×
×

شناسایی و دستگیری اعضای باند اسکیمر در پوشش میوه فروش سیار

  • کد نوشته: 39739
  • ۱۴۰۲-۰۴-۰۵
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از دستگیری باندی خبر داد که پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی افراد، در پوشش میوه فروش سیار ؛ اقدام به دستبرد به موجودی حساب‌های بانکی طعمه های خود می نمودند . پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی اکبر قرایی پور رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این […]

    شناسایی و دستگیری اعضای باند اسکیمر در پوشش میوه فروش سیار
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی از دستگیری باندی خبر داد که پس از کپی‌برداری کارت‌های بانکی افراد، در پوشش میوه فروش سیار ؛ اقدام به دستبرد به موجودی حساب‌های بانکی طعمه های خود می نمودند .

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ علی اکبر قرایی پور رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح این خبر اظهار داشت : با توجه به وصول چندین فقره شکایت و در پی مراجعه تعدادی از شهروندان مشهدی به این پلیس مبنی بر اینکه از حساب‌های بانکی آنان برداشت‌های غیر مجاز صورت گرفته، موضوع با جدیت در دستور کار تیم عملیات ویژه پلیس فتا استان قرار گرفت.

    وی ادامه داد: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص گردید که در هنگام برداشت غیر مجاز موجودی از حساب مالباختگان، کارت بانکی در اختیار خودشان بوده و لذا محرز گردید که این افراد گرفتار مجرمان سایبری حرفه‌ای اسکیمر شدند.

    وی افزود: به لحاظ اهمیت جرم واقعه و لزوم پیشگیری از گسترش دامنه این اقدام مجرمانه موضوع با حساسیت بیشتری توسط کارشناسان خبره این پلیس مورد پی جویی قرار گرفت.

    سرهنگ قرایی پور بیان داشت: بزه دیدگان این پرونده بعد از خرید از میوه فروشی سیار که در جاده های منتهی به شهرستان های کلات و قوچان مستقر بوده و بدون اینکه متوجه باشند، حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد بزه کاری قرار گرفته اند.

    این مقام انتظامی اضافه کرد: در بازرسی و تفتیش از محل اختفای متهمان، تعدادی کارت‌ خام و کپی‌شده بانکی و وجوه نقد از قبیل تک پوش طلا، چندین دستگاه تلفن همراه هوشمند که با وجوه سرقتی خریداری کرده بودند، کشف و ضبط شد.

    وی گفت: این افراد خاطی با استفاده از این ترفند توانسته بودند مبلغی در حدود سه میلیارد ریال را بصورت غیر مجاز از حساب مالباختگان برداشت کنند و ادامه روند رسیدگی پرونده تا شناسایی کامل شکات و کشف و استرداد اموال به مالباختگان ادامه دارد. از این رو شهروندانی که با این شگرد مورد بزه و خسارت قرار گرفته اند می‌توانند موضوع را به مراکز پلیس فتا در شهر محل سکونت خود اطلاع داده و پیگیری نمایند.

    سرهنگ قرایی پور به شهروندان توصیه کرد: در هنگام خرید از بازگو کردن رمز کارت بانکی به فروشنده خودداری کرده و حتی الامکان  ورود رمز را شخصا انجام دهند تا حتی در صورت کپی برداری از کارت بانکی آنان، مجرمین امکان دسترسی به موجودی حساب بانکی آنان را نداشته باشند.

    شایان ذکر است ؛سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکى www.cyberpolice.ir آماده دریافت بر خط گزارشات مردمى و اخذ نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامى بوده و همچنین کاربران گرامى مى توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهاى سایبرى را از این سایت دریافت و بهره برداری نمایند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *