×
×

رسیدجعلی، باورپذیر اما خطرناک

  • کد نوشته: 39745
  • ۱۴۰۲-۰۴-۰۵
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان مرکزی به تشریح عملکرد خطرناک و متقلبانه‌ اپلیکیشن‌های مجرمانه و ربات‌های تلگرامی که به‌منظور ساخت رسید واریز جعلی توسط شیادان سایبری مورداستفاده قرار می‌گیرد ، پرداخت . پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم فرهاد شاطری، رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: این روزها استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی […]

    رسیدجعلی، باورپذیر اما خطرناک
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان مرکزی به تشریح عملکرد خطرناک و متقلبانه‌ اپلیکیشن‌های مجرمانه و ربات‌های تلگرامی که به‌منظور ساخت رسید واریز جعلی توسط شیادان سایبری مورداستفاده قرار می‌گیرد ، پرداخت .

    پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ دوم فرهاد شاطری، رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: این روزها استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی و شبکه‌های اجتماعی به جزئی جداناپذیر در زندگی روزمره کاربران تبدیل‌شده است و شاهد یکه‌تازی و نفوذ چشم‌گیر تلفن همراه در کارهای روزانه کاربران هستیم.

    این مقام مسئول افزود: نرم‌افزارهای کاربردی و ربات‌های برنامه‌نویسی شده در شبکه‌های اجتماعی توان انجام کارهای فراوانی را دارند و استفاده صحیح از آن‌ها گام بلندی را در تسهیل زندگی روزمره کاربران برداشته است اما کمی بی‌احتیاطی یا عدم آگاهی می‌تواند شیادان سایبری را به اهدافشان برساند و باعث ضرر و زیان کاربران شود.

    سرهنگ شاطری با اشاره به رسیدسازهای جعلی که ضرر و زیان مادی را برای هم‌وطنان به دنبال دارد، بیان کرد: گاهی نرم‌افزارهای کاربردی یا ربات‌های تلگرامی توسط مجرمان سایبری طراحی و مورداستفاده قرار می‌گیرند و صرفاً برای اعمال مجرمانه و متقلبانه استفاده می‌شوند و کلاهبرداری از کاربران را به دنبال دارند.

    وی در خصوص شگرد‌ مجرمین سایبری در استفاده از اپلیکیشن‌های رسید ساز افزود: برخی به‌جای کشیدن کارت در کارت‌خوان فروشگاه ادعا می‌کنند که از طریق گوشی خود بهای خرید را پرداخت می‌کنند و پس از دریافت شماره‌حساب از فروشنده، با اپلیکیشن‌های رسید ساز فروشندگان را فریب داده و بدون پرداخت بهای خرید، کالا را دریافت می‌کنند و در این روش هیچ پولی به‌حساب فروشنده واریز نشده و فقط رسید دیجیتالی تهیه‌شده با برنامه رسید ساز به فروشنده ارائه و کالا تحویل گرفته می‌شود.

    این مقام انتظامی با ارائه دو راهکار کارآمد و اساسی در پیشگیری ازاین‌گونه کلاهبرداری‌ها بیان داشت: به هم‌وطنان توصیه می‌شود که پیامک بانکی خود را فعال نمایند و در برخورد با این قبیل افراد منتظر پیامک واریز بانکی باشند و از اعتماد به افراد ناشناس و پذیرش رسید در تلفن همراه جدا خودداری کنند زیرا حتی در صورت غیرفعال بودن پیامک حساب هم می‌توان با بررسی مانده‌حساب بانکی از واقعی بودن واریز وجه مطمئن شوند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *