×
×

شناسایی کلاهبردار ۵ میلیارد ریالی فروش سوالات کنکور سراسری

  • کد نوشته: 39822
  • ۱۴۰۲-۰۴-۰۶
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی فردی خبر داد که با تبلیغات جعلی در فضای مجازی به بهانه فروش سوالات کنکور سراسری از داوطلبان کلاهبرداری می کرد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این پرونده گفت: در پی شکایت بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان مبنی […]

    شناسایی کلاهبردار ۵ میلیارد ریالی فروش سوالات کنکور سراسری
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی فردی خبر داد که با تبلیغات جعلی در فضای مجازی به بهانه فروش سوالات کنکور سراسری از داوطلبان کلاهبرداری می کرد.

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص این پرونده گفت: در پی شکایت بیش از ۱۰۰ نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در شبکه های اجتماعی به بهانه فروش سوالات کنکور سراسری از آنها کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

    وی عنوان کرد: شاکیان در شبکه اجتماعی تلگرام و اینستاگرام با استناد به تعداد اعضاء و فالوورهای زیاد صفحه فروش سوالات که بصورت فیک با انگیزه جلب اعتماد داوطلبان توسط متهم ایجاد شده بود، اقدام به واریز وجه به حساب وی کرده اند.

    این مقام انتظامی گفت: شاکیان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها سوالاتی را دریافت نکردند، حتی متهم از پاسخگویی به پیام های داوطلبان امتناع و صفحات جعلی را حذف کرده است.

    سرهنگ مرتضوی با اشاره به اینکه از طریق اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی متهم شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است افزود: تاکنون مبلغ ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری از مالباختگان که تعداد آنها بیش از ۱۰۰ نفر می باشد، برآورد شده است.  

    رئیس پلیس فتا اصفهان گفت: با توجه به اینکه سوالات کنکور تا لحظه برگزاری آزمون در قرنطینه است ادعای دسترسی به سوالات توسط سودجویان صرفاً با هدف کلاهبرداری است، بنابراین از شهروندان تقاضا داریم هیچ وجهی حتی به عنوان بیعانه واریز نکنند، این در حالی است که برخی از کلاهبرداران با ادعاهایی نظیر تضمین قبولی و کسب رتبه برتر در کنکور، داوطلبان را اغفال و پس از دریافت وجوه میلیونی نه تنها هیچ سوالی را ارسال نمی کنند بلکه پاسخگوی تماس های آنان هم نیستند.

    این مقام سایبری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شناسایی سایر مالباختگان توسط کارشناسان در حال انجام است، در صورتی که هموطنان گرامی با این ترفند مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند، با تنظیم شکوائیه به پلیس فتا استان اصفهان مراجعه کنند.

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *