می‌توانند مانع بزرگی از سوء‌استفاده‌ها، کلاهبرداری‌ها و سودجوی‌های مجرمین سایبری ‌شوند.

    کارشناس پلیس فتا فارس در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه گفت: دانشگاه در کنار پلیس نقش مهمی در ارتقاء آموزش‌های مرتبط با فضای مجازی و افزایش سطح سواد رسانه‌ای شهروندان به منظور کاهش جرایم و تحقق پیشگیری از جرم در فضای مجازی دارد و تداوم همکاری و فعالیت‌های اثربخش فعالان فضای مجازی در پیش‌برد اهداف پیشگرانه  پلیس ضرورتی انکار ناپذیر است.

    سروان سبزلون ادامه داد: پلیس فتا همواره سعی کرده تا از ظرفیت دانشگاها، اساتید برجسته و دانشجویان برای امنیت‌ بخشی در فضای مجازی، هشدار، آموزش همگانی و آگاهی بخشی استفاده کند.

    وی در این کارگاه مباحثی را پیرامون پیشگیری از سرقت اطلاعات بانکی کاربران، روش‌ها و شیوه کلاهبرداری‌های اینترنتی و راه‌های پیشگیری از این قبیل سوءاستفاده‌های مالی و فیشینگ،هک کردن، تهدیدات خودپردازها و سامانه‌های فروش، تهدیدات شبکه‌های اجتماعی، تهدیدات موبایل، روش‌های نوین ارائه اینترنت و همچنین مطالبی حول بانکداری الکترونیک را ارائه نمود.

    این مقام مسئول با اشاره به قابلیت سایت پلیس فتا، آن را پل ارتباطی با شهروندان برشمرد و از عموم مردم خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.
     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *